حمله راکتی به مرکز موساد در اربیل

 برخی منابع اعلام کردند که پایگاه سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) واقع در « اربیل » عراق هدف حمله راکتی قرار گرفته است. منابع عراقی تأکید کردند که به دنبال این حمله راکتی به مقر موساد در اربیل واقع در اقلیم کردستان، شماری از افراد مستقر در آن کشته شده اند.

در همین ارتباط، برخی منابع اعلام کردند که ۳ افسر رژیم صهیونیستی در حمله به اربیل به هلاکت رسیده اند. نکته قابل تأمل این است که حمله مذکور همزمان با سفر «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به امارات، انجام شده است.

پایگاه اینترنتی قطر عاجل با اشاره به اینکه تل‌آویو و اربیل هنوز واکنش رسمی به این خبر نشان نداده‌اند، خاطرنشان کرد منابعی که این خبر را نقل کرده‌اند از افراد نزدیک به گروه‌های مقاومت عراق بوده‌اند. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سفر به ابوظبی، رسماً سفارت و سرکنسولگری تل‌آویو در امارات را افتتاح کرد. به نظر می‌رسد که حمله راکتی به مرکز موساد در اربیل واکنشی به سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به ابوظبی بوده است.

همزمان شدن حمله راکتی به مرکز سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در «اربیل» با سفر «یائیر لاپید» تصادفی اتفاق نیفتاده استعلیرغم اینکه هیچیک از گروه‌های عراقی به حمله راکتی به مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل واکنش نشان نداده اند، اما برخی شخصیت‌های این کشور این خبر را تأیید کرده اند. به عنوان نمونه، «نجاح محمد علی» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق با انتشار یک پست توئیتری اعلام کرد که همزمان با سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به امارات، یک پایگاه وابسته به موساد در اربیل هدف حمله قرار گرفته است.

واقعیت این است که همزمان شدن حمله به مرکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل با سفر یائیر لاپید به شهر ابوظبی، پایتخت امارات، تصادفی نبوده است. در واقع، هدف از انجام این حمله، مخابره کردن پیامی مهم به سران رژیم صهیونیستی بوده است.

در همین ارتباط باید گفت که به دنبال حمله مذکور این پیام به مقامات تل آویو مخابره شد که منطقه جای امنی برای صهیونیست‌ها نخواهد بود. عاملان حمله راکتی به مرکز وابسته به موساد در اربیل این پیام را به مقامات رژیم صهیونیستی ارسال کردند که در صورت تلاش تل آویو برای بسط نفوذ خود در کشورهای مختلف منطقه، منافع و مصالح آن در هر نقطه با تهدید جدی مواجه خواهد شد.

صهیونیست‌ها این پیام را دریافت کردند که منافع آنها در هر نقطه از منطقه با تهدید امنیتی جدی مواجه خواهد بوداز سوی دیگر، پس از حمله راکتی مذکور، مقامات رژیم صهیونیستی این پیام واضح و شفاف را دریافت کردند که مواضع آنها در هر نقطه از منطقه هدفی مشروع برای گروه‌های مقاومت است.

گروه‌های مقاومت در عراق بارها و در مناسبت‌های مختلف تأکید کرده اند که با آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها همچون اشغالگران برخورد خواهند کرد و هیچ تفاوتی میان آنها با تروریست‌های تکفیری داعش قائل نخواهند شد.

از سوی دیگر، اماراتی‌ها نیز این پیام را دریافت کردند که در صورت باز کردن پای رژیم صهیونیستی به منطقه، منافع و مصالح آنها نیز به هدفی مشروع برای مقاومت تبدیل خواهد شد. آنچه که واضح به نظر می‌رسد، این است که صهیونیست‌ها نمی‌توانند به راحتی به هدف خود یعنی بسط نفوذ در منطقه دست یابند. هدف تل آویو عادی سازی حضور خود در منطقه به صورت رسمی و علنی است. این درحالی است که گروه‌های مقاومت چنین اجازه‌ای را به صهیونیست‌ها نخواهند داد.