دیدار بایدن و نفتالی بنت به تعویق افتاد

 جروزالم پست به نقل از منابع آگاه از به تاخیر افتادن سفر « نفتالی بنت » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا برای دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور خبر دادند.

یک منبع نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «احتمال برگزاری این دیدار در ماه جاری بسیار پایین است.»

بنت در نظر داشت تا پیش از سفر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، به کاخ سفید برود. اکنون این منابع اعلام کردند واشنگتن و تل‌آویو به دنبال تاریخی برای برگزاری این دیدار، پس از سفر مرکل هستند. مرکل در تاریخ ۲۸ تا ۳۰ اوت (۴ تا ۶ شهریور) به دیدار بایدن خواهد رفت.

روز گذشته «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت بایدن، دیداری با مشاور امنیت ملی آتیِ رژیم صهیونیستی داشت. مشاور دیپلماتیک بنت نیز اکنون در واشنگتن به سر می‌برد.

دیدار بنت و بایدن در حالی انجام خواهد شد که به تازگی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد از روابط دو طرف مدعی شد سیاست‌های ضد ایرانی او موفقیت آمیز بود؛ زیرا واشنگتن را درباره برنامه‌های خود در منطقه بی‌خبر می‌گذاشت.

او گفته بود: بایدن با افشای اطلاعات به رسانه‌های آمریکایی می‌تواند عملیات رژیم صهیونیستی علیه ایران را خراب کند.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که پس از ۱۲ سال به علت فساد اقتصادی و ناکارآمدی کنار گذاشته شد، معتقد است که کابینه کنونی این رژیم در هر زمینه‌ای شکست می‌خورد و تل آویو را به یک مسیر خطرناک می‌کشاند.