موشک‌هایی که تن آمریکا را لرزاند +عکس

مقام ‌های ارشد دولت  آمریکا روز دوشنبه گفتند که ایالات متحده نگران فناوری موشک‌های ابرفراصوت و کاربردهای نظامی آن توسط چین و روسیه است.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» «رابرت وود»، نماینده آمریکا در امور خلع سلاح اتمی در مقر سازمان ملل در ژنو پس از گزارش پکن مبنی بر آزمایش یک موشک ، در جمع خبرنگاران گفت: «ما نگران این هستیم که چین در زمینه ابرفراصوت چه کار  می‌کند.»

وی با اشاره به دشواری سیستم‌های دفاع موشکی برای ردیابی چنین تسلیحاتی با سرعت بالا گفت: «ما فقط نمی‌دانیم چگونه می توانیم در برابر این نوع فناوری دفاع کنیم ، نه چین و نه روسیه.»

چین روز دوشنبه اعلام کرد که یک فضاپیما و نه  یک موشک ابرفراصوت را لزمایش کرده است.

موشک‌های فوق فراصوت تن آمریکا را لرزاند

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز روز دوشنبه گفت واشنگتن از نزدیک در حال بررسی توسعه سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته چین است. وی از اظهارنظر مستقیم در مورد گزارشی مبنی بر آزمایش یک موشک ابرفراصوت چین با قابلیت حمل کلاهک اتمی خودداری کرد.

ایالات متحده و روسیه هر دو سلاح‌های ابرفرا صوت را آزمایش کرده‌اند. ماین جنگ افزارها موشک‌هایی هستند که بیش از پنج برابر سرعت صوت پرواز می‌کنند و تشخیص و دفع آنها ‌بسیار دشوار است.

آستین در جریان بازدید از گرجستان به خبرنگاران گفت: «ما از نزدیک شاهد توسعه تسلیحاتی و قابلیت‌ها و سیستم های پیشرفته چین هستیم که تنش‌ها را در منطقه افزایش می‌دهد.»

وزیر دفاع ایالات متحده گفت که واشنگتن همچنان بر چالش نظامی پکن متمرکز خواهد بود.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون نیز روز یکشنبه به شبکه خبری «فاکس نیوز»  گفت: «ما نگرانی‌های خود را در مورد توانایی‌های نظامی که چین به دنبال آن می‌رود، روشن کرده‌ایم، توانایی‌هایی که تنها تنش‌ها را در منطقه و فراتر از آن افزایش می‌دهد. این یکی از دلایلی است که ما چین را یک چالش به شمار می آوریم.»

چندی قبل نیز یک وبگاه تحلیلی در مطلبی به تحلیل موشک جدید ساخت چین که قابلیت ایجاد خاموشیهای سراسری شهرهای آمریکا را دارد، پرداخت.

وبگاه «آسیا تایمز» در این زمینه نوشت، موشک جدید ساخت چین با سرعت 6 ماخ حرکت می‌کند. این موشک یک انفجار یک پالس الکترو مغناطیسی  در یک شهر بزرگ ایجاد کرده ،خطوط ارتباطی و برق را فوراً از بین برده و زندگی مردم عملا فلج می‌شود.