تکذیب شایعه‌ای که این روزها خیلی طرفدار دارد!

گروه بین الملل- به گزارش خبرنگار افکارنیوز، چند روزی است عکس شماره ١ در فضای مجازی بین کاربران دست به دست میگردد، با این عنوان که:

"تفاوت ما با اونا! وزیر نیروی ژاپن (در برخی نسخه‌ها گفته شده است نخست‌وزیر ژاپن) به علت قطع شدن برق به مدت ۲۰ دقیقه، به همان مدت زمان یعنی ۲۰ دقیقه در حالت تعظیم، از مردم عذرخواهی کرد. پیش‌بینی می‌شود به دلیل این ٢٠ دقیقه قطع برق، ژاپن  ٦٣ روز از آمریکا عقب افتاده است!".photo_2016-07-06_09-35-43

در این که مسئولین ژاپنی بسیار مسئولیت‌پذیر هستند و بابت اشتباهاتی از این قبیل نه تنها از مردم کشورشان عذرخواهی می‌کنند، بلکه بعضا کارشان به استعفا و خودکشی نیز می‌کشد شکی نیست، اما تحقیقات خبرنگار افکارنیوز نشان می‌دهد این شایعه از آن دست نیست و ابدا صحت ندارد.

تصویر مذکور برای اولین بار با زیرنویس عربی در توئیت یک شهروند کشورهای عربی ارایه گردید و مدت‌ها در بین عرب‌زبانان دست به دست می‌چرخید و آن‌ها مسئولین‌شان را به تمسخر می‌گرفتند. مدتی بعد نسخه ایرانی این شایعه ساخته شد و زیرنویس آن از عربی به فارسی بدل گردید.

photo_2016-07-06_09-34-47

این عکس در اصل مربوط به اولین سخنرانی مطبوعاتی رئیس جدید شرکت هوندا در سال میلادی ٢٠١٥ است که به خبرنگاران ادای احترام می‌کند و با کمی دقت، نام شرکت هوندا نیز به وضوح بر روی دو تابلوی نصب شده بر روی دیوار قابل مشاهده است.

photo_2016-07-06_09-36-07