رایزنی‌های تلفنی وزیر خارجه اردن با همتایان ایتالیایی و آلمانی‌اش

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن به طور جداگانه با هایکو ماس و آنجلینو آلفانو، همتایان آلمانی و ایتالیایی خود تماس تلفنی برقرار کرد.

الصفدی طی این تماس تلفنی تاکید کرد که اگر حمله سه جانبه (آمریکا، انگلیس و فرانسه) به سوریه در روز شنبه حامل این پیام باشد که امکان سکوت در مقابل استفاده از سلاح‌های شیمیایی وجود ندارد، بنابراین باید جامعه جهانی نیز این پیام را به ملت سوریه بفرستد که عملا خواستار توقف درد و رنج سوری‌ها است.

وزیر خارجه اردن با همتای آلمانی‌اش بر سر این که راه حل نظامی‌ای برای بحران سوریه وجود ندارد، به اتفاق نظر رسیدند.

دوطرف همچنین بر ضرورت اتخاذ گام‌های کارآمد برای حمایت از روند مذاکرات ژنو جهت پایان دادن به اوضاع فاجعه‌بار و نیز توقف درد و رنج ملت سوریه تاکید کردند.

وزرای خارجه اردن و آلمان همچنین به بررسی نتایج نشست سران اتحادیه عرب که روز یکشنبه در عربستان پایان یافت، پرداختند.

دو طرف در جریان این گفت وگوی تلفنی همچنین به بررسی تحولات منطقه‌ای به ویژه تلاش‌ها جهت از بین بردن رکود در روند مسالمت‌آمیز و راه‌حل درگیری میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان پرداختند.

از سوی دیگر، الصفدی طی تماس تلفنی با همتای ایتالیایی‌اش به بررسی تحولات سوریه و تبعات حمله موشکی سه‌جانبه غرب علیه این کشور پرداخت.

وزیر خارجه اردن طی این تماس تلفنی بر ضرورت یکی‌ کردن تلاش‌ها جهت دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید کرد.

واشنگتن، پاریس و لندن صبح روز شنبه حمله نظامی سه جانبه‌ای علیه سوریه انجام دادند.

حمله نظامی سه جانبه ائتلاف غرب (آمریکا، انگلیس و فرانسه) به بهانه دست داشتن نظام سوریه در حمله شیمیایی علیه دوما واقع در غوطه شرقی دمشق در هفتم آوریل صورت گرفت.

وزیر خارجه اردن از جامعه جهانی خواست تا جهت نجات ملت سوریه از فجایعی که در معرض آن قرار دارند و همچنین به منظور دستیابی به یک راه حل سیاسی‌ که ضامن امنیت و ثبات سوری‌ها باشد، اقداماتی را اتخاذ کند.