به گزارش افکارنیوز،

این روزنامه که به عنوان یکی از ارگان‌های رسانه‌ای حزب عدالت و توسعه ترکیه شناخته می‌شود٬ امروز در یک گزارش ویژه مدعی شده که عربستان سعودی و امارات متحده عربی حاضر شده‌اند به صورت اشتراکی تمام هزینه‌های مربوط به 12 مرکز دیده‌بانی آمریکا و پ.ک.ک در شمال سوریه را پرداخت کنند.

این روزنامه که پس از کشته شدن جمال خاشقجی مواضع سفت و سختی در مورد بن سلمان و محد بن زاید ولیعهد امارات اتخاذ کرده٬ در این گزارش آورده است: هیئت مشترکی از مسئولین عربستان سعودی و امارات متحده عربی به شمال سوریه سفر کرده و در شهرهای حسکه٬ سرکانی و کوبانی با تعدادی از فرماندهان آمریکایی و پ.ک.ک دیدار کرده‌اند.

ینی شفق همچنین مدعی شده که نیروهای مسلح وابسته به پ.ک.ک که تحت حمایت آمریکایی‌ها قرار گرفته‌اند٬ ترکمن‌ها را از شمال سوریه از منازل و شهرهای خود بیرون رانده و این مناطق را به اشغال خود درآورده‌اند.  

مدتی است که رسانه‌های نزدیک به حزب عدالت و توسعه بر اساس سیاست‌ها و سخنرانی‌های اردوغان در مورد ضرورت حمله به شرق فرات و پایان دادن به حمایت آمریکا از نیروهای کُرد وابسته به پ.ک.ک٬  دست به تبلیغات وسیعی زده‌اند.