نبودِ آزادی بیان "دادِ" ترامپ را در آورد

 توییتر و فیسبوک به تازگی (در روز پنج شنبه) حساب کاربری و نظرات برخی از کاربران محافظه کار این شبکه را که اعلام کردند با سیاست هایشان در تناقض است مصدود و حذف کرده‌اند. در این میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از این وضع به شدت انتقاد و در رشته توییتی نبود آزادی بیان در آمریکا را به شدت محکوم کرد.

او در توییتی نوشت: من مسدود کردن فعالیت شهروندان آمریکایی در رسانه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنم، اینجا آمریکاست و ما چیزی به نام آزادی بیان داریم.

این اظهارات ترامپ به دنبال سخنان پسرش در خصوص مقابله با سانسور رسانه ایی مطرح شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه رشته توئیت‌های خود افزود: من از محرومیت مفسران محافظه کار، چون چیمز وود و و پال واتسون از توئیتر و فیسبوک بسیار متعجب شدم.

او همچنین فیس‌بوک را وحشتناک خواند، چرا که این شبکه اجتماعی پیش از این نظر یکی از کاربران محافظه کارش را به دلیل نامناسب بودن برای جامعه حذف کرده بود.

هفته گذشته ترامپ با جک دو رسی، مدیر توئیتر، ملاقات کرد و درباره سانسور محافظه کار‌ها در این کشور دیدار و گفتگو کرد.

شایان ذکر است، فیسبوک در ادامه سیاست‌های خود مبنی بر جلوگیری از افراد و سازمان‌های خطرناک، الکس جونز، میلو یینانوپولوس، لورا لومر و تعدادی دیگر از شخصیت‌های محافظه‌کار محبوب ترامپ را به همراه لویی فرخاهان را از این شبکه اجتماعی روز پنج شنبه محروم کرد. این شبکه اجتماعی همچنین اعلام کرده هر گروه و دسته‌ای که مصادیقی از این قبیل را در فیس‌بوک به اشتراک بگذارند از فعالیت در این شبکه محروم خواهند شد.