چین در ۲۰ سال آینده به ۸۰۹۰ هواپیما جدید نیاز دارد

بوئینگ همچنین اعلام کرد چین در ۲۰ سال آینده به خدمات هواپیمایی به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد دلار نیاز دارد تا پاسخگوی رشد سالانه ۶ درصدی جابجایی هوایی کشور باشد.

اخبار بین‌الملل- شرکت بوئینگ با اشاره به اینکه این رقم از پیش بینی شرکت بوئینگ در سال گذشته ۷ درصد بیشتر است گفت: تعداد کل هواپیمای غیرنظامی چین حدود ۱۵ درصد کل هواپیماهای غیرنظامی جهان را شامل می شود و تا سال ۲۰۳۸، سهم چین در این زمینه به ۱۸ درصد افزایش خواهد یافت و بدین ترتیب، چین در ۱۰ سال آینده به بزرگترین بازار هواپیمایی جهان تبدیل خواهد شد.

بوئینگ همچنین عنوان کرد: در حال حاضر، هواپیماهای تولید بوئینگ بیش از ۵۰ درصد هواپیماهای کل غیرنظامی چین را تشکیل می دهد و بیش از ۱۰ هزار فروند هواپیمای بوئینگ در سراسر جهان از قطعات تولید چین استفاده می کنند.

این شرکت هواپیماسازی همچنین پیش بینی کرد که ظرف ۲۰ سال آینده، سراسر جهان به ۴۴ هزار و ۴۰ فروند هواپیمای جدید به ارزش ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد دلار نیازمند دارد.

مرداد امسال نیز شرکت هواپیما سازی ایرباس با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۷۷۰ فروند هواپیمای ساخت این شرکت در چین فعالیت دارند اعلام کرد در سال آینده میلادی دو هزارمین هواپیمای خود را به چین تحویل می دهد.

این گزارش با اشاره به اینکه چین بزودی به بزرگترین بازار هواپیما در جهان تبدیل می شود نوشته است در چند سال اخیر، تعداد هواپیماهای غیرنظامی تحویل داده شده ایرباس به چین حدود ۲۲ درصد کل تولید ایرباس را در بر گرفته است.

چین بزرگترین بازار هواپیمایی رو به رشد دنیا محسوب می شود به همین دلیل ایرباس و بوئینگ به عنوان بزرگترین سهامداران این بازار، کارخانه های مونتاژ قطعات در چین ایجاد کرده اند.  

احتمالا شرکت های هواپیمایی اروپایی و آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که طبقه متوسط چین تا دو دهه دیگر سه برابر خواهد شد و هواپیماهای بیشتری در این بازار نیاز خواهد بود.  

چین تا دو دهه دیگر برای حفظ ناوگان هواپیمایی خود و پشتیبانی خدماتی آن دستکم باید دو هزار میلیارد دلار هزینه کند.