موافقت سه کمیسیون مجلس با صلاحیت «حجت الله عبدالملکی»

 در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون های اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره صلاحیت حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قرائت شد.

موافقت سه کمیسیون مجلس با صلاحیت «حجت الله عبدالملکی»

در ابتدا مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی با اشاره به گزارش کمیسیون متبوع خود در مورد صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: عبدالملکی برنامه های خود را در این کمیسیون ارائه داد که شامل تقویت سرمایه انسانی با استفاده از مدیران جوان و انقلابی، فساد ستیزی و برکناری مدیران فاقد صلاحیت و تخصص، تشکیل جلسات متعدد با نمایندگان استان ها در راستای حل و فصل مشکلات آنان و ایجاد ساز و کار منسجم برای ارزیابی عملکرد مسئولان وزارتخانه است.

وی بیان کرد: طبق بررسی های کمیسیون اجتماعی مجلس برنامه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی منطبق با اسناد بالادستی است و این کمیسیون برنامه های وی را برای تصدی این وزارتخانه مثبت ارزیابی کرد. در ادامه جلسه زهرا شیخی نیز گزارش کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را قرائت کرد.

وی گفت: عبدالملکی دانش آموخته اقتصاد است و سمت های مدیریتی در کمیته امداد داشته و از این طریق به خوبی با این وزارتخانه ارتباط برقرار کرده و با اختیارات و وظایف تعاون، کار و رفاه اجتماعی آشناست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از جمله اولویت های اصلی عبدالملکی ایجاد دورانی پرنشاط و مملو از سلامت برای بازنشستگان، بهبود سطح خدمت رسانی به مددجویان و اهتمام به اجرای مصوبات و قوانین مجلس است.

شیخی اظهار داشت:ما صلاحیت و برنامه های گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بررسی کردیم و وی با اکثریت آرا در این کمیسیون به عنوان فردی شایسته برای تصدی این وزارتخانه شناخته شد.

در ادامه جلسه، رضا حاجی پور نیز گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را قرائت کرد.

وی اظهار داشت: مهارت آموزی و توجه به کارآموزی در سازمان فنی و حرفه ای، توجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان و سر و سامان دادن به بنگاه های اقتصادی و شستا از جمله برنامه های ارائه شده از سوی عبدالملکی است و ما این برنامه های ارائه شده را واقع گرا و دارای انسجام دیدیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: بررسی برنامه های پیشنهادی عبدالملکی نشان می دهد که وی از تسلط کافی برخوردار است و دارای سوابق علمی خوبی است و اکثریت اعضای این کمیسیون با وی برای تصدی وزارت مذکور موافقت کردند.