نباید اجازه دهیم گندمی که باید صرف تولید نان شود،خوراک دام شود

مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، درارزیابی خود درباره تهیه آئین نامه های مربوط به بودجه سالیانه بیان کرد:آئین نامه های اجرایی بودجه سالیانه باید تهیه و تدوین شود.

 

این نماینده مجلس اظهارکرد: دولت باید مقداری در تصویب آئین نامه های مربوط به بودجه سالیانه سرعت عمل داشته باشد.

 

این نماینده مجلس بیان کرد: در حال حاضر آئین نامه های متعددی وجود دارد که در صف تصویب هستند. بنده معتقدم اگر سفرهای استانی رئیس جمهور مانع تصویب آئین نامه های بودجه سالیانه می شود، این سفرها با فاصله بیشتری انجام شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از آئین نامه های اجرایی در زمینه مسکن و یا رتبه بندی معلمان تدوین نشده است و این موارد در نوبت رسیدگی دولت است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات در زمینه تامین نهاده های دامی درکشور تصریح کرد: در بحث گندم هم متاسفانه کشاوزان را با سیاست های غلطمان در وضعیت بد و بدتر قرار داده ایم که بنده معتقدم بیشترین مشکل در این بخش مربوط به این است که ما در زمینه ارز ترجیحی وعده هایی دادیم ولی کاراساسی در این بخش از سوی دولت انجام نشده است.

وی با ذکر این نکته که حذف ارز ترجیحی اقدام درستی بود، بیان کرد: دولت باید تکلیف خود را درباره ارز ترجیحی مشخص و طبق قانون موارد را اجرایی کند. متاسفانه هنوز ارز ترجیحی در بین تردید و کندی تصمیمات دولت دست و پا می زند و خیلی از مشکلات در زمینه نهاده های دامی هم به همین جا برمی گردد.

ویس کرمی با بیان اینکه نهاده های دامی به ارز ترجیحی وابستگی دارد، بیان کرد: دولت تا زمانی که تکلیف خود را با ارز ترجیحی به صورت عملیاتی مشخص نکند، نهاده های دامی شرایط مناسبی پیدا نخواهد کرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: دولت باید براساس مصوبه بودجه 1401 در این بخش عمل کند. در این راستا دولت باید به مردم کالابرگ بدهد و اگر می خواهد ارز ترجیحی ارائه دهد باید شرایط آن را مشخص کند تا تولیدکننده و واردکننده شرایط خود را بداند.

وی ادامه داد: با این حال متاسفانه در برخی از جاها کالا وجود دارد و اما به واسطه عدم اطمینان، کالا عرضه نمی شود.

نباید اجازه دهیم گندمی که باید صرف تولید نان شود،خوراک دام شود

نماینده مردم خرم آباد تاکید کرد: در بحث نهاده های دامی ، با توجه به جنگ اوکراین و روسیه مقداری مشکل جدی تر است و باید با شدت بیشتری به این موضوع بپردازیم.

وی با بیان اینکه گندم یک کالای کاملا استراتژیک است، اظهارکرد: نباید اجازه دهیم گندمی که باید صرف تولید نان شود،خوراک دام شود.