مجروحیت بیش از ۲۰۰۰ پلیس در اغتشاشات اخیر

سردار قاسم رضایی در حاشیه چهاردهمین نشست فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای خارجی مستقر در تهران با بیان اینکه پلیس از مردم و برای مردم است، اظهار داشت: به تمامی همکارانم در سراسر کشور به واسطه انجام مطلوب ماموریت ها خسته نباشید و خداقوت عرض می کنم، همکاران ما در مجموعه انتظامی خود را خادم ملت می‌دانند و در راستای خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس مظهر اقتدار ملی است و خود را تکیه گاه مردم می داند، عنوان کرد: بنابراین هرکسی که بخواهد به آرامش و امنیت مردم خدشه ای وارد کند با واکنش پلیس مواجه خواهد شد چراکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور به حوادث اخیر در کشور اشاره و تصریح کرد: این اتفاقات به دلیل این بود که عده‌ای بدون بررسی و مطالعه بر روی موضوع به معاندین و منافقان خفته خوراک دادند بنابراین این افراد باید جواب ملت را بدهند چرا که این افراد در هزینه‌هایی که برای نظام به وجود آوردند، سهم دارند.

سردار رضایی تاکید کرد: تعداد اغتشاشگران در برابر جمعیتی که در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به میدان می آیند، هیچ است و پلیس بر اساس قانون مسئول برخورد با مجرمان و متخلفان و برهم زنندگان نظم و امنیت و در کنار مردم است.

وی با تاکید بر اینکه کشته سازی یکی از ترفندهای دشمن است، ادامه داد: افراد قلیلی که باعث ایجاد خسارت به اموال عمومی شدند، خیانت در امانت کردند و باید پاسخگو باشند.

سردار رضایی با بیان اینکه در بین دستگیر شدگان از منافقان، گروه‌های چپ، گروه‌های منحله مانند کومله و دموکرات وجود داشتند و اینها مسلحانه دستگیر شدند، گفت: پلیس از تجمعات قانونی استقبال می‌کند، برخی از اعتراضات ممکن است از مبادی مکاتبه‌ای صورت بگیرد که ما از این موارد استقبال خواهیم کرد.

جانشین فرمانده انتظامی کشور همچنین گفت: افرادی که در این بین از فرصت به وجود آمده سوءاستفاده می‌کنند و مغازه‌ها و ماشین‌های مردم را به آتش می کشند، این رفتارها دیگر اعتراض نیست و اغتشاش است و مورد توجه هیچ ملت و کشوری نیست؛ از سویی قانون به ما تکلیف کرده که مسئول برخورد با مجرمان باشیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه برخی با اظهارنظرهای نادرست و نابه جای خود منافقان خفته را بیدار کردند، تصریح کرد: افرادی که در فتنه ۸۸ آن همه خسارت به بار آوردند امروز مواردی را مطرح می‌کنند که باعث ایجاد آسیب و زیان به مردم می‌شوند، اینها خجالت نمی کشند؟

سردار رضایی تصریح کرد: افرادی که خیانت در امانت کردند، اختلاس کردند و در این رابطه مرجع قضائی به پرونده آنها رسیدگی کرده است حال اظهار نظر می‌کنند و دلسوز مردم شده اند، این افراد در زمانی که مسئولیت داشتند در حق مردم خیانت کردند و حالا حامی مردم شده اند این در حالی است که مردم فهیم هستند و این موارد را به خوبی درک می‌کنند، زمانی که این افراد اظهار نظر می‌کنند مردم به آنها نیشخند می‌زنند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص آمار مجروحان و شهدای فراجا در ناآرامی‌های اخیر اعلام کرد:یک فرد در منطقه رباط‌کریم با یک خودرو به ۶ نفر از همکاران ما زد که یک نفر از آنها به درجه رفیع شهادت نائل شد؛ تاکنون پلیس ۳ شهید داده و بیش از ۲ هزار مجروح و مصدوم در اغتشاشات داشته‌ایم که این موضوع نشان دهنده خویشتن‌داری پلیس است.