اقتصاد لیبرالی منجر به ایجاد اکثریت فقیر و اقلیت مستغنی شده است/رئیس جمهور آینده باید برنامه محور باشد

  احمد راستینه هفشجانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز،پیرامون ویژگی های ریاست جمهوری آینده، گفت: در واقع چند اولویت اختصاصی وجود دارد و به نظر می‌رسد هر کاندیدایی که برای ریاست جمهوری چهاردهم انتخاب می‌شود اگر این ویژگی‌ها را داشته باشد، می‌تواند گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری آینده باشد.

نماینده مردم بن شهر کردو سامان در ادامه تاکید کرد: مولفه اول که بسیار حائز اهمیت است ،بحث برنامه محور بودن رئیس جمهور آینده است،بی تردید در سیاست‌های کلان نظام و برنامه هفتم مشخص شده که ضرورت داشتن برنامه ای منسجم برای اجرایی سازی سیاست‌های کلان و برنامه هفتم از مباحث  مهم ریاست جمهوری آینده است.

منتخب مردم در مجلس دوازدهم  ضمن تاکید بر نگاه راهبردی و کلان به توسعه پایدار در کشور، افزود:نکته دوم نگاه راهبردی و کلان به توسعه پایدار جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای عبور کشور  از اقتصاد لیبرالی و اقتصاد بازار آزاد که بر پایه ربا و سود تعریف شده و ایجاد اکثریت فقیر و اقلیت مستغنی را رقم زده که هر روز شکاف میان این دو گروه را بیشتر می‌کند و بسیار حائز اهمیت است .

وی با بیان اینکه ضمن اشاره به فشار سنگین  اقتصاد لیبرالی بر اقشار مختلف جامعه،یادآور شد:در واقع اقتصاد بازار آزاد یا اقتصاد لیبرالی بر پایه محوریت ارز  و نه پول ملی سبب، شده که شوک‌های قیمتی سنگینی را بر اقشار مختلف جامعه وارد کند که منجر به افزایش فاصله میان غنی و فقیر نیز شده است.

اقتصاد لیبرالی منجر به ایجاد اکثریت فقیر و اقلیت مستغنی شده است/رئیس جمهور آینده باید برنامه محور باشد

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای پر کردن شکاف میان غنی و فقیر یک طرح جامع نیاز است، ادامه داد: بی تردید رئیس جمهور آینده در یک نگاه باید بداند که امروز برای پر کردن شکاف های طبقاتی و  کاهش فاصله غنی و فقیر در جهت توضیح عادلانه ثروت و برای جلوگیری از بردگی و چیره شدن حوزه فرهنگی بر اساس سبک زندگی غربی داشتن یک طرح جامع در ایجاد تناسب میان اقتصاد با محورهای اقتصاد اسلامی و حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی امری مهم و ضروری است.

راستینه در پایان ضمن تاکید بر پیوست های فرهنگی خاطرنشان کرد:بدیهی است که هیچ طرح اقتصادی یا توسعه و تحول اقتصادی بدون در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی و تاثیرات آن نمی‌تواند توسعه پایدار کشور را رقم بزند.