رسوایی جدید از شبکه من وتو

این‌بار شبکه «من و تو» به بهانه یک نظرسنجی منتشر شده در توییتر، رسما به بازگشت حکومت پهلوی پس از براندازی خیالی جمهوری اسلامی، رای داده است.

توییتر، مشت شبکه انگلیسی را باز کرد/ گزینه «من و تو» مشخص شد

داستان از این قرار است که شبکه مذکور، در برنامه خبری خود از داغ شدن یک هشتگ تحت عنوان "دولت موقت" در توییتر سخن به میان آورده و عنوان کرده است که مخالفان جمهوری اسلامی تصمیم گرفته اند با این هشتگ، اختلافات خود را کنار بگذارند و با انتخاب یک دولت موقت، متحد شده و به برگزاری رفراندوم کمک کنند!

"من و تو" پس از این به انعکاس یک نظرسنجی برای تعیین "دولت موقت" در فضای توییتر پرداخته است؛ اما نکته اینجاست که نتایج یک نظر سنجی در توییتر تنها در حالتی به نمایش در می آید که کاربر، در نظر سنجی شرکت کند؛ «من و تو» نیز در این نظر سنجی شرکت کرده و به «رضا پهلوی» رای داده و او را شایسته ریاست "دولت موقت" خیالی خود معرفی کرده است.

پیش از این نیز نشریه آمریکایی فارن پالیسی با انتشار یادداشتی به بررسی تلاش شبکه های ماهواره ای همچون "من و تو" برای تطهیر چهره حکومت پهلوی، پرداخته و عنوان کرده بود، شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با ساخت برنامه های متعدد تلاش دارند به جوانان ایرانی که دوران پیش از انقلاب را تجربه نکرده اند، القاء کنند که شاه، مرد بزرگی بود و زمان پهلوی، دوره ای عالی و آرام بوده است.

توییتر، مشت شبکه انگلیسی را باز کرد/ گزینه «من و تو» مشخص شد

در این گزارش با اشاره به فعالیت های شبکه من و تو آمده است: « این شبکه با برنامه های خود تلاش می کند احساسات مثبت نسبت به سلطنت طلبی را برانگیزد. من و تو با پخش فیلم های آرشیوی، فیلم های مستند و عکس ها، تصویر مورد نظر خود از ایران قبل از انقلاب را در ذهن مخاطبان حک می کند.

اما هیچ بحثی درباره سرکوب‌ها در آن دوران یا اختلاف شدید طبقاتی نشده و تصویری در این باره نمایش داده نمی شود. سوال اینجاست که اگر همه چیز تا این حد عالی بوده، اصلا چرا نسل قبلی ایران، انقلاب کرده است؟»