چرا رهبری به آینده کشور امیدوارند؟

هفته‎نامه خط حزب‌الله نشریه اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی حفظ و نشر آثار آیت‎الله خامنه‌ای، در واکنش به تلاش‌ برخی جریان‌ها برای القای انسداد در امور کشور، نگاه رهبرمعظم انقلاب را به افق روشن کشور تشریح کرد.

در گزارش این نشریه با عنوان «دشمن عقب‎نشینی خواهد کرد، اگر...» آمده است: در روزگاری که برخی افراد یا جریان‌های سیاسی، با اهداف خاص، درصدد القای بن‌بست و انسداد در امور کشور هستند، رهبر انقلاب با دمیدن "روح امید" در جامعه، صراحتا اعلام می‌کنند: «هرچه می‌گذرد، اعتقاد بنده بیشتر می‌شود به اینکه ان‌شاءالله فردای این کشور از امروز این کشور بمراتب بهتر خواهد بود و انقلاب پیشتر خواهد رفت... البتّه مشکلات داریم... لکن به ‌نظر ما همه‌ی اینها قابل حل و قابل رفع است... مشکل لاینحلّی ما در کشور نداریم.» بخشی از این امید به آینده، به ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه و بالفعل موجود در جامعه بازمی‌گردد که رهبر انقلاب در بیانات اول فروردین خود به آنها اشاره کردند. بخشی دیگر نیز برخاسته از مبانی محکم اسلامی و توجه به «سنت‌های الهی» مبنی بر امداد دائمی خداوند به «جبهه‌ی حق» است. 

پیش‌بینی رهبر انقلاب برای آینده مردم ایران چیست؟ 

امید و نگاه بنده نسبت به آینده‌ی این کشور خیلی روشن است. بنده می‌دانم که خدای متعال اراده فرموده است که این ملّت را به متعالی‌ترین درجات برساند و بدانید که ان‌شاءالله ملّت ایران به برکت اسلام، به برکت نظام اسلامی، بدون تردید به عالی‌ترین درجاتِ یک ملّت در حدّواندازه‌ ملّت ایران خواهد رسید.(۱۳۹۶/۱۰/۱۹)