چرا واشنگتن کمک ۲۳۰ میلیون دلاری آمریکا به سوریه را لغو کرد؟

مرتضی صفاری‌نطنزی، با اشاره به پیام لغو کمک 230 میلیون دلاری ایالات متحده آمریکا به سوریه، گفت: دولت آمریکا با سوری ها توافق کرد به دلیل تخریب های رخ داده در این کشور  که ناشی از حملات داعش و نیروهای نظامی است کمک مالی ارائه کند که متاسفانه ترامپ این مهم را مضحک دانست و لغو کرد.

ترامپ نسبت به معاونانش بدبین است

نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید یادآور شد این توافق در زمان وزارت تیلرسون که در زمانی فرد مورد اعتماد ترامپ بود پیش بینی شده و هم اکنون رییس جمهور آمریکا بدون درنظر گرفتن مقررات بین المللی اقدام به لغو آن کرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت ایالات متحده روندی را در پیش گرفته که به مرور از توافقنامه ها و پیمان نامه های بین المللی دوجانبه و چندجانبه خارج شود، ادامه داد: ترامپ همانند یک دلال به مقررات بین المللی نگاه می کند و هر گاه احساس کند که منافعش بیشتر از دیگر کشورها نیست اقدام به عبوراز خطوط قرمز می کند.

لغو کمک 230 میلیون دلاری آمریکا به سوریه بیانگر آن روی سکه ترامپ است

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه همگان می دانند گروه تروریستی داعش بر اساس حمایت آمریکا شکل گرفت لذا این کشور در تخریب سوریه نقش بارزی داشته است، اظهار کرد: ایالات متحده می توانست کمی از اقدام اشتباه خود را با این اقدام جبران کند اما ترامپ به زیر میز زد و همه شرایط را تغییر داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد که توافق مذکور با یک توئیت رییس جمهور آمریکا لغو شد که زمینه اعتراض های داخلی در این کشور را بوجود آورد، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد مجامع حقوقی باید این اقدام ترامپ را پیگیر کنند تا از این طریق آن روی سکه و هویت دولت آمریکا برای همگان مشخص شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اظهار نظر توئیتری با «تمسخرآمیز» خواندن بسته حمایتی 200 میلیون دلاری از سوریه،‌ گفت کشورهای دیگر باید به آنها کمک کنند.