از توصیه سیاسی "روحانی" به نمایندگان تا "زینت النسخه"

جلسه علنی امروز (دوشنبه 15 بهمن) قوه مقننه، برای بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، (سعیدنمکی) با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، برگزار شد که این جلسه با حواشی همراه بود.

**ورود رئیس جمهور به مجلس

حجت‌الاسلام حسن روحانی، ساعت 8 و 25 دقیقه با بدرقه علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس برای دفاع از وزیر پیشنهادی بهداشت و با همراهی محمود واعظی، رئیس دفتر خود و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور وارد صحن علنی مجلس شد که علی لاریجانی رئیس مجلس نیز به وی و همراهانش خوشامد گفت.

پس از حضور رئیس جمهور در مجلس تعدادی از نمایندگان مجلس که عمدتاً اصلاح‌طلب بودند با قرار گرفتن در کنار صندلی رئیس جمهور به وی خوشامد گفتند.

**توصیه سیاسی رئیس جمهور به نمایندگان در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی بهداشت

پس از اینکه رئیس جمهور برای دفاع از وزیر پیشنهادی بهداشت پشت تریبون قرار گرفت در بخشی از صحبت‌های خود درباره قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت گفت: وی فردی ایثارگر، مخلص و جهادی بود که متاسفم نتوانست تا پایان با ما کار کند. امیدوارم  هرک جا هست موفق باشد.

پس از این تعریف و تمجید رئیس جمهور از وزیر سابق بهداشت تعدادی از نمایندگان با گفتن کلمه "ان شالله" برای قاضی زاده هاشمی آرزوی موفقیت کردند.

حجت الاسلام حسن روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره لوایحی که درباره FATF از سوی دولت به مجلس ارائه شده بود گفت: 2  لایحه در این زمینه تصویب شده و امیدواریم 2 لایحه باقی مانده نیز تصویب شود.

وی ادامه داد: در راستای لوایح قبلی دولت یک لایحه 2 فوریتی تکمیلی به مجلس ارسال داشت که امیدواریم این لایحه نیز در مجلس تصویب شود.

**جلسه آرام رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت

هنگامی که رئیس جمهور در حال بیان اظهارات خود در دفاع از وزیر پیشنهادی بود، نمایندگان در حال رفت وآمد در صحن علنی پارلمان بودند و توجه چندانی به اظهارات رئیس‌جمهور نداشتند.

**زینت النسخه

حجت الاسلام حسن روحانی در میان صحبت‌های خود به ذکر خاطره ای پرداخت و گفت: بنده  پیش پزشکی رفته بودم یک صفحه دارو برای بنده نوشت. به آن پزشک گفتم این مقدار دارو را برای چه به  بنده تجویز می‌کنید، داروی بنده دو خط اول است. مابقی زینت‌النسخه است. ما زینت‌النسخه نمی‌خواهیم به نظرم این قدر هشتک درست می‌شود یکبار هم یک هشتک به عنوان زینت النسخه درست شود.