زائران اربعین 98 از پرداخت عوارض خروج معاف شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (شنبه) پارلمان و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه 98، تبصره 11 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، در سال 1398، عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یکبار در طول سال براساس قانون بودجه سال 1396 کل کشور مصوب 24/12/1395 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن أخذ می‌شود.

نمایندگان مقرر کردند که افراد مرزنشین به کسانی اطلاق می‌شود که ساکن در روستاها و شهرهای مرزی هستند؛ بررسی و تأیید این موضوع با فرمانداران شهرستان‌های مرزی است.

طبق این مصوبه، زائران اربعین که از تاریخ بیست و چهارم شهریور ماه سال 1398 تا دوازدهم آبان‌ماه سال 1398 از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معاف می‌باشند.

همچنین سازمان تعزیرات حکومتی موظف شد با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به شناسائی اموال، دارایی‌ها و وجوه نقدی و سپرده های بانکی محکومان تعزیرات حکومتی که احکام آنها صادر و تا پایان سال 1397 به مرحله اجراء در نیامده و معوق باقی مانده است، اقدام و درآمد حاصله را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.