ترامپ برای تماس ایران، شماره تلفن داد!

یک منبع آگاه دیپلماتیک اعلام کرد پس از درخواست علنی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از ایران برای تماس با وی، کاخ سفید شماره تلفنی را در اختیار سوئیس قرار داده تا ایرانی‌ها بتوانند از طریق آن با رئیس‌جمهور آمریکا تماس بگیرند!

به گفته این منبع آگاه، سوئیس احتمالا این شماره تماس را به مقامات ایران نمی‌دهد مگر اینکه ایرانی‌ها به صورت خاص چنین درخواستی را مطرح کنند که البته از نظر آن‌ها بعید است که ایرانی‌ها چنین درخواستی بدهند.

آمریکا و ایران رابطه دیپلماتیک ندارند و سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران عمل می‌کند.

کاخ سفید تا این لحظه به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره تبادل این شماره تلفن پاسخی نداده است.

ترامپ هفته گذشته پس از امضای فرمان تحریم صادرات فلزات صنعتی ایران در یک ژست عوامفریبانه دیگر در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت منتظر است تا ایرانی‌ها با او تماس بگیرند و با او درباره یک "توافق منصفانه" مذاکره کنند!

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از لزوم مذاکره و حصول توافق با ایران حرف می‌زند که سال گذشته به صورت غیرقانونی از توافق هسته‌ای (برجام) که چندین سال براى تحقق آن مذاکره شده بود، خارج شد و طی دو سال گذشته همانند دیگر روسای جمهور این کشور، شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌های یکجانبه را علیه مردم ایران اعمال کرده تا به قول خودش برای یک «توافق بهتر» ایران را پای میز مذاکره بکِشاند.