لزوم هوشیاری کشور‌های منطقه باید نسبت به سیاست تحریمی آمریکا
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که در دومین مقصد سفرش به منطقه در کویت به سر می‌برد، امروز (دوشنبه) با «شیخ خالد الحمد الصباح» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار عراقچی با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استقرار صلح و ثبات در منطقه مهم خلیج فارس خاطرنشان کرد: امنیت مفهومی یکپارچه و غیرقابل تفکیک است و حوزه‌های سیاسی و اقتصادی را همزمان در بر می‌گیرد.

وی تاکید کرد سیاست تحریمی آمریکا در حقیقت امنیت کل منطقه را در خطر قرار داده است و کشور‌های منطقه باید نسبت به این تهدید هوشیار باشند.
 
عراقچی با اشاره به رویکرد مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه‌ای افزود: گفتگو و رایزنی با کشور‌های منطقه از مبانی سیاست خارجی کشورمان بوده و بر همین اساس جمهوری اسلامی آمادگی دارد از طریق ایجاد سازوکار‌های منطقه‌ای وارد گفتگو و تعامل سازنده با این کشور‌ها شود.

شیخ خالد الحمد الصباح معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت نیز ضمن خوش آمدگویی به معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به وضعیت فعلی در منطقه بر استمرار رایزنی‌ها و دیدار‌ها بین کشور‌های همسایه و ضرورت گفتگو برای حل و فصل بحران‌ها تاکید کرد.