پشت پرده تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

تحریم های ایران دیگر موضوع جدیدی برای جامعه جهانی نیست، پیروزی انقلاب اسلامی ضربه مهلکی به سیاست های استکباری آمریکا در ایران زد و دولت تروریست ایالات متحده پس از سال 57 در هر زمان و با حضور هر رئیس جمهوری سیاستها و تاکتیک های خود را علیه جمهوری اسلامی قرار دادند.

اخبار سیاسی- دولتمردان کاخ سفید همواره ایران را دشمن درجه یک اهداف خود در منطقه می دانند و حالا با نفوذ جمهوری اسلامی در خاورمیانه و تقویت خط مقاومت عداوت و دشمنی دولت تروریست آمریکا هم بیشتر شده تا جایی که هنوز یادمان نرفته و داغ شهادت حاج قام سلیمانی برای هر ایرانی تازه است.

به گزارش افکارنیوز، آمریکایی ها اخیرا نیز به بهانه مبارزه با تروریسم 15 فرد و 5 نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرده اند تا بار دیگر سیاست های خصمانه خود را علیه ملت ایران نشان دهند.

تحریم های اخیر آمریکا علیه ایران جای نگرانی ندارد

سیدمحمدجواد ابطحی از نمایندگان مجلس در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهادها و افراد مرتبط با ایران، گفت: ترامپ و هیات صهیونیستی حاکم بر آمریکا نقشه های متعددی برای پیروزی در انتخابات آینده‌شان دارند از این رو اقدامات سیاسی مختلفی انجام می دهند تا افکار عمومی کشورشان را دچار سردرگمی کنند.

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده با اعمال تحریم های مختلف می خواهد خودش را قدرتمند نشان دهد، اظهار کرد: در حالی که می توان اذعان کرد این تحریم ها ظاهری و لفظی است.

وی با بیان اینکه اعمال تحریم های اخیر ایالات متحده جای نگرانی ندارد، ادامه داد: به عنوان مثال در این تحریم ها ستاد بازسازی عتبات عالیات مورد هجمه ترامپ و مقامات وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته در حالی که این مجموعه تاثیری بر اقتصاد داخلی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره مورد تحریم ایالات متحده و همپیمانانش قرار گرفته است، تصریح کرد: این مهم در حالیست که با تکیه بر توان داخلی و نخبگان توانسته ایم قلیه های دانش را فتح کنیم و در بین کشورهای برتر در حوزه های مختلفی از جمله علمی، نظامی، بهداشتی و غیره قرار بگیریم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد آمریکایی ها بجای تحریم های مستمر کشورمان، به فکر رهایی و کنترل کرونا در کشورشان باشند زیرا ایران توانسته این بیماری را کنترل کند اما مردم ایالات متحده نگران تصمیمات اشتباه و بی خردانه مقاماتشان هستند.

چرا آمریکا بازهم تحریم های جدیدی به کار گرفت؟

محمدعلی پورمختار از دیگر نمایندگان مجلس نیز در این خصوص می گوید: مسئولان کاخ سفید به دلیل نقش برآب شدن دسیسه های شوم‌شان طی چند سال اخیر از سوی کشورمان عصبانی هستند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در میان اذهان عمومی مردم منطقه به عنوان کشوری شکست خورده محسوب می شوند، اظهار کرد: در واقع آنها داعش را ایجاد کردند تا بتوانند بر منطقه سلطه دائمی داشته باشند اما کشوری مانند ایران با از بین بردن تروریست های تکفیری این نقشه را از بین برد.

وی در خصوص اینکه چرا در لیست تحریمی جدیدی آمریکا اسامی ایرانی و عراقی دیده می شود، ادامه داد: بدون شک مقامات کاخ سفید درصدد ایجاد شرایطی برای حضور دائمی در عراق بودند اما کشورمان با شفاف سازی نسبت به خیانت ترامپ علیه مردم این کشور، نقشه یاد شده محقق نشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در این زمینه تصریح کرد: حتی می توان یادآور شد پارلمان این کشور قانونی را مصوب کرد که بر اساس آن نظامیان آمریکایی باید از خاک این کشور خارج شوند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین باید اذعان کرد امروزه شاهد اجرای تحریم ها و تهدیدهای یکجانبه و ظالمانه سختی علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم از این سو صحبت از تحریم جدید معنایی ندارد و صرفا پروپاگاندای رسانه ای است.