طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس به کجا رسید؟

جلال رشیدی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی ضمن موافقت با طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس، گفت: شفافیت آرای نمایندگان موجب پاسخگویی به مردم و رأی‌دهندگان می‌شود.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه شفافیت آرای نمایندگان به یک مطالبه ملی تبدیل شده است و باید از آن حمایت شود، اظهار داشت: معتقدم شفافیت نقطه مقابل نفاق است که موجب می‌شود تا از بروز فساد نیز جلوگیری شود.

دیگران می خوانند:

زنگ طلایی احسان علیخانی در عصر جدید برای پسران نینجا+فیلم

فرهاد مجیدی از استقلال برکنار می شود؟

فیلم جدید از لحظه انفجار در کلینیک سینا

اولین فیلم از لحظه دستگیری وحید خزایی

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: مردم حق دارند بدانند که ما نمایندگان مجلس در موضوعات مختلف، چه نظری داریم، مردم نمایندگانشان را انتخاب کرده‌اند تا پاسخگوی مطالبات‌شان باشند و امروز شفافیت آرا نیز جزو مطالبات آنهاست.

رشیدی ادامه داد: معتقدم شفافیت آرای نمایندگان مجلس به نفع همه است  ابتدا شفافیت باید از مجلس آغاز شده و به نهادهای دیگر سرایت کند، این امر موجب پاسخگویی شفاف به مردم اعتماد بیشتر آنها به نظام خواهد شد.

وی، دلیل برخی سرسختی‌ها در برابر شفافیت آرای نمایندگان را عادت به مخفی‌کاری از سوی برخی افراد و جریانات عنوان کرد و گفت: نماینده‌ای که با مردم وموکلانش صداقت داشته باشد، رأی‌اش را، هر چه باشد، ول اینکه ممکن است به ضررش باشد، را صادقانه و شفاف اعلام و با مواضع قاطع از آن حمایت می‌کند.

عضوکمیسیون شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: شفافیت آرای نمایندگان منجر به ایجاد اعتمادی مستحکم میان مردم و نمایندگان خواهد شد که در مجلس یازدهم به طور جدی آن را پیگیری خواهیم کرد.