شایعه پراکنی کشورهای غربی درباره توافق ایران و چین/ فشار حداکثری آمریکا برای کشاندن مسئولان به میز مذاکره است

حجت الله فیروزی نماینده مجلس یازدهم در گفت و گو با افکارنیوز در خصوص اراجیف جدید پامپئو درباره فشار حداکثری و سیاست های جدیدی که بر علیه ایران با خروج از برجام رقم زده گفت: فشار آمریکایی ها بر ملت ایران با اعمال تحریم های گوناگون موضوع جدیدی نیست و از ابتدای انقلاب اسلامی تحریم ها وجود داشته است.

اخبار سیاسی- وی افزود: فشارهای آمریکا با تصمیم ترامپ برای خروج از برجام نسبت به مردم بیشتر شد و در اظهارات خود عنوان می کنند که این فشارها را برای کنترل نظام جمهوری اسلامی اعمال کرده اند اما در واقعیت تحریم ها و غشار آنها بر ملت ایران است که دشمنی خود را بش از گذشته نشان می دهند.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: مردم ایران درباره دشمنی دولت تروریست آمریکا مطمئن هستند و اینکه تحریم های ظالمانه ای را اجرا می کند . آمریکا اهرم های جدید دیگری برای فشار بر ایران ندارد.

فیروزی اظهار داشت: دولت ترامپ روزهای آخر خود در حاکمیت آمریکا را تجربه می کند و به همین دلیل مسئولان دولت تروریست آمریکا با یاوه گویی های خود سعی دارند تا مسئولان جمهوری اسلامی را بار دیگر به پای میز مذاکره بکشانند و در این هدف خود ناکام خواهند ماند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از این گفت و گو درباره توافقنامه 25 ساله ایران و چین اظهار داشت: پیش نویس این توافقنامه مربوط به سال 92 است و متن پیشنهادی بوده که وزارت خارجه به دولت ارائه کرده و اگر قرار باشد توافق نامه ای امضا شود هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

وی افزود: توافق نامه ایران و چین قبل از امضا باید در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد و هنوز توافقی نهایی نشده که تبلیغات منفی غربی ها درباره آن شروع شده است.

فیروزی گفت: در طول سالهای گذشته ایران با بدعهدی و بد قولی اروپایی ها و آمریکا به ویژه در برجام روبرو شد و همواره برای منافع ملت به دنبال کاهش فشارهای آمریکا هستیم و به همین دلیل تعاملات با کشورهای شرقی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: هر توافقی بخواهد انجام گیرد توسط مجلس بررسی و بر اساس منافع ملی و در چارچوب قوانین کشور و منافع ملت خواهد بود.

فیروزی تصریح کرد: باید صداقت مسئولان را باور داشته باشیم و مسئولان در چارچوب منافع ملی حرکت می کنند و مردم مطئن باشند مجلس یازدهم به شکل جدی بر هر توافقی که بخواهد صورت گیرد نظارت کامل خواهد داشت.

این نماینده مجلس با اشاره به تبلیغات منفی رسانه های غربی و ضد انقلاب درباره توافق نامه ایران و چین گفت: رسانه های تحت حمایت کشورهای غربی همواره می خواهند مسئولان نظام جمهوری اسلامی را طوری نشان دهند که خلاف منافع ملت تصمیم می گرند، در موضوع توافق نامه اخیر که هنوز امضا نشده و فقط در حد پیش نویس است با شایعاتی مانند اجاره کیش و ... تبلیغات منفی را به راه انداخته اند.

وی افزود: مجلس انقلابی و قوی بر هر توافق نامه ای نظارت خواهد کرد و مردم تحت تاثیر تبلیغات منفی کشورهای غربی قرار نگیرند زیرا غربی ها به دنبال منافع خود هستند و در این راه هر نوع تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی به راه می اندازند تا بتوانند منافع خود را تامین کنند.