هیچ کشوری با پیشنهاد فعال شدن مکانیسم ماشه آمریکا همراه نخواهد شد

 شهریار حیدری در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه ظرف یک هفته آینده، گفت: ایالات متحده آمریکا به لحاظ حقوق بین الملل حق ورود به این موضوع را ندارد. کما اینکه جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجامی خود پایبند بوده و کشورهای عضو دایم شورای امنیت هم بدان واقف هستند لذا در هر صورت این پیشنهاد غیر قانونی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار آمریکایی‌ها خارج از چارچوب قواعد بین‌المللی است، افزود: با توجه به همکاری جمهوری اسلامی با آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی و اروپایی‌ها، هیچ کشوری با پیشنهاد دولت آمریکا همراه نخواهد شد.

وی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی در این مدت با برخی از کشورها رایزنی کرده لذا ایالات متحده به نتیجه مورد نظر خود نخواهد رسید هرچند آمریکا نفوذ گسترده‌ای در مجاع بین المللی دارد و از قدرت سیاسی و اقتصادی سوء استفاده می‌کند.

حیدری با بیان اینکه شورای امنیت بهتر است موضع رسمی خود را اعلام کند، گفت: آمریکا در مراحل قبل نتیجه مورد نظر خود را نگرفت و در این موضوع نیز نمی‌تواند از ظرفیت‌های جهانی به نفع خود استفاده کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایران سال‌هاست که تحت تحریم‌های یک جانبه آمریکا است و با فعال شدن مکانیسم ماشه به زعم آمریکا تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نمی‌شود و از سوی دیگر اتفاق یا تغییری در شرایط روابط بین ایران و آمریکا ایجاد نخواهد شد.