ساعت پخش و تکرار سریال افرا+بیوگرافی بازیگران افرا

سریال افرا به عنوان سریال جدید شبکه یک سیما از جمعه 5 شهریور 1400 بر روی آنتن می رود.

سریال افرا سریال جدید بهرنگ توفیقی است که در سالهای گذشته سریال های مختلفی را برای تلویزیون ساخته است.

داستان سریال افرا

در خلاصه  داستان سریال افرا توسط سازندگان آمده است که :

در پگاه مه آلود یک روز پاییزی، در زیر شاخه‌های پرشکوه افرا، فرزندی زاده می‌شود؛ حاصلِ وصلتِ شومِ اخلاق و منفعت. چشمانِ پیرِ افرا، یگانه شاهدِ این راز در اعماق جنگل است. شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی، فقط صاحب تنهایی خویشی. هیچکس نبودن، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است.....

ماجرا و داستان این سریال ملودرام درباره موضوع محیط بانان و محیط زیست است.

ساعت پخش سریال افرا

سریال افرا از جمعه 5 شهریور ماه از ساعت 22:30 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

ساعت تکرار سریال افرا

تکرار سریال افرا پس از پخش در روز بعد حدود ساعت‌های ۹:۳۰ و ۱۵ تکرار خواهد شد.

ساعت پخش و تکرار سریال افرا

بازیگران سریال افرا

سریال افرا بازیگران زیاد و چهره های سرشناسی را دارد که در ذیل به نقش و معرفی آنها می پردازیم.

روزبه حصاری در نقش مسعود

روزبه حصاری متولد 12 بهمن 1366 در تهران و بازیگر سینما و تلویزیون است. روزبه حصاری فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی صنایع بوده که بازیگری را با تئاتر شروع کرده است و پس از آن به سینما و تلویزیون آمد.

بازیگر نقش مسعود در سریال افرا در یک خانواده 4 نفره به بدنیا آمده است و تنها یک برادر بزرگ تر از خود دارد ، علاقه اش به هنر از دوران کودکی با حضور در کلاس سازهای کوبه ای در او شکل گرفت.

روزبه حصاری در نقش مسعود در سریال افرا

دوران دبیرستان را در مدارس تیزهوشان (سمپاد) گذرانده و آن دوره را یکی از مهمترین مقاطع زندگیش می داند سپس در دانشگاه رشته مهندسی صنایع تحصیل کرد

از سال 1388 در 22 سالگی فعالیت خود را از بازیگری تئاتر شروع کرد و اولین کار جدی اش مربوط به نمایش بالاخره این زندگی مال کیه بکارگردانی اشکان خیل نژاد بود

بعد از تجربه اولیه تئاتر به آموزشگاه کارنامه رفت و دوره های تکمیلی بازیگری را گذراند و جزو پویاترین و پر استعدادترین فارغ التحصیل آن دوره آموزشگاه شد

در سال 90 – 91 با نمایش پیتزا جهان ، برداشت آزاد و مرگ در میزند ؛ صاحب جوایزی در جشنواره تئاتر شد و همین افتخارات نگاه تهیه کنندگان را به او جلب کرد

به این ترتیب حصاری اولین بار در سال 1392 وقتی 26 ساله بود با سریال یادآوری جلوی دوریین رفت.

حصاری در سال 97 دوران پرکاری خود را تجربه کرد.  وی یک فیلم سینمایی و دو سریال بنام های سلام آقایی مدیر و تاریکی شب ، روشنایی روز ایفای نقش کرده است.

نسرین بابایی در نقش پروین

نسرین بابایی متولد 1358 در گیلان بازیگر سینما و تلویزیون است.

نسرین بابایی دانش آموخته رشته نقاشی می باشد که از دبیرستان فعالیت بازیگری خود را شروع کرد و حالا در سینما، تلویزیون و رادیو حضور موفقی دارد

 نسرین بابایی متولد روستای لیف شاگرد، از توابع صومعه سرا در استان گیلان است

نسرین بابایی بازیگر نقش پروین در سریال افرا

از سال 1373 که 14 ساله بود از طریق جشنواره دانش آموزی، زیر نظر رضا حقی، میر معنوی و محمد مهدی یوسفی زاده دوره های بازیگری را گذراند

این بازیگر زن سینما و تلویزیون از سال 1376 بصورت جدی وارد عرصه تئاتر شد

نسرین بابایی از سال 1391 ابتدا با سریال خانه ای روی تپه ها و سپس با سریال گذر از رنج ها در قالب تلویزیون ظاهر شد و با فیلم ناهید سال 93 بازی در سینما را تجربه کرد.

مهدی سلطانی در نقش حاج محمود

مهدی سلطانی سروستانی چهره ای شناخته شده برای مخاطبان تلویزیون است که در سریال های معروف و خانوادگی بازی کرده است.

مهدی سلطانی متولد 1 شهریور 1350 سروستان شیراز، لیسانس بازیگری خود را از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و فوق لیسانس خود را از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر گرفته است. وی سپس دکترای تئاتر خود را از دانشگاه آوینیوی فرانسه در سال 1387 دریافت نمود. مهدی سلطانی عضو هیئت علمی گروه تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد و در کلاس های بازیگری هم به تدریس مشغول است.

مهدی سلطانی بازیگر نقش حاج محمود در سریال افرا

مهدی سلطانی در سال 1371 وارد دانشگاه شد و بعد از آن کار حرفه ای خود را خیلی سریع آغاز نمود. اولین کار مهدی سلطانی در عرصه نمایش "چند و چون به چاه رفتن چوپان" نوشته علیرضا نادری بود که سال 1373 در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و مورد توجه هیئت داوران قرار گرفت. عمده فعالیت های مهدی سلطانی به صورت جدی به تئاتر و بازیگری در این عرصه مربوط می شود.

مهدی سلطانی به خوانندگی نیز علاقه دارد و تا کنون چند قطعه با صدای خود در فضای مجازی منتشر کرده و وی قصد دارد قطعات دیگری تولید کند.

مهدی سلطانی در سال ۱۳۷۹ ازدواج کرد و در سال ۹۲ صاحب یک دختر شد که نام او را روژا گذاشت. همسر مهدی سلطانی خانه دار است.

مینا وحید در نقش مهتاب

مینا وحید متولد  ۱۷ مرداد ۱۳۶۶ در رشت دارای مدرک کارشناسی ارشد تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون است. اولین حضور مینا وحید در سینما فیلم دوران عاشقی به کارگردانی علیرضا رئیسیان بود. فیلمی که کاندیدای ده سمیرغ بلورین از جشنواره فجر شد. مینا وحید در این فیلم با بازیگرانی چون لیلا حاتمی، شهاب حسینی، فرهاد اصلانی همبازی بود. او در سریال معروف شهرزاد هم بازی کرد.

مینا وحید بازیگر نقش مهتاب در سریال افرا

مینا وحید در سریال خوش ساخت شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی که غوغایی را در شبکه پخش خانگی ایجاد کرده است ایفاگر نقش مریم همسر بابک با بازی امیر حسین رستمی بود.

مینا وحید بازیگر نقش مهتاب در سریال افرا درباره بازیگری و تنتخاب نقش می گوید که  اول از همه مهم این است که فیلمنامه را دوست داشته باشم. زمانی هم که فیلمنامه را می پسندم، باید ببینم با نقش پیشنهاد شده، تا چه حد هماهنگی دارم و تا چه حد می توانم تجربه ای که برای نقشم روی می دهد را لمس کنم. اگر نقش برایم ملموس باشد، فکر می کنم که می توانم آن نقش را بهتر از نقش های دیگری که هست، بازی کنم.

پیام دهکردی در نقش مامانی

پیام دهکردی متولد  ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۶ در شهرکرد به دنیا آمده و فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس تئاتر است. این بازیگر سینما و تلویزیون اهل شهرکرد بوده و تا ۱۰ سالگی‌ در آنجا زندگی کرده و بعد از آن با خانواده راهی اصفهان شده است.

پیام دهکردی بازیگر نقش مامانی در سریال افرا ازدواج کرده و دارای دو دختر می باشد.

پیام دهکردی در نقش مامانی در سریال افرا

این بازیگر از همان روزهای کودکی به سینما علاقه مند می شود‌

پیام دهکردی از مقطع راهنمایی بازی در تئاتر دانش‌آموزی و تقلید صدا را شروع کرد.

برادر بزرگ پیام دهکردی پزشک بود و همین باعث شده بود تا خانواده انتظار داشته باشند پیام هم همین راه را دنبال کند که به ناچار در کنکور پزشکی شرکت کرد

به گفته خودش: «سرجلسه کنکور تصنیف «ز من نگارم، حبیبم خبر ندارد» استاد شجریان را زمزمه می‌کردم و گزینه‌ها را خیلی تفریحی و بدون اینکه پاسخ سوالات را بدانم، علامت می‌زدم و قبول نشدم

بعد با رتبه ۲۱ در رشته نمایش با گرایش بازیگری و سپس ادبیات نمایشی خواندم.

پیام دهکردی در ۱۷ سالگی در کلاس‌های بازیگری استاد سمندریان شرکت می کرد و در طول هفته بین سه شهر تهران و اراک و اصفهان در رفت و آمد بود

از سایر فعالیت‌های این بازیگر و مدرس بازیگری ، کارگردانی چند نمایش می باشد.

این بازیگر با سریالهایی چون «مدار صفردرجه» و «شهریار» به شهرت رسید و در نقش جیسون رضاییان درخشید.

فهیمه مومنی در نقش صبا

فهیمه مومنی متولد سال ۱۳۶۵ در خمام و استان گیلان است. این بازیگر در اردیبهشت ماه سال ۸۳ با مهرزاد فکری ازدواج کرده و در سال ۱۳۸۹ از دانشگاه پیام نور انزلی در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری فارغ التحصیل شده است.

بازیگر نقش صبا در سریال افرا از سال ۷۹ با بازی در نمایش راحیل که کارگردانی آن را زینب شعبانی برعهده داشت پا به عرصه تئاتر گذاشت و از سال ۸۱ در کلاس‌ های بازیگری رضا حقی شرکت نمود.

فهیمه مومنی بازیگر نقش صبا در سریال افرا

سپس به مدت ۶ سال از دنیای هنر و بازیگری فاصله گرفت، اما مجدداً در سال ۸۸ با بازی در نمایش روز دروغ که به کارگردانی علی حلوی در سالن آمفی تئاتر هلال احمر انزلی اجرا شد، فعالیت خود را از سر گرفت و با حضور در تله‌ فیلم زندگی در اعماق فنجان قهوه به کارگردانی کامبیز کاشفی اولین کار تصویری خود را رقم زد.

علیرضا آرا در نقش دکتر مجد

علیرضا آرا یا همان علیرضا محمدی که در سریال افرا نقش دکتر مجد را بازی می کنددر  30 آذر 1354 در تهران، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون می باشد.

بازیگر نقش دکتر مجد در سریال افرا تحصیلات خود را در رشته مهندسی عمران به پایان رسانید و دوره بازیگری را در حوزه هنری گذراند. او یک خواهر بزرگتر از خود به نام مرجان دارد.

علیرضا آرا بازیگر نقش دکتر مجد در سریال افرا

علیرضا آرا از سال 1394 بابازی در نقش عبد در مجموعه تلویزیونی« پشت بام تهران» در تلویزیون شناخته شد. از مهم ترین آثارآثار هنری علیرضا آرا میتوان به بازیگری در مجموعه پشت بام تهران، مجموعه زیر پای مادر و سریال عقیق اشاره کرد.

علیرضا آرا به غیر کارگردانی و بازیگری بعنوان طراح صحنه و دستیاری کارگردان نیز در سینما و تئاتر فعال بوده و گویندگی نیز انجام داده و مدتی یکی از گویندگان برنامه رادیو هفت شبکه آموزش بود.

علیرضا آرا، در سال ۱۳۸۳ با شبنم مقدمی، بازیگر سینما و تلویزیون ازدواج کرده است و این زوج دارای یک فرزند دختر هستند. شبنم مقدمی نیز متولد ٣ فروردین ۱۳۵۱ در تهران بوده و بازیگر محبوب و مشهور سینما و تلویزیون است که از سال ۱۳۷۶ تاکنون مشغول به فعالیت است.

فریبا متخصص در نقش اعظم

فریبا متخصص یا همان بازیگر نقش اعظم در سریال افرا در ۱ مردادماه سال ۱۳۴۰ در بروجرد به دنیا آمد.

این بازیگر زن سینما و تلویزیون  ۵ خواهر و برادر و یک پسر دارد به نام پوریا پوربهرامی که در زمینه بازیگری فعالیت دارد. او در کارهایی مانند در چشم باد به‌همراه مادر خود بازی کرد. فریبا کار هنری خود را از سال ۱۳۶۰ با تئاتر آغاز کرد. او فعالیت خود را در تلویزیون و رادیو به‌ترتیب از سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۸ آغاز کرد و در سال ۱۳۷۰ به عرصه سینما راه یافت. وی در سال ۱۳۷۰ موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته جامعه‌شناسی شد.

فریبا متخصص بازیگر نقش اعظم در سریال افرا

فریبا متخصص از جمله بازیگران چشم سبز سینمای ایران بود که هیچ گاه به سمت ستاره بودن نرفت و از تیتر یک بودن و در کانون خبرها قرار گرفتن دوری کرد. شاید به همین دلیل بود که با هوشمندی توانست انواع و اقسام نقش ها را بازی کند و برخلاف خیلی از هم نسلانش که این روزها خانه نشین هستند، همچنان در قاب نقره ای، قاب کوچک و پرده نمایش پر کار و اثرگذار است.

فریبا متخصص فارغ التحصیل جامعه شناسی است و فعالیت هنری خود را از سال 1360 با تئاتر آغاز کرد

«سایه تنهایی»، «به کجا چنین شتابان»، «بوی غریب پاییز»، «سیب سرخ حوا»، «روزی که خواستگار آمد»، «ماه پیشونی»، «شنگول و منگول»، «سایه تنهایی»، «باغ گیلاس»، «تولدی دیگر»، «آوای فاخته»، «زمانه»، «ملکوت»، «ایران برگر» و «شهرزاد» از جمله کارهای مهم کارنامه بازیگری فریبا متخصص هستند.

فریبا متخصص بازیگر حرفه ای رادیو است و علاوه بر دریافت جوایز متعدد بازیگری در زمینه های گوناگون، تاکنون بیش از 9 جایزه داخلی و بین المللی را نیز به خاطر فعالیت های رادیویی اش دریافت کرده است.

داریوش سلیمی در نقش رسولی

داریوش سلیمی متولد 22 مرداد 1347 در تهران، بازیگر است

بازیگر نقش رسولی در سریال افرا دیپلم تجری دارد، متاهل است و دارای دو فرزند پسر بنام های سیاوش پسر بزرگ و آرش پسر کوچک است، ورزش کار است و اندام ورزشکاری وی حاکی از فعالیت های جدی بدنسازی دارد

داریوش سلیمی بازیگر نقش رسولی در سریال افرا

بازیگری را با سریال آینه عبرت به کارگردانی آقای محسن شاه محمدی آغاز کرد پس از چند سریال در اولین دوره ی کلاس های آموزش بازیگری مرحوم سمندریان شرکت کرد و تاکنون در بیش از ۱۲۰ فیلم سینمایی ، سریال و تله فیلم نقش آفرینی کرده است

این بازیگر متاهل بوده و دارای دو پسر میباشد

من عاشق نقش های منفی هستم، سعی می‌کنم این نقش‌ ها را متفاوت اجرا کنم، به طور مثال یک شرخر با یک ساواکی فرق دارد. من از بازی در نقش‌های منفی کاملاً راضی هستم و از ایفای این گونه نقش‌ها لذت می‌ برم

سارا باقری در نقش مائده در سریال افرا

سارا باقری بازیگر شمالی سریال افرا به کارگردانی بهرنگ توفیقی متولد سال 74 در تهران است . او اصالتا گیلانی و بزرگ شده تهران است.

سارا باقری بازیگر نقش مائده در سریال افرا

سارا باقری یا همان بازیگر مائده در سریال افرا در سریال خانگی هیولا نیز به ایفای نقش پرداخته است.

سارا باقری کارش را با تئاتر آغاز کرده و سابقه بازی در سریال های شبکه استانی مازندران را داراست .

مائده در سریال افرا دختر دانشجویی است که پس از رخ دادن اتفاقی در زندگیش تغییرات زیادی را تجربه می کند .

سارا باقری متولد 1374 است.

پژمان بازغی در نقش وحید

پژمان بازغی در سریال افرا نقش وحید را بازی می کند. پژمان بازغی متولد سال 1353  در یک خانواده 5 نفره در تهران به دنیا آمده است. اصل و ریشه خانوادگی اش به شمال ایران و به شهر لاهیجان بر می گردد. در دوران کودکی به واسطه شغل پدرش در شهرهای مختلف زندگی کرده و تجربیات زیادی را بدست آورده است.

بازیگر نقش وحید در سریال افرا  پس از تولد 4 سال در تهران و در منازل سازمانی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران زندگی کرده و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شهر رشت می رود. با شروع جنگ و اعزام پدرش برای محافظت مرزهای آب ایران و خلیج همیشگی فارس به بوشهر رفته. با پایان جنگ به تهران باز می گردد.

پژمان بازغی بازیگر نقش وحید در سریال افرا

همسر پزمان بازغی نیز هنرمند شناخته شده ای است. «مستانه مهاجر» از تدوین‌گرهای سینمای ایران است که اصولا تدوین‌گر فیلم‌های مستند است اما در عرصه سینما، فیلم‌های بمانی داریوش مهرجویی، سفر قندهار، آتش‌بس تهمینه میلانی، زن‌ها فرشته‌اند، کلاغ پر، کنعان، خواستگار محترم و مهمان،وصل مستان و چند فیلم دیگر را که حضور ذهن ندارم، تدوین‌گری کرده اما می‌دانم پرونده کاری‌اش از من شلوغ‌تر است. پژمان بازغی و مستانه مهاجر سال ١٣٨۶ در یک فضای سینمایی با یکدیگر آشنا شدند و این آشنایی منجر به ازدواج شد. حاصل این ازدواج هم یک دختر کوچک به نام «نفس» است.

پژمان بازغی در مورد ازدواجش میگوید: ازدواج من هم منطقی بود و هم عاشقانه، زیرا هر کسی که بخواهد با یک بازیگر ازدواج کند باید از تمامی مشکلات این کار مطلع باشد و از آن جایی که مستانه مهاجر، همسرم نیز در این عرصه فعالیت می‎کند و از نزدیک دشواری‎های کار ما را می‎داند، ازدواج‎مان منطقی‎تر بود.

صفحه اینستاگرام سریال افرا

afra.serial

برای داشتن آخرین اخبار از روند ساخت این سریال می‌توانید اینستاگرام آن را دنبال کنید. پیج سریال افرا با آیدی afra.serial فعالیت می‌کند.

عوامل سریال افرا

نویسنده: فرزاد فرزانه، مدیر فیلمبرداری: مجید گل سفیدی، صدابردار: بابک نیازی، طراح صحنه: محمد صادقی، آهنگساز: بابک زرین، طراح گریم: زهره سیه پوش، تدوین: نویدتوحیدی، جلوه‌های ویژه تصویری و اصلاح رنگ: امیرولی خانی، صداگذاری: امیرحسین صادقی، طراح لباس: مهشید صادقی، جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، مدیران تولید: رحیم بیابانی، مرتضی پیرهادی، مدیر برنامه ریزی: حبیب قلی زاده، دستیار یک کارگردان: میثم بیدقی، منشی صحنه: تهمینه مرتضوی، عکاس: محمد دارایی، مدیر تدارکات: محمد عسکری، فیلمبردار: عطا قنبری، پشت صحنه: مهران بی‌پروا و مشاور رسانه‌ای: هادی اعتمادی مجد.

بهرنگ توفیقی کارگردان تلویزیون سریال «افرا» درباره ساخت این سریال گفت: این سریال تلویزیونی از امشب پنج شهریور روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت. این سریال تلویزیونی در استان گیلان جلوی دوربین رفته و در آن به مضامین اخلاقی توجه شده است.

وی افزود: یکی از ملاک‌های اصلی من در ساخت آثار، مضامین آن است چون دوست دارم کاری که جلوی دوربین می‌برم از مفاهیم دینی و اخلاقی بهره برده باشد. این موضوع را می‌توان در سریال‌هایی که آن کارگردانی کرده‌ام به خوبی مشاهده کنید.

توفیقی ادامه داد: «افرا» هر شب ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه پخش می‌شود و پنجشنبه‌ها خلاصه تمام قسمت‌های پخش شده هفته روی آنتن خواهد رفت. این کار در ۴۰ قسمت تولید شده و تا پایان ماه صفر پخش آن ادامه خواهد داشت.

توفیقی اعلام کرد: تهیه‌کنندگی «افرا» را به صورت مشترک مجید مولایی و محمد کامبیز دارابی بر عهده دارند و این کار در گروه فیلم و سریال شبکه یک تولید شده است.