«شاهزاده شامپیا» به مرکز تولید تئاتر کانون رسید

  نمایش «شاهزاده شامپیا» ویژه مخاطبان کودک و نوجوان با تکنیک کلاسیک آهنگین، ساعت ۱۸ در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه می‌رود.

این نمایش به بخش کوتاهی از زندگی دخترکی ۱۰ ساله می‌پردازد که روزی در اخبار متوجه می‌شود نشانه‌های ظاهری‌اش با نشانه‌های ظاهری دختر گم شده پادشاه کشور شامپیا یکی است. بنابراین خانواده خود را مجبور می‌کند تا او را برای انجام آزمایش‌های مختلف به کلینیک برده تا ثابت شود که او همان شاهزاده گم شده است. در این میان با اتفاق‌های جالب و خنده‌داری روبرو می‌شود.

احسان مجیدی کارگردان این نمایش درباره اهمیت و ضرورت اجرای این نمایش گفت: داستان این نمایش در بستر یک خانواده رخ می‌دهد. خانواده مهم‌ترین تشکل یک جامعه است. کودکان در خانواده رشد می‌کنند و در خانواده پر و بال می‌گیرند. سوال‌های اولیه آنها در مورد ماهیت وجودیشان در خانواده پاسخ داده می‌شود و نیز شکل‌گیری آرزوها و علاقه‌مندی‌های فردی از همان جا شروع می‌شود.

کارگردان این نمایش افزود: تنها کاری که ما می‌کنیم این است که همراه کودکان باشیم تا در مسیر رسیدن به اهدافشان موفق عمل کنند. ما نباید به جای بچه‌ها تصمیم بگیریم تا خانه و خانواده برای آنها همیشه محل امن باشد و هیچکسی را جایگزین افراد خانواده و هیچ جایی را جایگزین خانه نکنند.

«شاهزاده شامپیا» به مرکز تولید تئاتر کانون رسید

بازیگرانی همچون علی فروتن، مریم قلهکی، احمد خیرآبادی، ندا حاج‌بابایی، پریسا مشکانی، نرگس نجفیان، نسیم خسروشاهی و مهدیار سرلک در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

دستیاران کارگردان این نمایش پرویز ‌حاجی‌زاده و ریحانه فلاح، طراح صحنه و دکور و طراح لباس پریا علی‌محمدی، طراح پوستر و بروشور علیا دندانی، طراح نور محمدرضا شاملو و نیما عظیمی‌نژاد به عنوان آهنگساز با این نمایش همکاری می‌کنند.

از دیگر عوامل این نمایش فاطمه حسینی به عنوان منشی صحنه، رامین کحال‌زاده به عنوان سازنده تیزر و افکت، زیبا ‌برجی‌فلاح به عنوان شاعر، حسین تبریزی به عنوان طراح گریم، امی حسین اجاقلو، بهارجعفری و سوگند کیانی به عنوان مجریان گریم، ایلیا مجیدی و نجمه کوشا به عنوان مدیران صحنه، مژگان برنده به عنوان دوخت لباس، سمانه جویا به عنوان عکاس و ریحانه مطهری به عنوان روابط عمومی گروه هستند.

نمایش «شاهزاده شامپیا» از روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون به صحنه می‌رود.