به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، شکارچی شنبه، تولدي ديگر، بیگانگان، هیام، وفا ، سینه سرخ، بازگشت به حیفا، برگی برای زیتون و سرزمین مادری فيلمهايي هستند كه با موضوع فلسطين اشغالي طي دو روز پيشرو ـ ۲۶ و ۲۷ مرداد ماه ـ از شبكههاي مختلف سيما روي آنتن ميروند.

«لئون»، «بوی پیراهن یوسف»، «قناری»، «نامه‌های خیس»، «دور دنیا در هشتاد روز»، «بازمانده»، «بعد از زلزله»، «فانوس سبز»، «آوای وحش»، «خدایا بزرگی تو» و «نردبان خشم» فیلم‌های دیگری هستند که طی تعطیلات آخر این هفته از تلویزیون پخش خواهند شد.

*** «شکارچی شنبه»

فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. این فیلم، داستان کودکی است که پس از دیدار با پدربزرگ خود به شناخت جدیدی از هستی دست می‌‌یابد.

داستان فیلم از این قرار است که زنی یهودی که پس از مرگ همسرش، با یک مرد مسیحی ازدواج کرده و کودک ۸ ساله خود را در پی اقدامات حقوقی و اصرار پدربزرگش برای مدت کوتاهی به وی می‌سپارد. علی نصیریان، امیریل ارجمند، دارین خمسه، آرسینه سوکیاسیان و مهدی فقیه در فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» به کارگردانی پرویز شیخ طادی به عنوان بازیگران اصلی به ایفای نقش پرداختند. «شکارچی شنبه» در روز جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما بازپخش می‌شود.

*** «تولدی دیگر»

۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه ۲۷ مردادماه فیلم تلویزیونی «تولدی دیگر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس رافعی از شبکه یک سیما پخش می‌شود. داستان این فیلم تلویزیونی در مورد زهیر ملوان جوانی است که برای کسب درآمد بیشتر از لبنان خارج شده و در یک کشتی که عازم آفریقای جنوبی است، مشغول به کار است. وی هنگامی که با خبر می‌شود، همسرش در جنگ گم شده به لبنان برمی‌گردد و به جستجوی همسر مفقودش می‌پردازد. طلال جردی، دارین حمزه و مونا کریم در فیلم تلویزیونی «تولدی دیگر» بازی کرده‌اند.

*** «بیگانگان»

فیلم تلویزیونی «بیگانگان» به کارگردانی عباس رافعی و تهیه‌کنندگی منصورسهراب پور، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۶:۱۰ از شبکه دو پخش می‌شود. داستان فیلم تلویزیونی «بیگانگان» با بازی قصی خولی، مکسیم خلیل، محمد حداقی و لیلیا الاطرش درباره خاطرات یک فلسطینی مبارز از زمان اشغال کشورش توسط یهودیان صهیونیست است. احمد دانشجوی دانشگاهی است که لیلا نیز در آن مشغول به تحصیل است. احمد به لیلا علاقه‌مند است اما نمی‌تواند علاقه خود را بیان کند. فاروق دوست احمد، به او پیشنهاد می‌دهد برای پرستاری از پیرمردی به نام حُسام به خانه او برود. احمد به خانه حُسام می‌رود و با قبول شرایط فرزندان حسام، مشغول به کار می‌شود. حُسام که حال مناسبی ندارد، روی صندلی چرخدار می‌نشیند و مدت‌هاست که از خانه بیرون نرفته، احمد سعی می‌کند روحیه او را تغییر دهد و به همین خاطر او را به بیرون می‌برد. احمد به طور اتفاقی دفتر خاطرات حسام را می‌خواند و در مورد لیلا با او هم صحبت می‌شود. احمد متوجه می‌شود که حسام نیز در دوران جوانی به دختری به نام لیلا علاقه‌مند بوده که در زمان اشغال فلسطین توسط یهودیان، از او جدا می‌شود.

*** «هیام»

فیلم سینمایی «هیام» پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه ساعت ۱۱:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم، ‌ حسان متولد حیفا، دانشجوی ممتاز مهندسی و تبعه انگلستان برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش هیام، از انگلستان عازم اردوگاه جنین در فلسطین اشغالی می‌شود. او قصد دارد پس از مراسم ازدواج با همسرش برای ادامه تحصیل به انگلستان برگردد. جشن عروسی آن دو در یک محفل کوچک اما گرم برگزار می‌شود. حمله گسترده اسراییل به اردوگاه جنین به زوج جوان اجازه نمی‌دهد این دو، رنگ آرامش را بینند. آنها که عازم انگلستان هستند در ایست بازرسی نیروهای اسراییلی از یکدیگر جدا می‌شوند. وقتی حسان به نوع برخورد مأموران با آنها اعتراض می‌کند، او را بازداشت می‌کنند.

جهاد سعد، ریم علی و سامر عمران درفیلم سینمایی «هیام» به کارگردانی محمد درمنش و تهیه‌کنندگی مهدی همایون‌فر، محصول سال ۱۳۸۲ فلسطین بازی کرده‌اند.

*** «وفا»

فیلم تلویزیونی «وفا» جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۹ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. «وفا» داستان جوانی به نام ژوبین پناهی است که به جرم جاسوسی برای کشور اسرائیل در لبنان زندانی است. او به دلیل مشکلات روحی و روانی که پس از کشته شدن پدر و مادرش در انفجار بمبی در قبرس، پیدا کرده به بیمارستان منتقل می‌شود. در این زمان مامور ویژه‌ای از طرف موساد و سازمان امنیت ملی اسرائیل برای ربودن او از آسایشگاه روانی وارد ایران می‌شود.

فرهاد اصلانی، الیزابت امینی، رضا ایرانمنش و بازیگران لبنانی عدی رعد، حسن عدنان، گیریتا غون و آنجو حمید در فیلم تلویزیونی «وفا» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور بازی کرده‌اند.

*** «سینه‌سرخ»

فیلم سینمایی «سینه سرخ» پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ در قالب برنامه «تماشاخانه» از شبکه تهران روی آنتن می‌رود.

در این فیلم سینمایی با بازی محمد نهنال، هانا نک مچ و بشرا کارامان، یوسف نوجوانی است که همراه مادر و خواهرش در اردوگاه فلسطینیان زندگی می‌کند. برادرش مبارز و پدرش زندانی است. آنها وضع مالی خوبی ندارند، یوسف برای امرار معاش، پرنده‌هایش را می‌فروشد. همه جا حکومت نظامی است و جوانان به شهادت می‌رسند. یوسف تصمیم می‌گیرد دور دنیا سفر کند و وضعیت اردوگاه‌های فلسطینی را به اطلاع مردم دنیا برساند. فیلم سینمایی «سینه سرخ» به کارگردانی میشل خلیفی، محصول مشترک کشورهای انگلیس، بلژیک، اسپانیا و فلسطین در سال ۱۹۹۵ ساخته شده است.

*** «بازگشت به حیفا»

فیلم سینمایی «بازگشت به حیفا» به کارگردانی باسل خطیب و تهیه کنندگی قاسم حول، محصول سال ۲۰۰۵ کشور سوریه، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش می‌شود.

در این فیلم، شهر حیفا در سال ۱۹۴۸ مورد هجوم صهیونیستها قرار می‌گیرد و یهودیان جای فلسطین‌ها را می‌گیرند. زوجی یهودی، کودکی فلسطینی را که در جریان حمله به اسرائیل جامانده بزرگ می‌کنند. اما قاسم یکی از اقوام این کودک از مبارزین فلسطینی است که به دنبال بازگرداندن این کودک به والدینش است.

سامر المصری، تولین البکری و ماحر طبیبی در فیلم سینمایی «بازگشت به حیفا» بازی کرده‌اند.

*** «برگی برای زیتون»

فیلم تلویزیونی «برگی برای زیتون» به کارگردانی وحید درخشش فر و تهیه‌کنندگی سعید عدالت‌خواه، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش می‌شود.

داستان این فیلم، ‌ از این قرار است که در یکی از روستاهای قم در مدرسه‌ای که یک کلاس واحد برای دخترها و پسرها وجود دارد، مسابقه‌ای برپا می‌شود با عنوان نامه‌ای برای کودکان فلسطینی. از این رو معلم کمی در مورد اختلافات قدیمی بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها توضیح می‌دهد و از بچه‌ها می‌خواهد آنچه را دوست دارند، طی نامه خود به کودکان بنویسند.

پریسا کلدوست و محبوبه ارمیاتی در فیلم تلویزیونی «برگی برای زیتون» به ایفای نقش پرداختند.

*** «سرزمین مادری»

فیلم تلویزیونی «سرزمین مادری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کامبیز کاشفی، جمعه ۲۷ مرداد ماه ساعت ۱۵ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی مجید مظفری، هما روستا و گلاره عباسی آمده: سعید دانشجوی ایرانی المپیادی که مقام اول را در المپیک کسب کرده است با یک خانواده ایرانی که پدرش دکتر است زندگی میکند. اتفاقاتی میافتد که مشخص میشود اصلیت سعید فلسطینی است.