پخش برنامه جنجالی علی انصاریان در آیو رسما متوقف شد

پخش ویژه برنامه زابی‌واکا از تلویزیون اینترنتی آیو اسپرت رسما متوقف شد. روز گذشته افکارنیوز خبر تایید نشده‌ای مبنی بر توقف پخش برنامه ورزشی زابی‌واکا از شبکه اینترنتی آیو اسپرت منتشر کرد که حاکی از وجود مشکلاتی پیرامون پخش این برنامه داشت. پیگیر‌های خبرنگار «افکار» مشخص کرد این خبر صحت داشته و این برنامه دیگر بروی آنتن نمی‌رود.

هرچند حامد جوادزاده، تهیه کننده این برنامه وجود برخی مشکلات را تایید کرده بود اما خبر توقف پخش برنامه را تکذیب کرد تا تلاش خود را برای حفظ این برنامه به کار گیرد. خبرنگار «افکار» مطلع شد این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده و برنامه زابی‌واکا پیش از اتمام جام‌جهانی کار خود را به پایان می‌رساند.

زابی‌واکا اولین برنامه تولیدی اینترنتی در شبکه‌های آی‌پی تی‌وی است که طبق اظهار تولیدکنندگان آن توانسته 15 میلیون مخاطب در روز برای این برنامه بدست بیاورد. فعالیت آی‌پی تی‌وی‌ها در دنیا سرعت بسیار زیادی گرفته و هر روز تلاش آن‌ها برای ارتباط‌گیری با مخاطب بیشتر می‌شود، این در حالی است که مسئولان از برنامه‌های موفق موجود در ایران حمایت نمی‌کنند و آن‌ها را به تعطیلی می‌کشانند.

از صداوسیما که ناظر این برنامه‌هاست انتظار می‌رفت حمایت سازمانی خود را از مجموعه‌های خصوصی همچون آیو برای ساخت برنامه‌هایی پرمخاطب دریغ نکند خصوصا آنکه رسانه‌های فارسی زبان خارجی سال‌هاست تلاش خود را برای توجه مخاطب ایرانی به برنامه‌های خود به کار گرفته است.

به اشتباه برخی آی‌پی تی‌وی‌ها را رقیب صدا‌وسیما می‌دانند در صورتیکه در تمامی کشورهای دنیا این رسانه‌های خصوصی به عنوان مکمل رسانه ملی فعالیت می‌کنند و خلاء‌های آن‌ها را پر می‌کنند تا از توجه مخاطب به رسانه‌های غیرخودی جلو‌گیری شود.

گفتنی است این برنامه که ویژه جام جهانی 2018 در شبکه اینترنتی آیو تولید شده بود ابتدا با مجری‌گری آزاده صمدی بروی آنتن رفت اما با مخالفت سازمان صداوسیما مجری‌های این برنامه به علی‌ انصاریان و مجید یاسر تغییر یافتند.