دعاهای سریع الاجابه و مجرب برای بچه دار شدن

دعا برای بچه دار شدن از اهل بیت (ع) بسیار روایت شده که در این مطلب از افکارنیوز دعاهای مجرب برای بچه دار شدن را برای شما می آوریم.

بهترین دعا برای بچه دار شدن

دعای زیر از دعاهای معروف برای بچه دار شدن است که می‌توانید آن را با باور و ایمان کامل به خداوند بخوانید:

«رَبِّ لَا تَذَرْنِی فَرْدًا وَأَنتَ خَیْرُ الْوَارِثِینَ»

پروردگاراً مرا تنها مگذار و (فرزندی به‌عنوان وارث به من عطا فرما و البته که) تو خود، بهترین وارثان هستی.

سوره انبیا، آیه 89

با توجه به اهمیت ویژه‌ای که بچه دار شدن برای بسیاری از افراد دارد، طی دهه‌های گذشته بسیاری به دنبال راه‌هایی برای به دست آوردن این مورد بوده‌اند.

دعا برای بچه دار شدن یکی از  راه های مشهور در بین ما مسلمانان است که در بسیاری از کتب دینی و اسلامی یافت می‌شود.

این دعاها شامل جملاتی است که در آنها از خداوند خواسته می‌شود که فرزندی صالح عطا کند. 

دعای بچه دار شدن از حضرت فاطمه

دعای سریع الاجابه جهت باردار شدن از حضرت فاطمه (س)، یکی از معروف‌ترین دعاهای این موضوع است. این دعا به دلیل ذکر اسماء الله الحسنی و استفاده از کلمات معنوی و تاثیرگذار، برای بچه دار شدن مورد توصیه قرار می‌گیرد.

شرح دعای بچه دار شدن از حضرت فاطمه نی نی سایت به صورت زیر است:

اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ ۖ الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَةٍ ۖ الزُّجَاجَةُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ، دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ لَا شَرْقِیَّةٍ وَلَا غَرْبِیَّةٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ ۚ نُورٌ عَلَىٰ نُورٍ، یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشَاءُ ۚ وَیَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ ۗ وَاللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ.

ترجمه دعا:

خدا نور آسمان‌ها و زمین است. مَثَل نور او، چون چراغدانى است که در آن چراغى، و آن چراغ در شیشه‌اى است. آن شیشه گویى اخترى درخشان است

که از درخت خجسته زیتونى که نه شرقى است و نه غربى، افروخته مى‌شود. نزدیک است که روغنش -هر چند بدان آتشى نرسیده باشد- روشنى بخشد. روشنىِ بر روى روشنى است.

خدا هر که را بخواهد با نور خویش هدایت مى‌کند، و این مَثَلها را خدا براى مردم مى‌زند و خدا به هر چیزى داناست.

دعاهای سریع الاجابه و مجرب برای بچه دار شدن

دعای بچه دار شدن از پیامبر(ص)

در اسلام، دعای زیادی برای بچه دار شدن وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دعای حضرت رسول (ص) برای بچه دار شدن اشاره کرد.

این دعای پیامبر از سوره انبیا بر گرفته شده است. این دعا همچنین به عنوان دعای سریع الاجابه برای بچه دار شدن شناخته می شود.

این آیه قرآن را نیز میتوان برای دعای فرزند دار شدن در قنوت نماز ها قرائت کنید.

این دعا به صورت زیر است:

«رَبِّ لَا تَذَرْنِی فَرْدًا وَأَنتَ خَیْرُ الْوَارِثِینَ»

پروردگاراً مرا تنها مگذار و (فرزندی به‌عنوان وارث به من عطا فرما و البته که) تو خود، بهترین وارثان هستی.

سوره انبیا، آیه 89

دعای بچه دار شدن از امام رضا(ع)

در خصوص دعای باردار شدن از امام رضا، ایشان فرمودند که به هنگام اذان، با صدای بلند اذان بگویید و بعد از آن، از خداوند درخواست فرزند کنید.

دعای حضرت ابراهیم برای بچه دار شدن

در قرآن کریم آمده است که حضرت ابراهیم (ع) برای بچه دار شدن دعا کرده است. دعای فرزند دار شدن نی نی سایت حضرت ابراهیم علیه السلام به شرح زیر است:

“رَبِّ هَبْ لِی مِنَ الصَّالِحِینَ”

پروردگارا! به من از (فرزندان) صالح ببخش.

سوره صافات، آیه 100

در قرآن کریم همچنین آمده است که پس از دعای حضرت ابراهیم (ع)، خداوند به او فرزند صالح حضرت اسحاق (ع) را هدیه داد. لذا، این دعا را به عنوان یکی از دعای مجرب برای زود باردار شدن نی نی سایت می‌توان استفاده کرد.

این آیه قرآن را میتوانید به عنوان دعای فرزند دار شدن در قنوت نماز بخوانید.

دعای سریع الاجابه بچه دار شدن

دعای بچه دار شدن در قرآن

با توکل به خداوند بخشنده و بخشایشگر، دعای بچه دار شدن در کتاب گنجهای معنوی را برای برآورده شدن حاجت بچه دار شدن می‌توانید بخوانید که از سوره مریم اقتباس شده است و به عنوان نوشتن دعا برای بچه دار شدن قلمداد میشود.

در کتاب گنجهای معنوی در خصوص دعای حامله شدن آمده است که سوره مریم آیات 1 تا 6 را نوشته و در کمر زن ببندید.

( توجه کنید که با این آیات قرآن که همراه خانم است، به جاهای منع شده از نظر احکامی و دینی رفت و آمد نکنید.)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

کهیعص(1) ذِکْرُ رَحْمَتِ رَبِّکَ عَبْدَهُ زَکَرِیَّا(2) إِذْ نَادَىٰ رَبَّهُ نِدَاءً خَفِیًّا(3) قَالَ رَبِّ إِنِّی وَهَنَ الْعَظْمُ مِنِّی وَاشْتَعَلَ الرَّأْسُ شَیْبًا وَلَمْ أَکُنْ بِدُعَائِکَ رَبِّ شَقِیًّا(4) وَإِنِّی خِفْتُ الْمَوَالِیَ مِنْ وَرَائِی وَکَانَتِ امْرَأَتِی عَاقِرًا فَهَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا(5) یَرِثُنِی وَیَرِثُ مِنْ آلِ یَعْقُوبَ ۖ وَاجْعَلْهُ رَبِّ رَضِیًّا(6)

ترجمه آیات:

کاف، هاء، یاء، عَین، صاد (۱) [آیاتی که بر تو خوانده می شود] یاد رحمت پروردگارت بر بنده اش زکریاست. (۲) هنگامی که پروردگارش را با دعایی پنهان خواند، (۳) گفت: پروردگارا! به راستی استخوانم سست شده و [مویِ] سرم از پیری سپید گشته، و پروردگارا! هیچ گاه درباره دعا به پیشگاهت [از اجابت] محروم و بی بهره نبودم. (۴) و همانا من پس از خود از خویشاوندانم بیمناکم، و همسرم [از شروع زندگی] نازا بوده است، پس مرا از سوی خود فرزندی عطا کن. (۵) که از من و خاندان یعقوب ارث ببرد، و او را پروردگارا! [از هر جهت] مورد رضایت [خود] قرار ده. (۶)

این سوره قرآن برای بچه دار شدن نی نی سایت است که به صورت عکس برای شما عزیزان قرار داده شده است.

دعای پسر دار شدن

دعا به جهت فرزند پسر، آمده است که آیت الکرسی (آیات 255 تا 257 سوره بقره) را بخوانید و به انار شیرین بدمید و قبل از چهار ماهگی به زن حامله بدهید تا فرزندش پسر شود.

دعای قبل از نزدیکی برای بارداری پسر

از امام محمد باقر علیه السلام روایت است که ایشان در خصوص دعا در بارداری برای پسر دار شدن به یکی از اصحاب خود فرموده اند:

● به مدت سه روز بعد از اتمام نماز صبح و نماز عشا، هفتاد بار بگو: « سُبْحَانَ اللَّه »، و سپس هفتار بار بگو: « اَسْتَغْفِرُ اللَّه »؛ و در آخر ذکر خود را با این آیه قرآن به اتمام برسان:  

«اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ اِنَّهُ کانَ غَفَّاراً یُرْسِلِ السَّماءَ عَلَیْکُمْ مِدْراراً وَ یُمْدِدْکُمْ بِاَمْوالٍ وَ بَنِینَ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ جَنَّاتٍ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ اَنْهاراً»

(سوره نوح ،آیات 11 و 12)

● در شب سوم انجام این اعمال، با همسر خود هم بستر شو. با توکل به خداوند فرزندی پسر و با اعتدال به تو داده خواهد شد. (کتاب حلیةالمتقین، ص82)

قویترین طلسم برای بچه دار شدن

در اسلام، استفاده از طلسم برای بچه دار شدن توصیه نمی‌شود زیرا بیشتر این ادعاها و طلسم‌ها باورهای خارج از اسلامی هستند و در بسیاری از موارد آنها موثر نیستند و ممکن است باعث افزایش اضطراب و تنش درونی شوند.

به جای استفاده از طلسم و اعتقاد به قوی ترین طلسم برای بچه دار شدن، بهتر است به دعا، تلاوت قرآن، انجام نماز و اعمال خیر مانند کمک به نیازمندان و صدقه‌دهی توجه کنیم. این اعمال از نظر اسلامی به عنوان مواردی برای خواسته‌های مؤمن قابل قبول و مؤثر تلقی می‌شوند.

همچنین، بهتر است در صورت مشکل در باروری، به پزشک متخصص مراجعه کرده و نظر وی را در این زمینه دریافت کنید. مشاوره با متخصصین و استفاده از روش‌های پزشکی می‌تواند به کاهش استرس و افزایش شانس باروری کمک کند.

بهترین نذر برای بچه دار شدن

در دین اسلام، نذر برای بچه دار شدن یکی از راه‌های معروف در خواست کمک از خداوند برای بچه دار شدن است. با توجه به اینکه هر امام دارای آموزه‌ها و احادیث خاص خود هستند، درباره بهترین نذر برای بچه دار شدن در آثار و حدیث‌های ایشان مطالعه شده است.

در مورد بهترین نذر برای بچه دار شدن نی نی سایت در کتاب “وسائل الشیعه” نوشته شده است که اگر کسی برای بچه دار شدن نذر دارد، می تواند به شرایط زیر عمل کند:

● نذر باید برای خدا باشد و از نذر برای سایر اشخاص خودداری کنید.

● نذر باید با اراده صادقانه انجام شود.

● در انجام نذر باید به سنت‌های شرعی و اخلاقی اهتمام داشته باشید و به هیچ عنوان از مقررات دینی خارج نشوید.

● برای انجام نذر به محلهای مقدس، مانند حرم مطهر امام حسین (ع) و حرم مطهر امام رضا (ع) مراجعه کنید و نذر خود را در آنجا انجام دهید.

در نهایت، بهتر است به مراجع تقلید و علمای دینی معتبر مراجعه کرده و در مورد بهترین نذر برای پسر دار شدن نی نی سایت و بچه دار شدن اقداماتی که باید در این زمینه انجام داد، مشورت کنید.

دعای فرزند دار شدن از آیت الله بهجت

دستور العمل آیت الله بهجت برای کسانی که در فرزند دار شدن با مشکل رو به رو بودند به این صورت بود که:

همسران ( زن و شوهر) انگشتر فیروزه در دست داشته باشند که بر آن آیه « رَبِّ لا تَذَرْنِی فَرْدًا وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثِینَ‌ » [انبیاء: ۸۹]، حک شده باشد. ( و دقت شود که نجس نشود.)

دعای فرزند دار شدن صحیفه سجادیه

امام سجاد علیه السلام است به یکی از اصحاب خود در خصوص بچه دار شدن فرمودند که برای فرزند دار شدن این دعا را هفتاد بار بخوان:

«رَبِّ لَا تَذَرْنِی فَرْداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوَارِثِینَ وَ اجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ وَلِیّاً یَرِثُنِی فِی حَیَاتِی وَ یَسْتَغْفِرُ لِی بَعْدَ مَوْتِی وَ اجْعَلْهُ خَلَفاً سَوِیّاً وَ لَا تَجْعَلْ لِلشَّیْطَانِ فِیهِ نَصِیباً اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْتَغْفِرُکَ وَ أَتُوبُ إِلَیْکَ إِنَّکَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ»

ترجمه:

«پروردگارا؛ مرا تنها مگذار و تو بهترین وارثین هستی، و برای من جانشینی معین کن که در زمان زندگی ام به من خوبی نماید و بعد از مرگم برایم طلب آمرزش کند، و به او خلقتی سالم عطا کن و شیطان را بر او شریک و نصیب مگردان، بارالها! از تو آمرزش می طلبم و به سوی تو برمی گردم چرا که تو بخشنده و مهربان هستی».

و گفته شده است که اگر هفتاد بار خواندن دعا مشکل است، می توانید این دعا را یکبار بخوانید و سپس هفتاد بار استغفار کنید. همچنین خواندن نماز استغفار بسیار برای بچه دار شدن موثر است

دعای همزاد برای باردار شدن

در مبین اسلام، طلسم و جادو و دعانویس مورد تأیید دینی نیستند و در واقع به عنوان اینکه  ممکن است باعث بروز مشکلات شخصی و اجتماعی شوند، شناخته شده است. بنابراین، هیچ طلسم و جادویی برای بچه دار شدن در اسلام تأیید نشده است.

در اسلام، پیامبران و ائمه (ع) تأکید داشته‌اند که دعا و تلاوت آیات قرآن کریم برای رفع مشکلات و بلایا کارساز است. بنابراین، برای بچه دار شدن نیز می‌توانید به خداوند دعا کنید و از تلاوت آیات قرآن کریم استفاده کنید.

علاوه بر این، برای بهبود شرایط بچه دار شدن، شرایط بهداشتی، تغذیه، استراحت، ورزش و ممارست جنسی منظم نیز بسیار مهم هستند. بنابراین، بهترین راه برای بچه دار شدن، رعایت سلامت جسمی و روانی و عمل به توصیه‌های پزشکان و متخصصین است.

دعای بارداری سریع

در مورد دعا برای باردار شدن سریع نمی‌توان صحبت کرد، چون تمامی دعاها و اعمال مرتبط با باروری و بچه دار شدن بر پایه ایمان، توکل به خداوند و زمان قرار دادن باور و صبر هستند.

هرچند برخی از دعاها ممکن است برای برخی افراد سریع‌تر اثر کنند اما در کل مهمترین موضوع صبر، ایمان و توکل به خداوند است.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به جای دنبال کردن دعابرای باردار شدن سریع، به دعاهای معتبر و پرکاربرد اعتماد کنید و آنها را با ایمان و توکل به خداوند بخوانید.

دعای شش قفل برای بچه دار شدن

در خصوص دعای شش قفل از پیامبر گرامی اسلام روایت شده است که هر کس دعای شش قفل را نزد خود نگه دارد و یا آن را بخواند، خداوند او را مورد رحمت خود قرار داده و از تمامی آفات حفظ می نماید.

متن دعای شش قفل به این صورت است:

1- قفل اول:

بِسمِ اللهِ السَّمیعِ الٌبَصیرِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء بِرَحمتِکَ یا اَرحمَ الرّحمینِ وَ صلَی اللهُ علی مُحَمَّدٍ و ألهِ أجمَعینِ.

به نام خداوند شنوا و بینا که مانند آن نیست، به رحمتت ای مهربان ترین مهربانان و صلوات خدا بر محمد و آل او باد.

سپس گرفتاری خود را بیان کنید.

2- قفل دوم:

بِسمِ اللهِ الٌخالقِ الُعَلیمِ الّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الًفَتّاحُ الٌعَلیمٌ بِرَحمتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ.

به نام خالق دانا که شبیه او نیست و او گشایش دهنده رحمت تو است ای مهربان ترین مهربانان.

سپس حاجت خود را بخواهید.

3- قفل سوم:

بِسمِ اللهِ السَّمیعِ الُعَلیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌغَنِیُّ الٌقَدیرٌ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ.

به نام خدای شنوای دانا که هیچ چیز شبیه او نیست و او توانگر است در رحمت تو ای مهربان ترین مهربانان.

4- قفل چهارم:

بِسمِ اللهِ الٌعَزیزِ الٌکَریمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَزیزِ الٌکَریمِ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ.

به نام خداوند عزیز بخشنده که هیچی شبیه او نیست و او مقتدر و کریم است در رحمت تو ای مهربان ترین مهربانان.

5- قفل پنجم:

بِسمِ اللهِ السَّمیعِ الٌعَلیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَلیمِ الًخَبیرِ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ.

به نام خدای شنوای دانا که شبیه او نیست و اوست دانا و آگاه به رحمت تو ای مهربان ترین مهربانان.

6- قفل ششم:

بِسمِ اللهِ الٌعَزیزِ الٌرَّحیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَزیزِ الٌغَفورٌ فَاللهُ خَیرً حافظاً وَ هُوَ أرحَمُ الٌرّحِمینِ.

به نام خداوند عزیز مهربان که شبیه او نیست و اوست عزتمند و آمرزنده که خداوند بهترین حافظ و او مهربان ترین است.

در خصوص فرزند دار شدن از طریق دعا آمده است: پروردگاراً مرا تنها مگذار و (فرزندی به‌عنوان وارث به من عطا فرما و البته که) تو خود، بهترین وارثان هستی.انبیاء/89

نکته‌ها

انبیا با پیش آمدن هر مشکلی، به درگاه خداوند شتافته و گشایش آن را از پروردگار خویش خواستار می‌شدند. 

رسول خدا (ص) هنگام جنگ خندق به درگاه خداوند چنین عرضه داشت: خدایا! تو عبیدة بن الحارث را روز بدر از من گرفتی و حمزه را روز اُحد، و این علی است. آنگاه این آیه را تلاوت فرمودند: «ربّ لاتذرنی فرداً و انت خیر الوارثین»

از این آیه می‌آموزیم و درس می‌گیریم که:

1- هرگز از رحمت الهی مأیوس نشویم. (خداوند حتی به انسانی کهنسال همچون زکریا (ع) از همسری نازا فرزند عنایت می‌کند.)

2- ذکر کلمه «رب» و تکرار آن در دعا، درخواست‌ها را با اجابت مقرون می‌سازد. «نادی ربّه ربّ لاتذرنی»

3- در هنگام دعا، خداوند را با آن صفتی که با خواسته ما تناسب بیشتری دارد یاد کنیم. «لا تذرنی فرداً‌و انت خیر الوارثین»

4- ایمان به «خیرالوارثین» بودن خداوند، با آرزوهای طبیعی مثل علاقه به فرزند و طلب آن از پروردگار، منافاتی ندارد. «لاتذرنی فرداً و انت خیرالوارثین»

5- دعای انبیا مستجاب است. «فاستجبنا»

6- فرزند، عطیه الهی است. «و وهبنا له یحیی»

7- انسان می‌تواند از طریق دعا نازایی را اصلاح کند. «فاستجبناله و وهبنا له»

8- سرعت در کار خیر و دعا همراه با بیم و امید، در استجابت دعا مؤثر است. «فاستجبنا له... کانوا یسارعون فی الخیرات و یدعوننا...»

الهی آنکه علام است عامل است این خفته صنعتگر است نه دانشور.

کتاب دعا زبان راز و نیاز در قرآن