اربعین 98 و عشقی که پایان ندارد/ هجوم سیل جمعیت به سمت کربلا

در این مطلب می خوانید:

آخرین وضعیت مرز شلمچه در ایام اربعین

آخرین وضعیت مرز مهران در اربعین

آخرین وضعیت مرز خسروی در اربعین 98

 سیم کارت عراقی بهتر است یا ایرانی؟

تعرفه‌های رومینگ اربعین همراه اول و ایرانسل

اخبار مذهبییک هفته بیشتر به اربعین حسینی باقی نمانده و همچنان سیل عاشقان از ایران اسلامی به سمت مرزها حرکت می کنند تا خود را به دیگر زائران اربعین 98 برسانند.

آخرین وضعیت مرز شلمچه در ایام اربعین

به گزارش افکارنیوز، بر اساس آخرین اخبار از وضعیت مرز شلمچه ، در حال حاضر تردد در این پایانه روان است و مرز بر روی زائران باز است.

این در حالی است که  تا کنون بالغ بر 600 هزار نفر از مرز شلمچه راهی کشور عراق شدند تا راهپیمایی اربعین شرکت کنند.

آخرین آمار ثبت نام زائران اربعین 98 در سامانه سماح نشان می دهد از مرز سه میلیون نفر عبور کرده و در حال حاضر حجم حضور زائرین در مرزها بسیار زیاد است.

دبیر ستاد اربعین اعلام کرده که به علت حجم عظیم حضور زائران، توصیه می شود اگر همراه زائرین عزیز افراد سالمند و یا کودکان بیمار همراه هستند، سفر خود را مدیریت کرده تا دچار مشکل نگردند.

محمدی فرد ادامه داد: قرار است خدماتی که مورد نیاز زائرین است به خصوص مسئله آب آشامیدنی سریعاً برطرف شود.

مرز شلمچه

آخرین وضعیت مرز مهران در اربعین

آخرین وضعیت مرز مهران نیز نشان می دهد روز گذشته ۳۲۶ هزار و ۱۹۷ زائر از این مرز تردد داشته است.از این تعداد ۲۴۹ هزار و ۲۱۱ هزار زائر ایرانی و ۱۲۴۵ زائر خارجی از مرز مهران خارج شده است.۷۴ هزار و ۵۴۳ زائر ایرانی و ۱۱۹۹ زائر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده است.

وضعیت اینترنتی در کشور عراق این روزها وضعیت خوبی ندارد و اینترنت اپراتورهای عراقی قطع می باشد اما  با توجه به حجم زیاد زائرین در مرز مهران و تراکم جمعیت وزارت ارتباطات و  فناوری اطلاعات، چتر wi-fi رایگان در این مرز را در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائرین جایگزین اینترنت بالن کرده است.

مرز مهران

آخرین وضعیت مرز خسروی در اربعین 98

محمدرضا آمویی معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه گفت: با توجه به محدودیت ساعت اعزام زوار به خاک عراق که از 7 صبح تا حدود 16 عصر است، ظرفیت خسروی از هم اکنون تکمیل شده است.

آمویی با بیان اینکه هم‌اکنون کار اعزام زائرانی که طی یکی دو روز گذشته در مرز خسروی و شهر قصرشیرین اسکان داده شده بودند در حال انجام است، گفت: تلاش می شود این افراد تا ساعت 16 عصر امروز از مرز عبور داده شوند.

وی تاکید کرده که در چنین شرایطی به زائران گرامی توصیه می‌کنیم با مدیریت زمان سفر خود، امروز را از حضور در مرز خسروی خودداری کنند.به محض فراهم شدن شرایط برای حضور مجدد زائران در مرز خسروی اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

این در حالی است که روز گذشته (جمعه، 19 مهرماه) نیز از زائران خواسته شده بود تا از حضور در مرز خسروی خودداری کنند.

مرز خسروی

 سیم کارت عراقی بهتر است یا ایرانی؟

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن تاکید بر اهمیت تهیه سیم‌کارت عراقی بیان کرد: هزینه بالای رومینگ سبب این توصیه می‌شود که زائران ایرانی از سیم‌کارت‌های اپراتورهای کشور عراق استفاده کنند چرا که هزینه‌ها مقرون به صرفه‌تر خواهد بود اما سیم‌کارت ایرانی خود را نیز به عنوان پشتیبان به همراه داشته باشند.

وی افزود: زائران تهیه سیم‌کارت‌های عراقی را به کشور عراق موکول کنند؛ در سال‌های گذشته اعتراضاتی را در خصوص ضعف خدمات‌دهی سیم‌کارت‌های عراقی داشتیم که در نشست‌هایی با رگلاتورهای عراقی ضمن انعکاس این مطلب، قول همکاری و افزایش نظارت برای جلوگیری از این اتفاقات را از آن‌ها گرفتیم.

جوشقانی گفت: زائران ایرانی برای تهیه سیم‌کارت عراقی به نمایندگی‌های شناخته شده که دارای کارت شناسایی معتبر هستند مراجعه کرده و از خرید سیم‌کارت به صورت فله یا از فروشندگان غیررسمی خودداری کنند.

وی افزود: برخی اپراتورهای عراقی با آگاهی از نوع نیاز زائران شروع به واگذاری سیم‌کارت‌هایی با بسته مکالمه و اینترنت مناسب کرده‌اند که متقاضیان بر حسب قیمت و خدمات مورد نظر می‌توانند به تهیه آن اقدام کنند.

با توجه به راحتی استفاده و امکانات مقرون به صرفه‌تر سیم‌کارت‌های عراقی در صورتی که هنوز تمایل به استفاده از سیم‌کارت ایرانی خود در سفر اربعین دارید باید مراقب هزینه‌های مکالمه و رومینگ باشید چرا که به دلیل اختلال رومینگ و حجم بالای مکالمات در این زمان قطعا با مشکل ارتباطی مواجه خواهید شد.

اپراتورهای مختلف ایرانی در سایت‌های خود برخی تعرفه‌های مکالمه را منتشر کرده‌ و بعضا بسته‌های ویژه‌ای را برای اینترنت رومینگ در نظر گرفته‌اند که با گرفتن کدهای دستوری مربوطه می‌توانید قبل از عبور از مرزهای ایران نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کنید.

سیم کارت

تعرفه‌های رومینگ اربعین همراه اول و ایرانسل

تعرفه تخفیفی رومینگ همراه اول ویژه ایام اربعین از 16 مهر ماه تا 3 آبان سال جاری به شرح زیر است:

تماس با ایران (هر دقیقه): 3200 تومان

مکالمه داخلی، تماس با عراق (هر دقیقه): 2100 تومان

دریافت تماس ( هر دقیقه): 2100 تومان

ارسال پیامک (هر پیامک): 900 تومان

دریافت پیامک : رایگان

اینترنت مصرف آزاد (هر مگابایت): 850 تومان

اربعین 98 نیز بار دیگر نشان داده هر چند رسانه های جهان و استکبار جهانی نمی خواهد این مانور بزرگ شیعیان و آزادی خواهان جهان را پوشش دهد اما حضور چند ده میلیونی عاشقان و زائران امام حسین(ع) مساله ای نیست که دیده نشود.   

امید جعفری