ماه رمضان 99 از چه روزی آغاز می شود؟

اخبار مذهبی- ماه رمضان سال 99 طبق تقویم در روز شنبه 6 اردیبهشت 99 آغاز می شود، ماه رمضانی که حالا با دیگر ماههای رمضان تفاوت های بسیاری دارد.

ماه رمضان که از آن به ماه مهمانی خداوند متعال نام می برند ماهی است که با تزکیه روح و جان انسان باعث پاکی و اخلاص می شود و در این ماه بندگان خدا با استغار و روزه داری بهره زیادی می برند.

ماه مبارک رمضان آنقدر ماه پر برکتی است که در روایتی آمده که اگر بنده ای ارزش ماه رمضان را می دانست آرزو می کرد تمام روزها و ماههای سال ماه رمضان بود.


3 استفتاء جدید رهبر انقلاب درباره روزه ماه رمضان و روزه مستحبی


پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:

بهشت ، مشتاق چهار شخص است:

 خوراک دهنده به گرسنه

نگه دارنده ی زبان

تلاوت کننده قرآن

روزه داران ماه رمضان

ماه رمضان 1399

ماه مبارک رمضان به دلیل نزول قرآن کریم در آن و ویژگی های منحصری که دارد در میان ماه های سال قمری برترین است؛ قرآن کریم می فرماید: «ماه رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان ها در آن نازل شده است.


معرفی 4 سریال ویژه رمضان 99 /فیلم


تفاوت ماه رمضان سال 99 با دیگر ماهها

ماه رمضان سال ۹۹ نسبت به ماههای رمضان سالهای پیش تفاوت بزرگی دارد. امسال با وجود کرونا در کشور و شیوع آن بسیاری ز مردم در کسب و کارهای خود دچار مشکل اقتصادی شده و با وجود بدهی و قرض به استقبال ماه رمضان می روند.


اوقات شرعی ماه رمضان 99


از سوی دیگر کرونا اماکن مذهبی هیات ها و مساجد و ... را تعطیل کرده و امسال در شب قدر مردم باید احیا را در منزل بگیرند تا از جلوی شیوع کرونا گرفته شود.

به نظر می آید در سال جاری و در ماه رمضانی که با روزهای آغازین اردیبهشت شروع می شود کسانی که توان مالی خوبی دارند باید به دیگران کمک مومنانه کنند تا خاهنواده هایی که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند بتوانند بهتر از فیوضات این ماه مبارک بهره مند شوند.