مشکل استقلال و پرسپولیس از زبان ذوالفقار نسب

بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال کشورمان در مورد نیم فصل اول  لیگ برتر فوتبال ایران ، اظهار داشت: به اعتقاد من فوتبال ما به لحاظ کیفی در حال طی کردن یک مسیر رو به رشد است. پرسپولیس با توجه به بازیکنان شاخصی که از دست داد، بسیار هوشمندانه، با برنامه و با حوصله در رقابت‌ها شرکت کرد و با موفقیت نیم فصل را به پایان رسید.

او افزود: پرسپولیس برای دور برگشت کار بسیار سختی دارد. اکثر تیم‌ها شرایط خوبی دارند و می‌توانند بازیکن جدید جذب کنند. هر چند مهدی ترابی هم به پرسپولیس برگشته است اما کار سرخپوشان سخت خواهد بود. اگر پرسپولیس امسال هم قهرمان شود، کار بسیار بزرگی انجام داده است.

پرسپولیس در قلب دفاع به بازیکن نیاز دارد

سرمربی اسبق سایپا ادامه داد: این موفقیت‌ها به تیزهوشی بازیکنان و کار خوب کادر فنی مربوط می‌شود. کادر فنی پرسپولیس عملکرد مناسبی داشت به خوبی شرایط را کنترل کرد. پرسپولیس به چند بازیکن شاخص به خصوص در قلب دفاع نیاز دارد. سید جلال حسینی بسیار خوب خط دفاعی را هدایت می‌کند و گل‌های خوبی به ثمر رسانده است.

ذوالفقارنسب در خصوص وضعیت لیگ برتر در نیم فصل دوم، گفت: در مجموع فکر می‌کنم اگر وضعیت کرونایی موجود به پایان برسد و بازی‌ها با تماشاگر برگزار شود، کیفیت مسابقات بهتر خواهد شد.

مربیان داخلی همواره با بی مهری مدیران مواجه می‌شوند

کارشناس فوتبال ایران در خصوص تغییرات زیاد روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری گفت: یکی از نقاط ضعف مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به فقدان اعتماد مدیران باشگاه‌ها به مربیان برمی‌گردد. این موضوع بیانگر آن است که کار کارشناسی خوب در سطح باشگاه‌ها انجام نمی‌گیرد. این همه تغییر و تحول هزینه در بر دارد. با توجه به قانون منع جذب مربیان خارجی، مربیان داخلی عملکرد خوبی داشته‌ اند. با این وجود مربیان داخلی همواره با بی مهری مدیران مواجه می‌شوند. شناخت نداشتن مدیران باشگاه‌ها و تلاش زیاد مدیر برنامه‌ها برای درآمدزایی هم بی تاثیر نیست.

استقلال یکی از تیم‌های پر حاشیه لیگ برتر است

او در خصوص شرایط استقلال با هدایت محمود فکری، عنوان کرد: طی ۲ سال گذشته کادر مدیریتی استقلال عملکرد خوبی نداشته اند و بهتر بود به مربیان، بیشتر اعتماد کنند. استقلال در حال حاضر یکی از تیم‌های پر حاشیه لیگ برتر است و این حواشی باید کنترل شود. استقلال با توجه به سابقه‌ای که دارد، می‌تواند نتایج بهتری کسب کند.

ذوالفقارنسب ادامه داد: بعد از وینفرد شفر چند مربی خوب جذب استقلال شده‌ اند. حواشی، استقلال را از کورس مدعیان دور کرده است. فکر می‌کنم سیاست گذاری مدیران استقلال باید در یک فضای آرام شکل بگیرد. هواداران استقلال و پرسپولیس تنها از قهرمانی خوشحال می‌شوند. استقلال در این زمینه طی چند فصل اخیر عملکرد خوبی نداشته است.

فکری باید حواشی را کنترل کند

او درباره کیفیت فنی محمود فکری، اعتقاد داشت: فکری یکی از مربیان جوان و خوش فکر فوتبال ایران است. مدیران باید از او حمایت کنند. بسیار حواشی اطراف تیم زیاد است و فکری هم باید تا جایی که می‌تواند حواشی اطراف نیمکت را کنترل کند.