درباره بازی سپاهان و پرسپولیس به نتیجه واحد رسیدیم

رضا جاودانی پس از برگزاری جلسه امروز کمیته انضباطی با حضور مدیران سه باشگاه پرسپولیس ، استقلال و سپاهان اظهار داشت: جلسه ای با حضور مدیران عامل سه باشگاه برگزار شد و طبق همین موضوع گزارشی تهیه شد.

درباره مسائل انضباطی و اتفافاتی که این هفته ها در لیگ برتر حاکم شده است صحبت کردیم. جلسه کلی بود که توقعات رکن قضایی فدراسیون از سه باشگاه بزرگ که در  در جدول هستند را مطرح کردیم.در هفته‌های پایانی باید چه مسائلی باشد. باشگاه گلایه های درستی داشتند و ایده‌هایی دادند.

* به باشگاه ها گفتیم برای خود سخنگو انتخاب کنید

وی افزود: جلسه خروجی خیلی خوبی هم داشت. قرار شد به همه باشگاه‌ها ابلاغ‌هایی شود و سخنگو داشته باشند تا موضع باشگاه را اعلام کنند. اگر فرد دیگری از باشگاه‌ها صحبت کند مسئولیتش با خود باشگاه است زیرا طبق مقررات انضباطی، باشگاه مسئول برخی مشکلات حقوقی است که احتمال دارد به وجود بیاید. به همین دلیل گفتیم یک نفر را به عنوان سخنگو تعیین کنند تا موضع باشگاه را درباره موضوعی که به وجود می آید اعلام کند.

* رئیس کمیته انضباطی برای دستور موقت مکلف نشده است

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره دلیل صادر نشدن دستور موقت توضیح داد: ماده 100 آئین نامه انضباطی می‌گوید ضرر جبران ناپذیری وارد شود یا مسئله امنیتی باشد رئیس کمیته انضباطی اختیار صدور دستور موقت دارد و این ماده نگفته مکلف است.

* درباره بازی سپاهان و پرسپولیس به نتیجه واحد رسیدیم

جاودانی درباره زمان صدور رای احکام بازی دربی و دیدار سپاهان و پرسپولیس گفت: احکام در این جلسه صادر نمی‌شود. پنجشنبه جلسه دیگری با حضور خاطیان دربی برگزار می‌شود. پس از صحبت‌های آنها به یک جمع بندی رسیده و نتیجه را اعلام می‌کنیم. درباره بازی سپاهان و پرسپولیس به یک نتیجه واحدی رسیده‌ایم اما کل مسائل روز پنجشنبه جمع‌بندی می‌شود.

* اگر شکایت استقلال از آل کثیر به لحاظ شکلی درست باشد وارد ماهیت آن می شویم

وی درباره اینکه باشگاه استقلال پس از دربی شکایت خود را از فرشاد فرجی و عیسی آل کثیر ثبت کرده و آیا به این موضوع رسیدگی می شود،  توضیح داد: موظف هستیم هر شکایتی بیاید ابتدا از لحاظ شکلی بررسی کنیم که آیا از مسیر درست مطرح شده است. مثل اینکه هزینه دادرسی پرداخت شده است. تمام این موارد را بررسی می‌کنیم و اگر از لحاظ شکلی درست بود وارد ماهیت شکایت می‌شویم. امکان دارد وقتی وارد ماهیت می‌شویم متوجه شویم شکایت درست نیست. برای هر شکایتی لازم نیست دستور موقت صادر شود.

* برای دیدارهای مهم نماینده غیر محسوس می فرستیم

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اینکه نحوه رصد اتفاقات ‌هفته‌های پایانی لیگ برتر به چه صورت خواهد بود، گفت: کمیته مثلا فضای مجازی را رصد کرده و می‌بینند در این فضا چه مطالبی مطرح شده است یا اینکه در مسابقات چه اتفاقی افتاده. شاید در زمان کرونا مقداری این موضوع کمرنگ شده باشد اما ما معمولا برای دیدارهای مهم نماینده غیرمحسوسی می‌فرستادیم. یعنی از دوستان حقوقی که آشنا به امور فوتبال هستند خواهش می‌کنیم بروند و بازی را رصد کنند.

جاودانی در خصوص اینکه آیا جلسه روز پنج‌شنبه با حضور افراد برگزار می شود، گفت: افرادی که خواسته بودیم از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید به جلسه بیایند.

* با توجه به نظر اکثریت رای داده می شود

وی درباره حکم احتمالی کمیته انضباطی درباره این دو مسابقه توضیح داد: اگر بخواهم صحبت کنم نظر شخصی‌ام را گفته‌ام زیرا ما پنج عضو هستیم که هر کدام یک رأی داریم. امکان دارد نظر من محرومیت و تبرئه باشد و دوستان دیگر چنین موضوعی را نپذیرند. به همین دلیل با توجه به اولویت بودن اکثریت نظر اکثریت ملاک است.

عضو کمیته فدراسیون فوتبال درباره اظهارنظرش مبنی براینکه پرونده دیدار سپاهان و پرسپولیس به جمع‌بندی رسیده است، گفت: تقریباً.

* از سپاهان بازیکن خاطی نخواستیم

جاودانی درباره دلیل حاضر نشدن بازیکنان سپاهان در جلسه روز پنج‌شنبه کمیته انضباطی گفت: ما از تیم سپاهان بازیکن خاطی نخواستیم. من خودم کار رسانه‌ای کردم و برخلاف آنچه در رسانه مطرح شد بحث مسئله بازی سپاهان و پرسپولیس حاد نبود. ناظر بازی در گزارش خود موضوع حادی را اعلام نکرده است. اتفاقاتی افتاد، دوربینی گرفته شد و سایر موارد. احتیاجی نسبت به دعوت بازیکنان نبود اما در دیدار شهرآورد اتفاقاتی افتاد که لازم بود بازیکنان احضار شوند. 

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره رأی احتمالی دیدار سپاهان و پرسپولیس گفت: باز هم می‌گویم تا زمانی که رأی صادر نشود نمی‌توان درباره آن صحبت کرد من می‌توانم نظر شخصی‌ام را بگویم که نمی‌گوییم ولی اجازه بدهید به اجماع برسد تمام شرایط بررسی شده، فیلم‌ها دیده شده، دفاعیات باشگاه‌ها آمده، برخی‌ گزارش‌ها آمده و با گزارش ناظر تطبیق داده شده  و این موضوع باعث شده از لحاظ علم و اطلاع به اجماع برسد.

جاودانی درباره احتمال صدور آرا تا شنبه هفته آینده گفت: احتمال دارد همان پنج‌شنبه هم رأی بدهیم.

* از سازمان لیگ و مسئولان مختلف در مورد حضور برخی افراد در ورزشگاه سوال پرسیدیم

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی براینکه آیا با افرادی که مجوز حضور در ورزشگاه را نداشته‌اند هم برخوردی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: هیأت‌های فوتبال برگزارکننده مسابقات هستند از آنها سازمان لیگ و مسئولان مختلف خواسته‌ایم توضیح بدهند که آقای X به صورت مثال در آنجا بوده سمتش چه بوده، چه کاری انجام داده و به چه دلیل در زمین حضور داشته است. برای دیدار سپاهان و پرسپولیس تمامی موارد آمده اما برای دیدار استقلال و پرسپولیس هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.