پرسپولیسی ها ستون اصلی تیم ملی ایران با اسکوچیچ/ آمار جالب بازیکنان سرخپوش

وقتی به اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی نگاه می کنیم متوجه می شویم ۱۲ بازیکن از لیست تیم ملی یا در پرسپولیس توپ می زنند و یا سابقه پوشیدن پیراهن این تیم را در کارنامه دارند. با توجه به نفرات اعزامی به بحرین برای بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اسکوچیچ از هر ترکیبی بخواهد استفاده کند پرسپولیسی‌های زیادی در ترکیب ثابت تیم ملی قرار می گیرند. در این گزارش می خواهیم بررسی کنیم کدام یک از پرسپولیسی‌های تیم ملی شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی دارند.

علیرضا بیرانوند و امیرعابدزاده

دراگان اسکوچیچ ۴ گلر به نام های علیرضا بیرانوند، امیرعابدزاده، پیام نیازمند و محمد رضا اخباری با خود به بحرین برد. شواهد و قرائن و همچنین سابقه درخشان بیرانوند در تیم ملی نشان می دهد که علیرضا گلر شماره یک تیم ملی در منامه خواهد بود. به هر دلیلی هم بیرانوند در چارچوب دروازه تیم ملی قرار نگیرد امیر عابدزاده گلر فیکس تیم ملی خواهد بود که باز هم سابقه حضور در پرسپولیس را در کارنامه دارد.

شجاع خلیل زاده

مدافع فعلی الریان به خاطره یک مصاحبه در زمان کیروش چند سال پشت خط تیم ملی ماند و دعوت نمی شد. این قضیه در دوران ویلموتس هم ادامه پیدا کرد تا اینکه اسکوچیچ به نیمکت تیم ملی رسید. با حضور مرد کروات بخت شجاع باز شد و او پای ثابت همه اردوها بود. در چند بازی اخیر تیم ملی شجاع به صورت ثابت به میدان رفت و حتی در بازی با ازبکستان توانست برای دقایقی بازوبند تیم ملی را به بازو ببندد. اسکوچیچ نشان داد علاقه خاصی به شجاع دارد و با  این روند قطعا یکی از ارکان اصلی تیم ملی در منامه خواهد بود.

سیامک نعمتی

آخرین بازیکن دعوت شده به تیم ملی سیامک نعمتی بود. سیامک که در تعطیلات به سر می برد با تماس کادر فنی بلافاصله خودش را به کیش رساند و همراه تیم ملی راهی بحرین شد. اسکوچیچ نعمتی را صرفا برای دفاع راست می خواهد و او را برای این پست در نظر گرفته است. سیامک طی سال های اخیر هروقت پرسپولیس در سمت راست خط دفاعی به مشکل خورد در این پست به کار گرفته شد و جواب هم داد. با توجه به اینکه صادق محرمی تازه از مصدومیت برگشته و هنوز به آمادگی کامل نرسیده سیامک حتی شانس فیکس شدن در تیم ملی را هم دارد.

محمد حسین کنعانی زادگان

محمد حسین کنعانی زادگان از زمان حضور دوباره در پرسپولیس به مهره فیکس این تیم تبدیل شد و عملکرد بسیار خوبی از خودش به نمایش گذاشت. محمد حسین از جام ملت های آسیا در امارات تا به الان پای ثابت همه اردوهای تیم ملی بوده و در اکثر بازی ها در ترکیب ثابت قرار گرفته است. کنعانی تنها مدافع میانی است که از لیگ برتر خودمان شانس فیکس بازی کردن در تیم ملی را دارد و به طور حتم یک یا دو مدافع میانی دیگر (بستگی به سیستم تیم ملی دارد) از بین لژیونرها انتخاب خواهد شد. کنعانی زادگان در اوج دوران فوتبالش قرار دارد و در لیگ خودمان جزو بهترین هاست. به طور حتم آمادگی او در این روزها خبر خوبی برای کادر فنی تیم ملی خواهد بود چون حساب ویژه ای روی او در دیدارهای پیش رو باز کرده است.

صادق محرمی

صادق محرمی یکی از بهترین استعدادهای فوتبال ایران در چند سال اخیر بود. بعد از درخشش در پرسپولیس برانکو راهی فوتبال اروپا شد و به تیم ملی هم رسید. محرمی چند وقت پیش دچار یک آسیب دیدگی شدید شد و ماه ها از فوتبال به دور بود. با این حال آنقدر اسکوچیچ به سبک بازی او علاقه دارد که با وجود نا آماده بودن باز هم به تیم ملی دعوت شد. محرمی در تیم ملی رقبایی مثل سیامک نعمتی و دانیال اسماعیلی فر دارد ولی اگر به لحاظ بدنی آماده باشد قطعا انتخاب اول اسکوچیچ خواهد بود.

کمال کامیابی نیا

هافبک دفاعی جنگنده سرخ ها مدت ها بود که به تیم ملی دعوت نمی شد ولی آنقدر در این چند وقت خوب کار کرد که اسکوچیچ مجاب شد در این اردو کمال را دعوت کند. گفته می شود کامیابی نیا به دلیل مصدومیت مچ پا دیدار با هنگ کنک را از دست خواهد داد ولی حضور مجدد او در تیم ملی نشان می دهد اسکوچیچ نظر مثبتی روی کمال دارد. با توجه به ترافیک خط میانی و همچنین آسیب دیدگی کامیابی نیا، کمال شانس کمی برای بازی در ترکیب تیم ملی دارد.

احمد نوراللهی

خیلی ها احمد را بهترین هافبک میانی لیگ ما می دانند. احمد از جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ به تیم ملی دعوت و به مهره ثابت ویلموتس و اسکوچیچ تبدیل شد. به نظر می رسد احمد نور با توجه آمادگی بالایی که دارد در ۴ دیدار پیش روی تیم ملی در منامه مهره فیکس تیم ملی باشد و نقش کلیدی در میانه میدان ایفا کند.

وحید امیری

آچار فرانسه پرسپولیس در تیم ملی هم همین نقش را ایفا می کند و وحید می تواند در پست های مختلف عصای دست اسکوچیچ باشد. امیری آنقدر موثر بازی می کند که کمتر مربی می تواند او را کنار بگذارد و چشمش را روی توانایی های این بازیکن خوش اخلاق ببندد. به احتمال فراوان امیری یکی از مهره های ثابت اسکوچیچ در منامه خواهد بود.

مهدی ترابی

بعد از یک نیم فصل ناموفق در قطر مهدی دوباره به پرسپولیس برگشت و نقش مهمی در نتایج خوب تیمش در چند چند وقت اخیر داشته است. ترابی که از زمان کی روش به تیم ملی دعوت می شد در چند اردوی قبلی تیم ملی زیر نظر اسکوچیچ غایب بود ولی با درخششی که در ترکیب پرسپولیس داشت دوباره به تیم ملی دعوت شد. گفتنی است مهدی یکی از بازیکنانی است که شانس زیادی  برای فیکس بازی کردن در تیم ملی دارد.

مهدی طارمی

مهدی بدون شک بهترین لژیونر فوتبال ایران طی دو فصل اخیر بوده است. خیلی ها فکر می کردند طارمی بعد از رفتن به تیم بزرگی مثل پورتو نمی تواند درخشش گذشته را تکرار کند ولی مهدی آنقدر خوب بود همه از نمایش های او انگشت به دهان ماندند. طارمی به لحاظ تاثیر گذاری آمار بسیار عالی در فصل گذشته از خودش به جای گذاشت و حالا همه ما امیدواریم همان مهدی آماده و درخشان را در ترکیب تیم ملی ببینیم. طارمی بدون شک مهره اصلی اسکوچیچ در ۴ بازی تیم ملی خواهد بود.

کریم انصاری فرد

کریم یک فصل سابقه بازی در پرسپولیس را در کارنامه دارد و جزو باسابقه های تیم ملی به حساب می آید. شماره ۱۰ تیم ملی طی سال های اخیر در همه اردوها و تورنمت ها ی مهم در ترکیب تیم ملی بوده و گل های مهمی از جمله گل به پرتغال در جام جهانی روسیه را برای تیم ملی به ثمر رسانده است. با توجه به حضور مهاجمانی مثل سردار آزمون و طارمی، انصاری فرد شانس کمی برای حضور در ترکیب ثابت تیم ملی خواهد داشت.