۸ نکته از ترکیب اسکوچیچ

دراگان اسکوچیچ ۱۱ بازیکن خود را برای دیدار مقبل هنگ‌کنگ در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین مشخص کرد.

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل زاده، سعید عزت الهی، علیرضا جهانبخش( کاپیتان)، احمد نورالهی، مهدی طارمی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، علی قلی زاده و سردار آزمون قرار است برای تیم ملی به میدان بروند.

نکات جالب این ترکیب به قرار زیر است:

*اسکوچیچ در چهارمین تجربه سرمربیگری خود در تیم ملی ایران چهارمین ترکیب متفاوت را به میدان فرستاد.

*ایران در این بازی با آرایش ۲-۴-۴ خطی به میدان می‌رود. شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی بازی می‌کنند.وحید امیری مانند پرسپولیس در تیم ملی هم مدافع چپ است و جای میلاد محمدی را گرفته و صادق محرمی به سمت راست خط دفاعی بازگشته است.سعید عزت‌اللهی در کنار احمدنوراللهی، ۲ هافبک تدافعی ایران هستند. علیرضا جهانبخش و علی قلی‌زاده ۲ بازیکن سمت راست و چپ خط هافبک به شمار می‌روند و در نهایت زوج مهدی طارمی و سردار آزمون هم مهاجمان ما خواهند بود.

*علیرضا بیرانوند مانند بازی با سوریه گلر اصلی تیم ملی است و توانست گوی سبقت را از امیر عابدزاده و ۲ گلر دیگر برباید.

*احسان حاج صفی در زمان اسکچیچ مهره اصلی تیم ملی بود اما حالا کاپیتان جایی در ترکیب اصلی ندارد.

*به جز کنعانی زادگان، امیری و نوراللهی که هر سه بازیکن پرسپولیس هستند هیچ بازیکناز لیگ ایران در ترکیب اصلی نیست و هشت نفر دیگر همگی لژیونر هستند.

*علیرضا جهانبخش برای اولین بار به عنوان کاپیتان و البته با شماره هفت در ترکیب تیم ملی حضور پیدا می کند. او مدتها بود که از ترکیب تیم ملی به دور بود.

*سعید عزت اللهی با ۲۴ سال جوان ترین و حید امیری با ۳۳ سال مسن ترین بازیکن تیم ملی به شمار می روند.

*میانگین سنی تیم ملی در بازی امروز ۲۷.۵۴ سال است.