ماریو تات مربی جدید تیم ملی فوتبال ایران را بهتر بشناسید

ماریو تات مربی تیم ملی ایران  در غیاب دراگان اسکوچیچ  که به کرونا مبتلا شده است در نشست خبری قبل از بازی با سوریه شرکت کرد و گفت: همانطور که می‌دانید فردا بازی مهمی داریم. در برهه سختی قرار داریم و در ۱۰ بازی باید بهترین نتایج را بگیریم. همه چیز رو به راه است و صرفا چند مصدوم داریم که کار ما را سخت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: باید بازی فردا را ببریم. هر وقت بایدی در کار باشد بازی هم سخت‌تر می‌شود. تیم ما با کیفیت و باتجربه است. همانطور که نشان دادیم در بحرین هم کار سختی داشتیم اما توانستیم بهترین نتایج را بگیریم. تیم‌هایی که اینجا هستند سخت می‌جنگند تا بهترین خود باشند و بتوانند صعود کنند.

او در پایان یادآور شد: ایران به عنوان یکی از غول‌های آسیا به دنبال رفتن به جام جهانی است و می‌خواهیم در تمام بازی‌ها برنده شویم.

بیوگرافی ماریو تات مربی جدید تیم ملی ایران

ماریو تات مربی و بازیکن سابق فوتبال اهل کرواسی است که به عنوان مدافع چپ بازی می‌کرد.

وی در حال حاضر، دستیار دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران است.

وی به عنوان مدافع چپ برای Inter Zaprešić و NK Celje بازی کرده‌است. توت در ۲۶ سالگی بازنشسته شد و در آکادمی مربیگری فدراسیون فوتبال کرواسی ثبت‌نام کرد.

ماریو تات مربی جدید تیم ملی را بهتر بشناسید

وی سه فصل از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳، دستیار NK Brotnjo بود و بخشی از سه فصل موفق تاریخ این باشگاه است. تیم او، هر ساله در مسابقات مقدماتی اروپا حضور داشت. او با قبول مربیگری NK Brotnjo در سال ۲۰۰۳ و در ۳۱ سالگی، تبدیل به جوانترین مربی باشگاه‌های بوسنی تا آن زمان شد.

وی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸، هدایت تیم ملی زنان کرواسیرا برعهده داشت.

در فصل ۲۰۰۸–۲۰۰۹، او دستیار رییکا شد.[۴] رییکا آن فصل را به عنوان تیم سوم به پایان رساند و در مرحله مقدماتی لیگ اروپا در لوگزامبورگ و اوکراین بازی کرد.

وی در طول فصل ۲۰۱۰–۲۰۱۱، دستیار وحید خلیلهوژیچدر دینامو زاگرب بوده‌است. هنگامی که خلیلهوژیچ در اوایل مه ۲۰۱۱ برکنار شد؛ توت هدایت دینامو در مسابقات باقی مانده را برعهده گرفت.[۵] او با دینامو، NK Varaždin را با نتیجه ۲–۸ در فینال جام کرواسی ۲۰۱۰–۲۰۱۱ شکست داد و قهرمان این مسابقات شد.

وی سپس پیشنهاد مربیگری لوکوموتیو زاگرب را پذیرفت.

این مربی دارای گواهینامه یوفا در اوت ۲۰۱۲ به مالزی رفت تا جایگزین Wan Jamak Wan در کداح، یکی از بزرگترین تیم‌های تاریخ مالزی، شود. او تا پایان ژوئیه ۲۰۱۳، مربیگری این تیم را بر عهده داشت و تصمیم گرفت که قرارداد خود با کداح را تمدید نکند.

توت با هدایت Harbin Yiteng در سال ۲۰۱۴ و چانگچون یاتای در فصل ۲۰۱۵، دو فصل را در چین سپری کرد. او تنها مربی کروات است که سابقه هدایت دو تیم در سوپر لیگ چین را دارد.

در پایان سال ۲۰۱۶، توت سرمربی باشگاه حاضر در لیگ دسته اول کرواسی NK Istra 1961 شد و با نتایج خوب، سبب شکل‌گیری یکی از آرام‌ترین فصل‌های این باشگاه در سال‌های گذشته لیگ دسته اول کرواسی شد.

بلافاصله پس از اتمام نقش موفق خود به عنوان مربی Istra 1961، در ژوئن ۲۰۱۷ به پیشنهاد مربیگری باشگاه لیگ دسته اولی Zhejiang Yiteng FC، پاسخ مثبت داد. او پس از اطمینان از ماندن در این لیگ، در ۳۱ دسامبر از این باشگاه جدا شد.

وی در اکتبر ۲۰۱۸، به عنوان دستیار اسلاون بیلیچ، مشهورترین مربی فوتبال کروات، به الاتحاد پیوست.