حریف پرسپولیس لخویا هست یا نیست؟

پرسپولیس در قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حریف خود را شناخت و مشخص شد باید در این مرحله از رقابت‌ها به مصاف الدحیل قطر برود. تیمی به شدت آماده و خطرناک که هر هشت دیدار قبلی خودش را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و العین امارات را در دو دیدار رفت و برگشت در مجموع با نتیجه 8-3 شکست داد تا نشان دهد یکی از مدعیان اصلی صعود به فینال از غرب آسیا و حتی قهرمانی محسوب می‌شود.

الدحیل که علاوه بر نتایج مقتدرانه در لیگ قهرمانان، در لیگ قطر و جام حذفی این کشور هم به قهرمانی رسیده است تیمی است که به تازگی شکل گرفته و جای لخویا را در لیگ این کشور گرفته است. موضوعی که بعد از مراسم قرعه‌کشی به محل جدل هواداران سرخابی در فضای مجازی بدل شده است. پرسپولیسی‌ها عقیده دارند الدحیل همان لخویا است که سال گذشته آن را حذف کرده و راهی مرحله بعد شدند ولی استقلالی‌ها معتقدند الدحیل تیمی متفاوت از لخویا و به مراتب قوی‌تر از آن است. حال واقعاً الدحیل همان لخویا است یا نه؟.

باشگاه لخویا خودش یک باشگاه نوپا در فوتبال قطر محسوب می‌شود که در سال 2009 تاسیس شده است و باشگاه الدحیل هم با استفاده از برند و سهمیه این باشگاه بازی می‌کند و در لوگوی این باشگاه هم سال تاسیس همان 2009 درج شده است که نشان می‌دهد الدحیل باشگاهی شکل گرفته از لخویاست ولی با کمی تفاوت.

الدحیل قطر از ادغام دو باشگاه لخویا و الجیش تشکیل شده است. یک باشگاه نوپا و دیگری از تیم‌های قدیمی لیگ قطر که از ابتدای فصل جاری با یکدیگر ادغام شده و با نام الدحیل وارد رقابت‌ها شدند. بازیکنان، منابع اقتصادی، هواداران، دارایی‌های غیر منقول دو تیم هم در اختیار الدحیل قرار گرفته است و هدایت آن را هم سرمربی لخویا یعنی جمال بلماضی عهده‌دار شد.

این موارد نشان می‌دهد الدحیل کنونی تیمی بیش از آن چیزیست که به عنوان لخویا می‌شناختیم ولی سهم عمده را در شکل‌گیری آن همان لخویا بر عهده داشته است.

سوای تمام این موارد بازی با نام‌ها خیلی گویای وضعیت کنونی الدحیل نخواهد بود و اگر این تیم را همان لخویای تغییرنام پیدا کرده قلمداد کنیم، بازهم قدرت این تیم در حال حاضر و البته نتایج آن نشان می‌دهد با تیمی به مراتب قوی‌تر و خطرناک‌تر مواجه هستیم. تیمی که البته شکست‌ ناپذیر نیست و اگر سرخپوشان مثل همیشه چهره یک مدعی قهرمانی به خود بگیرند می‌توانند آنها را از پیش رو بردارند.