سرمربی تیم ترکیه: ایران قدرت فیزیکی بالایی دارد

میرچا لوچسکو، سرمربی تیم فوتال ترکیه در نشست خبری پیش از دیدار دوستانه با ایراناظهار داشت: ما بازی با ایران را در پیش داریم و خودمان را برای این بازی آماده کرده ایم. این سه بازی دوستانه‌ای که در پیش داریم با تیم‌هایی است که همگی راهی جام جهانی شده‌اند.

وی ادامه داد: ما مقابل تیم‌های باانگیزه‌ای قرار می‌گیریم که کار برای‌مان آسان نخواهد بود. لیگ ترکیه هم به قدری ‍ پرفشار بوده که چهار، ‍ پنج بازیکن ما دچار مصدومیت شده‌اند و یکی از بازیکنان مهم ما به زودی مورد جراحی قرار خواهد گرفت.

سرمربی تیم ملی ترکیه افزود: من هم به همین خاطر با بازیکنان جوان و باهوشم راه را در پیش گرفتم. می‌خواهم به برخی بازیکنان جوانم که در تیم باشگاهی‌شان خیلی فرصت بازی نمی‌رسد در این بازی‌های دوستانه میدان بدهم. تیم ملی فوتبال ترکیه در حال تغییر است. بازیکنان جوانی همچون چائلار، جنگیز، امره آک‌باباُ هاکان در حال حاضر در تیم ملی هستند و بازیکنان جوان دیگری هم به تیم اضافه خواهند شد. امره مور و اِنس نیز به دلیل مصدومیت نمی‌توانند ما را همراهی کنند.

وی تاکید کرد: ما فردا شب با تیمی بازی خواهیم کرد که مربی باتجربه‌ای ۶ سال هدایتش را برعهده دارد. آن‌ها بدون اینکه در مرحله انتخابی جام جهانی شکستی متحمل شوند، جواز سفر به روسیه را گرفتند. ما با تیمی بازی خواهیم کرد که قدرت فیزیکی بالایی دارد. بر اساس شرایط موجود هم به بازی‌های تدارکاتی پیش‌رو نگاه خواهیم کرد. به شخصه هم انسانی هستم که از شکست متنفرم.

لوچسکو گفت: هدف ما ساختن تیمی برای ۶ یا ۷ سال دیگر است. امیدوارم فردا شب هم بازی خوبی انجام دهیم و بازی با ایران برای رشد و پیشرفت ما خوب خواهد بود. ۳ یا ۴ بازیکن از ۴ تیم برتر سوپرلیگ ترکیه در تیم ملی هستند. قصد دارم از فدراسیون فوتبال ترکیه بخواهم که یک بازی دوستانه بین تیم ملی و بازیکنان خارجی شاغل در لیگ ترکیه ترتیب دهد.

مهمت توپال، بازیکن تیم ملی ترکیه نیز در این نشست اظهار داشت: با هم‌تیمی‌های‌مان بار‌ها و بار‌ها صحبت می‌کنیم که چطور ما در تورنمنت بزرگی مثل جام جهانی ۲۰۱۸ نیستیم.

وی ادامه داد: شب گذشته با هم‌تیمی‌های‌مان در کمپ تیم ملی ترکیه دیدار فینال لیگ قهرمانان را دیدیم و به نظرم تیم شایسته پیروز میدان شد.