حسینی و نورافکن زمان برای ترانسفر داشتند

سهراب بختیاری‌زاده مربی تیم امید ایران از شرایط این تیم، اوضاع استقلال، دیدار سوپرجام و همچنین فینال جام جهانی حرف می‌زند.
* برای تیم امید چگونه برنامه‌ریزی شده است؟
بازیکنان در اختیار تیم‌های‌شان قرار گرفتند و تمرینات امید تعطیل شد. ما طبق برنامه عازم اربیل عراق می‌شویم و پس از دو بازی تدارکاتی با تیم ملی امید عراق به تهران برگشته و مجدداً برای دیدار دوستانه به چین می‌رویم تا با این تدارک به جاکارتا رفته و برای دیدار‌های آسیایی آماده شویم.
* جدایی امید ابراهیمی به ضرر استقلال تمام نمی‌شود؟
در تأثیرگذاری امید ابراهیمی برای استقلال شکی نیست، اما به هر حال امید تصمیم شخصی در مورد آینده‌اش گرفت. صرف‌نظر از این موضوع وقتی بازیکنی جدا و باشگاه متضرر می‌شود، این مسئله به باشگاه مربوط می‌شود، اما باید این را هم در نظر گرفت که خیلی از ستاره‌ها آمدند و از این تیم جدا شدند، اما استقلال بزرگ باقی ماند.
* اما جدا از امید ابراهیمی، مجید حسینی هم قصد جدایی دارد!
با وجود جدایی این دو بازیکن، قالب و  استخوان‌بندی استقلال حفظ می‌شود. صرف‌نظر از این موضوع شفر حتماً می‌تواند شرایط استقلال را بهبود ببخشد. کاش جدا از ابراهیمی، سیدمجید حسینی یکی، دو فصل دیگر در استقلال می‌ماند و بعد جدا می‌شد. همین حالت برای نورافکن هم وجود دارد، چون او هم برای جدایی و رفتن به اروپا وقت داشت و به نظرم زود از استقلال جدا شد.
* قبول دارید باشگاه‌ها باید در این مورد قوی‌تر کار کنند؟!
مسلماً ورودی و خروجی باشگاه‌ها باید به شکل بهتری مشخص شود تا تیم‌ها خصوصاً تیم‌های بزرگ کمتر لطمه ببینند.
* در مورد زمان دیدار سوپرجام که شفر مخالف است چه نظری دارید؟
مربی تیم حق دارد، چون بالاخره شرایط تیمش را در نظر می‌گیرد، اما صرف‌نظر از این مسائل من فکر می‌کنم بعد از ۶ سال قهرمان نشدن استقلال در لیگ قهرمانی سوپرجام می‌تواند پوئن مثبتی برای این تیم باشد.
* در مورد جام جهانی بپرسیم؛ شانس قهرمانی چه تیمی را بیشتر می‌دانید؟
کرواسی تیم یکدستی است، اما فرانسه با شکل بازی‌اش شاید شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشد و اصولاً نوع بازی آن‌ها به گونه‌ای است که اگر به گل برسند، خیلی سخت گل می‌خورند. بازیکنان فرانسه علاوه بر کار‌های ترکیبی از دو مدافع میانی بسیار خوب بهره می‌برند که می‌توانند در ضربات ایستگاهی هم به بهترین شکل برای تیم‌شان مثمرثمر واقع شوند.