مهره‌های سرعتی استقلال معادلات را تغییر می‌دهند

استقلال در دو بازی ابتدایی از نگاه برخی ناامیدکننده بود، به این خاطر که در بازی با پیکان موفق به کسب ۳ امتیاز نشد و برابر ذوب‌آهن با خوش‌شانسی یک امتیاز گرفت، اما برخلاف این دیدگاه مشخص بود مسیر استقلال، مسیر درستی است و به زودی منجر به کسب نتیجه می‌شود که در بازی با تراکتورسازی این اتفاق رخ داد.

روح‌ا... باقری در بازی با ذوب‌آهن گل نزد، اما بار‌ها با حرکات سرعتی خود خط دفاعی تیم حریف را به هم ریخت و صاحب موقعیت شد و خطا گرفت. فرشید اسماعیلی همانند فصل گذشته عقب‌تر از سانترفوروارد بازی می‌کند و موظف است از عقب به فضا بزند و دروازه حریف را تهدید کند. به این‌ها مرتضی تبریزی را اضافه کنید. وقتی استقلال تصمیم به خرید این بازیکن گرفت، قابل پیش‌بینی بود استقلال در فاز حمله به تیم قوی‌تری تبدیل می‌شود. به این خاطر که مرتضی تبریزی مثل مهدی طارمی است. در سایه گلزنی پا به توپ هم دارد و موقعیت می‌سازد و گل‌هایی می‌زند که هدر دادن موقعیت‌ها کمرنگ می‌شود.

استقلال خوشبخت است که چنین بازیکنانی دارد. این مهره‌های سرعتی فوتبال استقلال را غیرقابل پیش‌بینی می‌کنند. خوشبخت یعنی شفر که با چنین مهره‌هایی می‌تواند هر طرحی را برنامه‌ریزی کند.

استقلال با این تیم در کورس قهرمانی قرار می‌گیرد. تلفیق جوانی و تجربه، استقلال را در هفته‌های آتی تبدیل به تیم بهتری خواهد کرد. اینجا باید به هوشمندی شفر اشاره‌ای داشته باشیم. با نفرات موجود ۱-۳-۲-۴ را برای بازی برگزید. استقلال با روح‌ا... باقری حالا هم در نوک خطرناک است و هم در بال‌ها، چون بال‌های استقلال وریا و تبریزی هستند؛ مهره‌های تهاجمی گلزن. استقلال در پست ۱۰ هم فرشید اسماعیلی را دارد که نیاز به اشاره ندارد. او هجوم به سمت دروازه حریف و گلزنی را دوست دارد. از این استقلال در هفته‌های آتی بازی‌های بهتری خواهیم دید. می‌توانیم نوید بدهیم با این استقلال کورس قهرمانی لیگ برتر دیدنی‌تر خواهد شد.