پیروزی هفت بر صفر فولادی ها در جام حذفی

 از سری رقابت‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی دیشب در استادیوم غدیر اهواز، تیم های فولاد خوزستان و مس شهر بابک به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی با پیروزی هفت بر صفر تیم فولاد به پایان رسید و فولادی ها به مرحله بعد جام حذفی صعود کردند.

گل‌های این بازی را لوسیانو پریرا (۳۷- پنالتی)، حسن بیت‌سعید (۴۵ و ۷۶)، صابر حردانی (۵۷)، مهدی زبیدی (۷۰)، میثم دورقی (۸۶- پنالتی) و سید هیثم هاشمی‌زاده (۲+۹۰- پنالتی) وارد دروازه حریف کردند. 

فولاد خوزستان در این دیدار با ترکیب: ناصر سالاری، فرزاد جعفری، ایوب والی، وینیسیوس لوپز، صابر حردانی، سینا مریدی (۴۶- میثم دورقی)، وینیسیوس سوارز (۴۶- مهرداد هدایتیان)، حسن بیت‌سعید، مجتبی نجاریان (۷۳- هیثم هاشمی‌زاده)، مهدی زبیدی و لوسیانو پریرا بازی کرد. 

مس شهربابک کرمان نیز در این دیدار با ترکیب: محمدحسین ابراهیمی‌نژاد، علی جراح‌کار، علی خلیلی ماهانی، علی‌اصغر سلمانی، بهنام فراهانی (۴۶- مرتضی نگهداری)، اکبر کربلایی، احمد کیا، علیرضا ولی‌زاده، رامین محمدی (۶۴- علی محمودآبادی)، محمدعلی حسینی و محمدجواد پورعوضی (۷۶- امیرحسین نبیان) در برابر حریف صف آرایی کرد. 

فولاد خوزستان با تغییراتی در ترکیب اصلی به دیدار تیم مس شهربابک کرمان رفت و ایلی استن مربی رومانیایی فولاد در این مسابقه به برخی بازیکنان ذخیره تیمش که در لیگ کمتر به میدان رفته بودند، فرصت بازی مقابل این حریف دسته دومی را داد.

در نیمه اول، مشکی پوشان فولاد خوزستان حاکم مطلق توپ و میدان بودند و با ارائه یک بازی تهاجمی در صدد عبور از خط دفاعی متراکم تیم مس شهربابک کرمان و رسیدن به گل بودند. مقاومت تیم میهمان سرانجام در دقایق پایانی نیمه نخست شکسته شد و فولادی‌ها دوبار متوالی توسط لوسیانو پریرا (پنالتی) و حسن بیت‌سعید به گل رسیدند تا این نیمه با حساب دو بر صفر به‌سود میزبان به پایان برسد. 

از حوادث مهم نیمه اول، می‌توان به مصدومیت امید سعیدفر قاضی این میدان اشاره کرد. داور بازی به‌دلیل ناراحتی از ناحیه کمر ناچار به ترک میدان شد و در دقیقه ۲۲ جای خود را به احمد محمدی داور چهارم مسابقه داد. به عبارتی اولین تعویض این بازی در ترکیب تیم داوری شکل گرفت. 

فولاد خوزستان که در ۴۵ دقیقه نخست قفل دروازه حریف را گشوده بود، نیمه دوم را با دو تعویض در خط میانی آغاز کرد تا سایر بازیکنان فولاد هم در این مسابقه فرصت بازی پیدا کنند. روند بازی در این نیمه تغییری نکرد و فولادی‌ها با انجام حملات متوالی در صدد افزایش گل‌های زده بودند. بازیکنان تیم مس شهربابک کرمان نیز تحت فشار حریف لیگ برتری مجبور به دفاع در نیمه زمین خودی بودند و کمتر فرصتی برای حرکت به سمت دروازه فولاد پیدا می‌کردند.

ماشین گلزنی فولاد خوزستان در نیمه دوم خوب عمل کرد و فولادی‌ها پنج بار دیگر توسط صابر حردانی، مهدی زبیدی، حسن بیت‌سعید، میثم دورقی (پنالتی) و هیثم هاشمی‌زاده (پنالتی) دروازه‌ی حریف کرمانی را گشوند تا در نهایت با نتیجه هفت بر صفر به برتری دست پیدا کنند.

فولاد خوزستان با کسب این پیروزی پرگل مقابل تیم دسته دومی مس شهربابک کرمان جواز صعود به مرحله بعدی جام حذفی را به دست آورد و اکنون باید برای بازی سخت هفته هفتم لیگ برتر مقابل سپاهان اصفهان آماده شود.