مهاجرانی: پرسپولیس شانس دارد اما کار استقلال سخت است

حشمت مهاجرانی در مورد مشکل فدراسیون برای تامین بودجه اردوهای آماده سازی جهت حضور در جام ملت‌های آسیا و آیا دولت در این شرایط نباید با اختصاص ارز دولتی به کمک فوتبال بیاید، گفت: فدراسیون بودجه مشخصی دارد و این مسئله را بیان می‌کند. من که مربی هستم برنامه‌هایم را باید بر اساس این بودجه مشخص کنم و نمی‌توانم فدراسیون را زیر فشار بگذارم و بگویم به هر دری بزنند تا برای من 40-50 میلیارد تامین کند. از کجا باید این پول را تامین کنند؟

وی افزود: از خیلی مسائل می‌تواند زد و بر اساس بودجه‌ای که در اختیار است برنامه‌ ریزی کرد. درست کردن این موضوع سخت نیست و اینطور نیست که ما فقط 40-50 میلیارد  برای برنامه‌ها بودجه بخواهیم. مطمئن باشید اگر این پول را بدهند سایر فدراسیون‌ها هم سرازیر می‌شوند. شما دیدید فدراسیون کشتی هم این مشکل را داشت و یکی از سفرهای خود را لغو کرد. در وزنه‌برداری و ... هم این مشکل وجود دارد. این یک مشکل کلی است و نمی‌توانید بین فدراسیون‌ها تفاوت قائل شوید. در همه رشته‌های بانوان و آقایان این مشکل وجود دارد. باید خودمان را توجیه کنیم که چه امکاناتی در اختیار داریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین در مورد اینکه گفته شده کی‌روش اعلام کرده در صورت عدم تامین برنامه‌های تیم ملی نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت بدهد، تصریح کرد: شما خودتان مسئول فدراسیون فوتبال هستید. به شما 10 میلیارد می‌دهند و 15 میلیارد را هم درآمدزایی می‌کنید. دیگر نمی‌توان کاری کرد و پول بیشتر را از کجا باید تهیه کرد? در این مورد نمی‌توان زور گفت. هضم این مسئله اگر ثقیل است و باید بر اساس بودجه برنامه ریزی کرد. واقعا حیف است در آستانه جام ملت‌های آسیا هستیم  و امیدواریم همه چیز به بهترین شکل پیش برود.

وی در ادامه تأکید کرد: در زمان حضور داریوش مصطفوی، محسن صفائی‌فراهانی و محمد دادکان مربیان خوب خارجی و اردوهای مناسب داشتند. باید دید آنها چقدر هزینه می‌کردند. این چیزی نیست که قبلا تجربه نکرده باشیم. در سه فدراسیونی که من نام بردم بودجه زیادی نداشتند اما بهترین برنامه تدارکاتی را در نظر گرفته بودند. مصطفوی هفته قبل اینجا بود و به او گفتم شما چقدر بودجه داشتید که می گفت بودجه ما 5 میلیارد بوده است. 

مهاجرانی در ادامه تأکید کرد: با زور نمی‌توان کار کرد. فدراسیون از کجا پول بیاورد? مصاحبه محمود اسلامیان و مهدی تاج را خواندم که دست به دامان حسن روحانی شدند اما این کار بسیار سخت است و باید برنامه‌ریزی کرد.

وی در مورد دیدار فردا پرسپولیس مقابل الدحیل و استقلال مقابل السد قطر، گفت: تکرار اتفاقی که در بازی رفت برای استقلال افتاد بسیار سخت است. بعضی اوقات در برخی مسابقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که ممکن است سال‌ها تکرار نشود. سه گلی که استقلال دریافت کرد در روز بد این تیم بود. در 11 نقطه زمین ضعف نشان دادیم و مطمئن باشید این بازی در دیدار برگشت تکرار نخواهد شد. من مطمئن هستم تک تک آنها در بازی برگشت می‌جنگند. پرسپولیس در بازی برگشت شانس زیادی داد و ممکن است برنده شود اما کار استقلال سخت است. هر دو تیم نماینده فوتبال ایران هستند و آرزو می‌کنیم سربلند از زمین خارج شوند.