احضار وزیر ورزش به مجلس به خاطر پدیده!

حجت‌الاسلام پژمانفر با ابراز تاسف از لغو دیدار تیم‌های پدیده خراسان با استقلال تهران گفت: وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال باید اتهامی که به‌ نیروی انتظامی زده‌اند را پاسخگو باشند.
نصرالله پژمانفر، درباره لغو دیدار پدیده خراسان با استقلال تهران در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال گفت: متأسفانه رفتار کاملاً غیراخلاقی در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف وجود دارد که تهران را تافته جدا بافته تلقی می‌کند و مسائل را با رویکردی غیرمنطقی جلو می‌برند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نیز به این موضوع که باید از تیم‌ها حمایت شود توجه داریم اما در این حمایت‌ها ظلم به دیگر تیم‌ها صورت می‌گیرد، امروز کسی نمی‌تواند منکر این موضوع باشد که تیم‌هایی که هزینه میلیاردی انجام می‌دهند دستشان در کاسه بیت‌المال نیست، در این بین دولت و وزارت ورزش و جوانان اعلام می‌کنند هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد، اما مشخص است که این حمایت‌ها انجام می شود اما ممکن است غیرمستقیم باشد.
وی با بیان اینکه حمایت‌های غیرمنطقی وزارت ورزش و جوانان از برخی تیم‌ها قابل پیگیری است؛ تصریح کرد: باید با تحقیق و تفحص و مستند ریشه‌ این حمایت‌ها را از دل دولت بیرون بیاوریم، امروز کار فراتر از حمایت‌ است که ایجاد نگرانی کرده و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال نشان دادندعلاوه بر حمایت مالی از برخی تیم‌ها مثل استقلال، در بازی‌های آنها نیز دخالت می‌کنند، به‌عنوان مثال چون تیم آمادگی ندارد با فضاسازی و متهم کردن نیروی انتظامی برگزاری بازی آنها با پدیده را برهم می‌زنند.
پژمان‌فر با اعلام اینکه مسائل مطرح شده را از طریق نیروی انتظامی پیگیری کردیم؛ خاطرنشان کرد: با تحقیقاتی که صورت گرفته مشخص شد که چنین موضوعی که نیروی انتظامی توان برگزاری بازی استقلال و پدیده را نداشته است، صحت ندارد و سردار رحیمی، رئیس پلیس تهران نسبت به این موضوع مکاتبه‌ای انجام دادند و به‌شورای امنیت استان اعلام کردند که هیچ‌گونه مشکلی در خصوص امنیت نداریم و به‌صراحت این موضوع را اتهام به نیروی انتظامی می‌دانیم.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: من این موضوع را به‌طور قاطع در مجلس پیگیری می‌کنم که چطور یک دستگاه رسمی مانند وزارت ورزش و جوانان می‌تواند نیروی انتظامی را متهم کند، به‌جای اینکه انگشت اتهام به‌سمت خودشان باشد که نگذاشتن بازی برگزار شود، این اتهام به سمت نیروی انتظامی پیش می‌رود و سبب ناراحتی مردم از نیروی انتظامی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح سوال از وزیر ورزش و جوانان را در مجلس پیگیری می‌کنم؛ افزود: امیدوارم از این فضاهایی که افراد خودشان را قیم مآبانه در مسائل ورزشی دخالت می‌دهند و اجازه نمی‌دهند مسئله دوستانه و مردم نهاد پیش رود، دور شویم.
پژمان‌فر ضمن ابراز نگرانی از نوع واکنش مردم به ظلمی که در حق تیمشان شده است؛ بیان کرد: مردم معترض هستند و ممکن است این اعتراضات شکل‌های مختلف داشته باشد، در فوتبال به‌خاطر اینکه مردم اعتراض خود را به شکل ناراحت‌کننده‌ای ابراز کردند حوادث بدی داشته‌ایم، در این اتفاق هم به‌مردم مشهد توهین شده و نباید بگذاریم تکرار شود و با ایجاد کمیته رسیدگی به‌تخلفات به این موضوع رسیدگی شود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی دخالت وزارتخانه را بی‌جا دانست و گفت: باید با این موضوع برخورد شود و جای طرح سوال دارد و از وزیر بخواهیم در خصوص اینکه چرا این کار را انجام داده توضیح دهد؛ اگر وزارتخانه واکنش مناسب را نشان ندهد در قالب سوال این موضوع را پیگیری می‌کنم.
وی درباره اوضاع پدیده خاطرنشان کرد: باید موضوع تیم‌داری مسیر صحیح خود را طی کند و تیم‌داری به موضوعی وابسته نشود که سبب سوءاستفاده از این تیم را فراهم کند، در حال حاضر که اعضای این تیم با چنگ و دندان و بدون امکانات و مدیریت صحیح خود تا این مرحله پیش رفته است، یک عده مدعی این تیم شده‌اند و این طور درست نیست.
پژمانفر ادامه داد: حق شهر مشهد داشتن تیم‌هایی قوی است، باید نشاطی که مورد انتظار مردم است در قالب یک تیم فوتبال فراهم شود، کوتاهی‌های زیادی در خصوص تیم پدیده انجام شده، ما با توجه به سابقه دیرینه‌ای که در ورزش داشتیم این شرایط را مناسب نمی‌دانیم، پدیده توانسته بخشی از نشاط از دست رفته را به‌مردم باز گرداندند و اکنون همه باید به این تیم کمک کنند نه اینکه با مدعی این تیم شوند.