درخشش ملی پوش سایپا در روزهای افت مهاجمان سرشناس/ بازیکنی که کیفیت تهاجمی تیم ملی را تغییر داد

 اینروزها، پسر جوانی با چشم های عمیق ، گوش های برآمده و لبی که همیشه با دندان می جود بیش از هر زمان دیگری مورد توجه است. او در آستانه بازی های جام ملت های آسیا و شروع نیم فصل دوم با پرسپولیس روزهای خوبی را سپری می کند.

مهدی ترابی در بازی تدارکاتی تیم ملی برابر ونزوئلا مثل بازی های اخیری که برای تیم ملی و سایپا انجام داده نمایش خوبی داشت. او در حالی که کمتر از دوماه به آغاز جام ملت ها در امارات عربی متحده مانده در سطح آمادگی خیلی خوبی قرار دارد و در سه بازی اخیر تیم ملی توسط کارلوس کی روش به میدان فرستاده شده و در هر سه بازی عملکرد خوبی داشته است.  در بازی برابر ازبکستان در حالی که 26 دقیقه در زمین بود تک گل تیم ملی را به ثمر رساند، در بازی با ترینیداد و توباگو او 58 دقیقه بازی کرد و بازهم نمایش خوبی داشت.

ترابی شب گذشته و در بازی با ونزوئلا در حالی که دوست و همبازی اش علی قلی زاده نمایش فوق العاده ای داشت از دقیقه 65  به جای وحید امیری به میدان آمد. ترابی در این دقایق بازهم بازیکنی بود که توانست کیفیت تهاجمی تیم ملی را ارتقا دهد. او حتی می توانست بعد از صحنه پنالتی که داور و سیستم var از تیم ملی ایران گرفتند و در دقایق آخر بازی یک  پنالتی دیگر را برای ایران بگیرد که داور قطری این بار هم این صحنه را پنالتی تشخیص نداد.

او حالا با این بازی هایی که انجام می دهد و در روزهایی که مهاجمان ثابت تیم ملی در جام جهانی 2018 آن فرم همیشگی را ندارد می تواند کارلوس کی روش را متقاعد کند که نگاهی تازه به چیدمان بخش تهاجمی تیمش داشته باشد. او علاوه بر ترابی، قدوس، قلی زاده و کاوه رضایی را هم دارد که آن ها هم مثل شماره 9 پرسپولیس در نیم فصل دوم اینروزها روی فرم خوبی هستند.

کاپیتان 24 ساله سایپا انگار هرچه به روزهای جام جهانی نزدیک می شویم انگیزه و آمادگی بیشتری پیدا می کند. در بازی های اخیر سایپا در لیگ برتر و جام حذفی و به خصوص دو بازی با استقلال و یک بازی با پرسپولیس او یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود و با بستن بازوبند تیمی که علی دایی سرمربی آن است ظرفیت های شخصیتی تازه ای را نیز از خودش نشان داد. درخشش ترابی و بازیکنان جوان دیگر تیم ملی مثل قلی زاده در بازی های تدارکاتی این امیدواری را به وجود می آورد که حتی در روزهای افت مهاجمان سرشناس و نامدار فوتبال ایران آنقدر استعداد دارد که بتواند جایگزین کند. بازیکنانی مثل ترابی که می توانند با خودشان سبک و روش به بازی تیم ملی بیاورند.