به گزارش افکارنیوز،

نشریه «ساندی تایمز» انگلیس با انتشار گزارشی مدعی شد به اسنادی لورفته دسترسی پیدا کرده که نشان می‌دهد قطری‌ها در راستای کسب میزبانی مسابقات جام جهانی 2022، رقم 880 میلیون دلار به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) رشوه داده‌اند. این نشریه انگلیسی خبر داد 400 میلیون دلار از این مبلغ در فاصله 21 روز مانده به معرفی قطر به‌عنوان میزبان جام جهانی 2022 به فیفا پرداخت شده و 480 میلیون دلار باقی‌مانده هم سه سال پس از اعلام رسمی قطر به‌عنوان میزبان این مسابقات پرداخت شده است.

«ساندی تایمز» همچنین بر اساس اسنادی که به دست آورده مدعی شد که شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر نیز علاوه بر پرداخت رقم مدنظر ــ 400 میلیون دلار ــ برای کسب امتیاز حق پخش تلویزیونی مسابقات جام جهانی 2022، باید رقم 100 میلیون دلار جداگانه را نیز به حساب فدراسیون جهانی فوتبال واریز کند. این روزنامه انگلیسی همچنین مدعی شد که قرار است ماه آینده میلادی نیز رقمی مولتی‌میلیون پوندی به حساب فیفا واریز شود که مربوط به همین توافق با شبکه تلویزیونی «الجزیره» است.

«ساندی تایمز» همچنین مدعی شد که این قراردادهای پنهانی بخشی از تحقیقات پلیس سوئیس در خصوص رشوه‌خواری در بالاترین نهاد فوتبالی جهان است، این در حالی است که این فرضیه که قطر میزبانی جام جهانی 2022 را با پول خریده نه با آرای منصفانه روز به روز قوت می‌گیرد.

پیش از این نیز چنین ادعاهایی مطرح شده بود که فیفا هر بار از میزبانی قطر حمایت و اعلام کرده بود که این کشور آسیایی میزبان این مسابقات خواهد بود.