صالحی: تا حالا حکمی نداده‌ام که در دادگاه‌های دیگر نقض شود

 علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص صدور رأی دادگاه CAS مبنی بر محکومیت استقلال و قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام با ما هم‌صحبت شد. این گفتگو را بخوانید:

بالاخره رأی دادگاه عالی بین‌المللی ورزش صادر شد و رأیی که شما در کمیته استیناف داده بودید مورد تأیید قرار گرفت.
اخبار ورزشی-خب این حق باشگاه استقلال بود که به دادگاه CAS شکایت کند و لابد اعضای هیئت مدیره این باشگاه آن زمان تصمیم گرفتند از این طریق دنبال حق خود باشند و نمی‌شود کاری که استقلالی‌ها کرده‌اند را زیر سؤال برد.

ولی به گفته خیلی‌ها شواهد و قرائن همان موقع هم نشان می‌داد رأی شما عادلانه بوده است.
بله، ولی حتی اگر فکر می‌کردند که یک درصد شانس تغییر حکم را دارند این حق را داشتند تا به دادگاه بین‌المللی شکایت کنند.

اما این همه هزینه و چندصدمیلیون خرج شد تا...
خودشان باید پاسخگو باشند و لابد فکر می‌کردند اگر این قدر هزینه کنند پاسخ مثبت می‌گیرند.

شما خوشحالید که رأی کمیته استیناف تأیید شد؟
نه خوشحالم و نه ناراحت! حتی اگر رأی ما شکسته می‌شد باز هم ناراحت نمی‌شدم چرا که امکان داشت خطا کرده باشم. اگرچه خدا را شکر در این چند ساله هرگز حکمی صادر نکرده‌ایم که در دادگاه‌های دیگر شکسته شده باشد.

آن زمان حملات زیادی به شما شد که طرفداری تیم دیگری را می‌کنید.
بله و مقصر شخص آقای فتحی بود. او پس از اینکه رأی ما صادر شد در فضای مجازی شروع کرد به مصاحبه کردن و به شدت ما را مورد حمله قرار داد و طوری وانمود کرد که ما انگار طرفداری تیم رقیب را می‌کنیم و باعث شد از سوی هواداران به شدت تحت فشار قرار بگیریم و طوری در فضای مجازی به ما اتهام زدند و وصله‌های بدی به ما چسباندند که درست نبود. حالا که دادگاه بین‌المللی عالی ورزش حکم ما را تأیید کرد فتحی خودش گرفتار فضای مجازی شده است و از سوی هواداران استقلال و... مورد حمله قرار گرفته و همان کاری که خودش با ما کرد، بر سر خودش آمده است. باب حمله در فضای مجازی را خود آقای فتحی باب کرد و حالا هم پاسخگو خواهد بود.

گویا از این قضیه ناراحت هستید؟
نه، ولی وقتی آقای فتحی این کار‌ها را کرد، باعث شد هواداران استقلال هم در ورزشگاه به شدت ما را مورد حمله قرار دهند. تماشاگر عصبانی بود و با اولین سوت اشتباه داور اعتراض می‌کرد و ادامه این روند قطعاً شرایط بدی را به وجود می‌آورد. حالا دوستان متوجه شدند که ما کمر به ناکامی استقلال نبسته بودیم و اگر حکمی صادر کردیم عادلانه بود و به اتفاق همکاران‌مان بار‌ها و بار‌ها مستندات را بررسی کردیم و براساس قانون رأی صادر کردیم.