حمایت رادوشوویچ از رفتار مردم ایران در کرونا

زندگی بازیکنان لژیونر شاغل در فوتبال ایران در روزهایی که کشورمان درگیر مبارزه با ویروس کرونا   شده، برای هموطنان آنها جالب توجه است. یکی از این بازیکنان هم بوژیدار رادوشویچ، دروازه‌بان کروات تیم فوتبال پرسپولیس است که سایت «اسلوبودنا دالماتیا» کرواسی از طریق واتساپ با او تماس برقرار کرده و درباره وضعیتش در بحبوحه شیوع کرونا در ایران سؤالاتی پرسیده است.

اخبار ورزشی- رادوشویچ درباره وضعیت این روزهای خود در ایران به اسلوبودنا دالماتیا گفت: مردم در اینجا خیلی ترسیده‌اند. خیلی‌ها از ماسک‌های تنفسی و دستکش استفاده می‌کنند، اما من باید بگویم که خبری از حالت‌های هیستریک یا پریشان‌احوالی‌های عصبی نیست و مردم هم دیوانه‌وار به دنبال خرید غذا یا دیگر مایحتاج زندگی‌شان نیستند. این زندگی نسبتاً عادی است و بسیاری از فروشگاه‌ها هم در حالت عادی کار می‌کنند و همه چیزی که بخواهید بخرید را دارند. کمبودی وجود ندارد. تنها چیزی که متوقف شده، آموزش به بچه‌ها در مدارس است. همچنین یک هفته لیگ هم برای ما لغو شده و هفته بعدی قرار است یک هفته دیگر برگزار شود که البته ما نمی‌دانیم که آیا آن هفته هم لغو خواهد شد یا نه. اگر بازی‌های آن هفته هم لغو شود، احتمالاً لیگ تا اوایل آوریل لغو می‌شود، چون سال جدید در ایران از 21 مارس آغاز می‌شود.

وی که در ایران به همراه همسر و پسرش زندگی می‌کند، از سفر مادر همسرش به کشورمان برای ملاقات آنها خبر داد و افزود: من توانستم یک بلیت برای مادر همسرم تهیه کنم و او از زاگرب به ایران سفر می‌کند. آئروفلوت و هواپیمایی قطر تنها خطوط هوایی هستند که در حال حاضر به ایران رفت و آمد دارند. تمام مسافرانی که وارد ایران می‌شوند در فرودگاه برای مبتلا نبودن به کرونا معاینه می‌شوند. اگر علائمش را داشته باشند قرنطینه می‌شوند و اگر تب نداشته باشند، زندگی عادی را از سر می‌گیرند. از ایران هم اگر کسی بخواهد به اروپا سفر کند، تمام مسافران معاینه و چک می‌شوند.

دروازه بان پرسپولیس در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا خود او همه موارد بهداشتی توصیه شده را رعایت می‌کند، تأکید کرد: بله. اینجا به ما ماسک و ضدعفونی‌کننده داده‌اند. بهداشت فردی را باید رعایت کرد، دست‌ها را باید شست و امیدواریم که همه چیز روبه‌راه شود. ما به صورت عادی تمرینات‌مان را انجام می‌دهیم. فعلاً بیشتر از این خبری نیست. طبق چیزهایی که تا الان شنیده‌ام، این ویروس کرونا برای افراد سالخورده، بیمار و آنهایی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، خطرناک‌تر است.

رادوشویچ در انتها راجع به وضعیت موجود در تهران هم گفت: مردم اینجا با ماسک رفت و آمد می‌کنند، اما تعدادشان زیاد نیست. بعضی متخصصان می‌گویند که ماسک چیز خوبی است، اما برخی هم می‌گویند که از مبتلا شدن محافظت نمی‌کند. کسی نمی‌داند چه چیزی درست است. ایرانی‌ها سیستم بهداشت و سلامت بسیار خوبی دارند و من فکر می‌کنم شوک ابتدایی به آنها هم به دلیل این بود که انتظارش را نداشتند ویروس کرونا به اینجا برسد. الان همه چیز برای مدیریت اوضاع سازماندهی شده است.