واکنش یک استقلالی به لحظه شماری پرسپولیسی‌ها برای شروع لیگ
بهتاش فریبا درباره اوضاع این روز‌های باشگاه استقلال و شرایط مالی حاکم بر این مجموعه با ما همکلام شد. او همچنین درباره اعتراض بازیکنان به عدم دریافت دستمزد‌هایشان حرف زد و موضوع مربوط به پادوانی را به شکل جالبی توصیف کرد.
 
اخبار ورزشی- آقای بهتاش فریبا ! از اوضاع و احوال باشگاه استقلال به ویژه در بحث مدیریت و مشکلات پرداخت پول دیاباته و میلیچ مطلع هستید؟
بله مطالبی را شنیدم که باعث تأسف است، اما احساس من می‌گوید قصد اولیه و نیت مدیرعامل باشگاه خیر بوده نه شَر! در واقع او به نوعی بازی خورده و قصد داشته برای رفع مشکل مالی باشگاه از هر فرد استقلالی کمک بگیرد.
 
با این حساب معتقدید باید به او اعتماد کرد؟
به هر حال او تازه به پایان اولین ماه مدیرعاملی اش در باشگاه استقلال رسیده است. خیلی از مدیران، با فرصت بیشتر از این نتوانسته‌اند برای استقلال کاری از پیش ببرند. حالا که او آمده و آبرویش را وسط گذاشته تا کار را جمع کند باید به او اعتماد کرد یا لااقل کمی فرصت بیشتر در اختیارش گذاشت.
 
اگر کاری از پیش نرفت چطور؟
به هر حال شما تصور کنید همین فردا احمد سعادتمند بگوید خداحافظ! کاری ندارد، ما که نمی‌توانیم او را اعدام کنیم. به هر حال هر آدم دیگری به باشگاه استقلال بیاید باید پول بیاورد. این را قبلاً هم در گفتگو با خبرورزشی اعلام کرده بودم که اولویت در باشگاه استقلال افراد نیستند بلکه پول است. این آقا هم فعلاً آبرویش را گذاشته و باید به او زمان داد.
 
اگر شما سرپرست تیم استقلال بودید در ارتباط با اعتراض بازیکنان به مشکلات مالی چه حرفی به آن‌ها می‌زدید تا آرام‎شان کنید؟
معتقدم بازیکنان کاملاً حق دارند و اصلاً کسی نمی‌تواند حرف آن‌ها را رد کند. این بچه‌ها قرارداد بسته‌اند و بابت تمرینات و زحماتی که برای استقلال تحمل کردند باید طبق قرارداد پول بگیرند، اما در این وضعیت که شرایط به شکل عجیب و غریبی تغییر پیدا کرده نباید کاری کنند تا اوضاع بدتر از این شود. شما تصور کنید همین فردا سعادتمند استعفا کند.
 
منظورتان باشگاه بدون مدیر است؟
اصلاً افق خوبی پیش روی باشگاه به وجود نمی‌آید. اگر این مدیر برود، تا مدیر بعدی انتخاب شود باز هم چند هفته یا شاید یکی، دو ماه باشگاه بدون مدیر می‌ماند آن وقت باز وضعیت از این هم بدتر می‌شود. لااقل سعادتمند یکسری ارتباطات با وزارت ورزش دارد که می‌تواند روی آن حساب باز کند. او حالا داخل آب است و خیس شده دیگر نمی‌تواند کاری بکند.
 
خبر دارید پرسپولیسی‌ها برای شروع رقابت‌ها لحظه‌شماری می‌کنند. این باعث نمی‌شود دیگر رقبای پرسپولیس مثل استقلال تحت تأثیر شرایط خوب روحی مدعی قهرمانی قرار بگیرند؟
ما باید ببینیم اول فیفا و AFC اجازه می‌دهند بازی‌ها برگزار شود یا نه! هر زمان مشخص شد آن وقت درباره اش حرف می‌زنیم. الان هم بحث پرسپولیس یا استقلال نیست. سازمان لیگ هم برای همین نتوانسته یک پاسخ مشخص برای ادامه لیگ به باشگاه‌ها بدهد. از طرفی ۹ بازی تا پایان فصل باقی‌مانده و ممکن است هزار اتفاق مختلف رخ بدهد.
 
درباره پادوانی و اینکه بعد از این همه مشکلات هنوز پولش را نپرداختند حرفی نمی‌زنید؟
به نظر من او با شخصیت‌ترین بازیکن خارجی است که تاکنون پا به ایران گذاشته است. از قدیم گفته‌اند «هر کس خوب است کلاه سرش می‌گذارند» یا به قول آذری‌ها «تا گریه نکنی بهت شیر نمی‌دهند!» این پسر هم اینقدر مأخوذ به‎حیا و با شخصیت است که این وضعیت برایش ایجاد شده. امیدوارم در نهایت این احترام و شخصیت بالای پادوانی باعث لطمه خوردن به جایگاه فوتبال کشورمان نشود.
 
حرف باقی‌مانده؟
آرزو می‌کنم هرچه زودتر این شرایط در کشور پایان پیدا کند و البته باز هم به کادر درمانی و پرستاران عزیز خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم.