بازیگر نقش فرهاد در آشپزباشی +تصاویر

علی طباطبایی بازیگر نقش فرهاد در سریال آشپزباشی است که در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۹۴ بر اثر سکته قلبی فوت کرد. در ادامه با بیوگرافی و زندگینامه و سوابق هنری و تاریخ فوت و نشانی مزار و عکس های او در مجله حرف تازه آشنا شوید.

بیوگرافی علی طباطبایی بازیگر نقش فرهاد در سریال آشپزباشی

با پخش مجدد سریال آشپزباشی از شبکه آی فیلم به اطلاع بینندگان این سریال می رسانیم که بازیگر نقش فرهاد در این مجموعه در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۹۴ بر اثر سکته قلبی فوت کرد و در سال ۱۳۹۸ نیز پدرش سید کمال طباطبایی از کارگردانان و تهیه کنندگان مشهور بود نیز درگذشت .

سید علی طباطبایی متولد ۲ آبان ۱۳۶۲ در تهران – مرگ ۸ شهریور ۱۳۹۴ در سن ۳۱ سالگی – علت مرگ ایست قلبی اعلام شد.
مزار او در قطعه ۲۳۱ ردیف ۵۲ شماره ۸ بهشت زهرا بوده و در این مکان به خاک سپرده شد.

بیوگرافی علی طباطبایی بازیگر نقش فرهاد در سریال آشپزباشی

 

سوابق بازیگری

با بازی در سالاد فصل از سال ۱۳۸۳ به تهیه‌کنندگی پدرش سید کمال طباطبایی وارد بازیگری شد و سپس در سریال‌های «باجناغ‌ها» و ترانه مادری و آشپزباشی و قلب یخی و بچه‌های نسبتاً بد نیز بازی کرده بود. او در فیلم سینمایی گور به گور و  اسب سفید پادشاه نیز به ایفای نقش پرداخت.

زنده یاد علی طباطبایی و پدرش مرحوم سید کمال طباطبایی

علی طباطبایی و پدرش سید کمال طباطبایی

تاریخ درگذشت علی طباطبایی

علی طباطبایی در یکشنبه شب ۸ شهریور ماه ۱۳۹۴ به یکباره دچار حمله قلبی شد و چیزی نگذشت که به علت ایست قلبی در منزل پدرش (تهران) درگذشت. پیکر وی روز سه شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ از مقابل درب منزل وی با حضور مردم و هنرمندان تشییع شد و در قطعه ۲۳۱ بهشت زهرا دفن شد.

بیوگرافی بازیگر نقش فرهاد در سریال اشپزباشی

بیوگرافی بازیگر نقش فرهاد در سریال اشپزباشی

مینو و اکبر ۴ فرزند دارند؛ ۲ دختر و ۲‌پسر که همگی آنها سن کودکی و نوجوانی را پشت سر گذاشته‌اند و به جوانی رسیده‌اند. سارا (مهراوه شریفی‌نیا) دختر و فرزند بزرگ خانواده است که در رستوران مادر می‌پلکد و تنها دغدغه شخصی‌اش ازدواج و آشتی دادن مامان و باباست.

فرزند دوم، سعید نام دارد که نقش او را محمدرضا غفاری بازی می‌کند. سعید هم انگار کار و کاسبی مشخصی ندارد و او هم در رستوران مادر کار می‌کند. بچه سوم شیرین با بازی ملیکا شریفی‌نیا و بچه چهارم فرهاد با بازی علی طباطبایی هر دو محصل هستند.

داستان «سریال آشپز باشی» دربارهٔ زوجی به نام اکبر عالی‌مقام (با بازی پرویز پرستویی) و مینو خیرخواه (با بازی فاطمه معتمدآریا) است که دارای چهار فرزند و صاحب رستوران بزرگی در تهران هستند. مصاحبه مینو در تلویزیون موجب اختلاف این دو نفر می‌شود و تصمیم به جدایی از هم میگیرند؛ که این موضوع سرآغاز اتفاقات گوناگون می‌شود و …