به گزارش افکارنیوز،

رضا مهدوی کارشناس موسیقی «سلام صبح بخیر» امروز در این برنامه میزبان سالار عقیلی خواننده بود.

اخبار چهره ها- عقیلی در ابتدا در پاسخ به مهدوی که از موفقیت و اقبال عمومی که دارد از او پرسید، اظهار کرد: این لطف پروردگار است و من همیشه سعی کرده‌ام با مردم، طرفداران و مخاطبانم روراست باشم و همیشه کوشیدم با آنها مهربانی کنم، دوست باشم، محبت کنم و شاید به این خاطر است. همیشه با مخاطبانم صاف و بی‌آلایش و مثل کف دست بوده ام و می‌گویند شما از راه راست زودتر به مقصد می‌رسید.

وی افزود: بارها شده کسی در پشت صحنه کنسرت‌ها خواسته مرا ببیند و تا جایی که به من مربوط می شده و مسئولان سالن اجازه داده بودند، اجازه می‌دهم مخاطبان داخل بیایند.

این خواننده در ادامه خطاب درباره مهدوی اظهار کرد: استاد رضا مهدوی استاد سنتور و موسیقی بنده در هنرستان موسیقی بوده اند و از بزرگان موسیقی هستند. اگر امروز در مقابل من در جایگاه مجری نشسته‌اند خودشان از بزرگان هستند و امیدوارم از هنر ایشان استفاده کنیم.

عقیلی تاکید کرد: باید از هنری که لطف الهی بوده، از راه درست استفاده کنیم. این عامل برتری ما نسبت به آدم‌های معمولی نیست. یک بار به نانوایی نزدیک خانه مان رفته بودم و کسی به من گفت آقای عقیلی شما دیگر چرا در صف نان هستید؟ گفتم یعنی چه؟! من نباید نان بخورم؟ گفتم چرا خودتان آمده اید می گفتید کسی برایتان نان بخرد. آخر چرا من باید کسی دیگر را اجیر کنم. این هنر عامل برتری من نسبت به دیگران نیست. در خارج از کشور و اروپا هم هرجایی را نگاه کنید موزیسین ها با مردم هستند.

وی یادآور شد: من همیشه داستانی را تعریف می‌کنم که در یکی از کشورهای اروپایی ماشین کسی خراب شد و یکی از مسئولان آمده بود ماشین را درست کرده بود و خودش را معرفی نکرده بود. این موارد نباید عامل برتری ما به دیگران باشد. هنرمند از بطن مردم می‌آید و من همیشه گفته‌ام مردم مثل دست‌هایی هستند که هنرمند روی این دستان سوار است اگر دست آنها باز شود هنرمند با مغز زمین می‌خورد. اگر بخواهیم از مردم فرار کنیم که نمی‌شود. اخیرا کسی به من گفت این شماره من است لطفا زنگ زدم جواب بدهید، گفتم چرا جواب ندهم؟ ما از این رفتارها نداریم و این مردم هستند که مسیر و راه را به ما نشان می دهند.

در ادامه مهدوی به این موضوع اشاره کرد که عقیلی تا سه و نیم بامداد در استودیو مشغول ضبط تیتراژ برای سریال جدید شبکه سه بوده و با این حال به موقع آن هم در روز تولدش به استودیو «سلام صبح بخیر» آمده است.

عقیلی هم درباره این کار تازه توضیح داد: ما یک تیتراژ برای سریال جدیدی که بعد از «فوق لیسانسه ها» پخش خواهد شد خواندیم و این سریال تحت عنوان « وارش » چند روز آینده پخش می شود و آخرین و جدیدترین تیتراژ من در سریالی به کارگردانی آقای خاوری و تهیه کنندگی آقای تخشید است. آهنگساز ما هنرمند جوان آقای پیمان خازنی عزیز است. دیشب تا سه و نیم داشتیم این کار را ضبط می کردیم و امیدوارم مورد توجه مردم قرار بگیرد.

وی درباره تیتراژ سریال «هانیه»نیز عنوان داشت: من حدود 16، 17 تیتراژ سریال و فیلم سینمایی خوانده ام و هانیه اثری بود که خیلی آن را دوست داشتم. این کار ساخته هنرمند عزیز فرید سعادتمند آهنگساز برجسته است. «با تو نگفته بودم از گریه‌های هرشب» کاری است که خودم هم خیلی آن را دوست دارم. سه تیتراژ دیگر هم خوانده ام از جمله برای فیلم سینمایی «سرو زیر آب»، سریال «برادر جان» و آهنگی با نام «چه بگویم» که دوستشان دارم.

این خواننده در توصیف آهنگساز سریال‌های جلیل سامان تاکید کرد: کارهای آقای سعادتمند را خیلی دوست دارم و امیدوارم موفق و موید باشند. او خیلی آدم احساسی است و همیشه به گفته ام با این حسی که شما دارید آهنگها نشات گرفته از همین حس است.

عقیلی درباره ارتباط با جوانان علاقمند به موسیقی گفت: خیلی از اساتید و هنرمندان کمک کرده اند تا ما به اینجا برسیم و ما هم موظفیم دست جوانانی را که شایستگی دارند بگیریم. اگر بچه 7 ساله هم آهنگی برای من بیاورد که زیبا باشد و از آن خوشم بیاید آن را اجرا می کنم. برایم مهم نیست چون او 7 سال است یا بالای 50 سال. تاثیرگذاری اثر مهم است و من بعد از این همه سال کاری را که می شنوم می فهمم می گیرد یا نه.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو پس از پخش قطعه ایران درباره افشین یداللهی اظهار کرد: او را خیلی جوان و زود از دست دادیم. او یک استثنا و اسطوره بود. من با خیلی از شعرا کار کردم و چندتایی را هم دوست دارم اما کارهای افشین رنگ و بوی دیگری داشت. خداوند گلچین می کند و خوبها را زود می برد. عاشقانه کارهای افشین و شخصیتش را دوست داشتم و او هیچوقت از یاد من نمی رود.

این خواننده با اشاره به اینکه موسیقی رمز و راز است، اذعان کرد: هنرمند باید مسیری را برود تا به درجه اعلا برسد. شعر مکمل موسیقی است و این دو کنار هم بیشتر معنا پیدا می کنند. اگر حافظ بود و می‌دید آثارش را چگونه می‌خوانند واقعا لذت می‌برد.

عقیلی تصریح کرد: هنرمند باید خیلی مراقب خودش باشد که کجا می‌رود و می‌آید، با چه کسی رفت و آمدم می‌کند. خدا استاد منوچهر همایون پور را رحمت کند او شعری می‌خواند و می‌گفت گر چو تو زشت و بی‌هنر بودم / ایمن از فتنه بشر بودم. بنابراین هنرمند باید خیلی مراقب رفتارش باشد و یک هنرمند همیشه در معرض خطر است. شاید با یک کارمند یا فروشنده کاری نداشته باشند اما با هنرمند کار دارند و در هر زمینه هنری مهم است.

وی پس از پخش قطعه «پریدخت» درباره آن اظهارداشت: این کار جزو اولین تیتراژهایی است که خوانده ام و سریالی با بازی بسیار زیبای سرکار خانم لیلا حاتمی و همسرشان علی مصفا بود که آهنگ آن کار بسیار زیبایی از هنرمند خوب کشورمان آریا عظیمی‌نژاد بود که کارهایش را خیلی دوست دارم.

این خواننده درباره تاثیر شرایط اجتماع بر هنر، تصریح کرد: همیشه هنر به واسطه ادوار مختلف و اتفاقات و شرایط جامعه بالا و پایین‌هایی دارد و هر اتفاقی که در کشور می افتد اولین ضربه به بخش فرهنگ و هنر می خورد. هنر یک دل خوش می خواهد و کسی که می خواهد در کنسرت بنشیند باید دلخوشی و زندگی خوبی داشته باشد. بنابراین همیشه هنر بالا و پایین داشته است و امرار معاش از راه هنر به خصوص موسیقی مشکل است و امیدواریم که دولت برای هنر متولی شود و تدبیری برای هنرمندان بیاندیشند که در آسایش و آرامش زندگی کنند.

عقیلی خطاب به مهدوی یادآور شد: من از سال 1372 شاگردی استاد مهدوی را در رشته سنتور کرده ام و تشکر می‌کنم و خوشحالم که شما روبروی من نشستید و با کسی صحبت کردم که خودش موسیقیدان است و کارهای بسیاری انجام داده است. همیشه می گویم رییس بیمارستان باید پزشک باشد وگرنه اتفاق بدی می‌افتد. از شما و برنامه خوبتان که به هنر و موسیقی بها می‌دهید، تشکر می‌کنم. 

وی در پایان گفت: از مردم که از من حمایت می‌کنند ممنونم. چه در کنج قفس باشم چه در پرواز می‌خوانم. قناری فطرتم تا زنده‌ام آواز می‌خوانم.