چرا نباید ترشی را با برنج بخوریم؟

ترشی را همه ما دوست داریم و همراه غذا می خوریم. این غذا می تواند برنج و یا چیز دیگری باشد. شاید برایتان عجیب باشد ولی توصیه شده است که مصرف برنج با ترشی ممنوع است !

دکتر حسین روازاده متخصص طب سنتی مصرف همزمان برخی از موادغذایی را بسیار مضر دانست و اظهار داشت: این عمل موجب اخلاط زاید در بدن و در نهایت ایجاد انواع و اقسام بیماری‌‌ها در بدن خواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه مصرف ماست با گوشت موجب ایجاد انواع لکه‌های پوستی می‌شود، افزود: این در حالی است که مصرف همزمان سرکه با انواع شوری و ترشی به همراه برنج موجب درد در نواحی شکمی می‌شود. 
این متخصص طب سنتی – اسلامی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌ها حاصل عدم توجه به مصرف موادغذایی است، تصریح کرد: مصرف همزمان بسیاری از خوراکی‌ها که با یکدیگر همخوانی ندارند موجب ایجاد انواع و اقسام بیماری‌ها حتی برخی از بیماری‌های صعب‌العلاج می‌شود. 
وی بیان داشت: در قدیم گفته می‌شد که به هیچ عنوان به طور همزمان خربزه را با عسل مصرف نکنید چون موجب درد در نواحی شکمی خواهد شد، در این بین مصرف همزمان کله‌پاچه و انگور، پنیرو بادام، شیر و میوه‌های تازه، شیر و تخم مرغ، شیرو حبوبات، شیر و موادغذایی شور و یا ترش، شیر و گوشت و یا ماهی تازه، سرکه با انواع برنج، سرکه و یا ترشی با انواع ماش و یا حلیم خودداری شود. 
روازاده خاطرنشان کرد: در این بین از خوردن خربزه یا هندوانه بعد از غذا و همچنین خوردن گوشت خام خودداری کنید.